امروزه و با توجه به نقشی که تبلیغات در گوگل در رونق کسب و کارها ایفا میکند هدفمند سازی تبلیغات از اهداف مهم فعالیت های اقتصادی می باشد. امروز و در این مقاله راه های بهینه سازی گوگل ادز را بررسی میکنیم.

گوگل ادز مزایده ایست که گوگل طراحی کرده است تا ضمن درآمد زایی برای خودش برای جهانیان نیز مثمر ثمر باشد. تاکنون حتما نام یک معامله ی برد برد به گوشتان خورده است .معامله ای که هر دو طرف ماجرا از انجام آن سود میبرند. گوگل هدفش از طراحی گوگل ادز یک همچین معامله ای بوده است. اما این امر همیشگی نیست و ممکن است در طی این فرایند شما به عنوان کاربر گوگل متوجه زیان شوید.

بررسی راه های بهینه سازی گوگل ادز

این یک امر طبیعی می باشد و نمیتوان به گوگل خرده گرفت که چرا در طراحی چنین سیستمی احتمال خسارت دیدن کاربران را در نظر گرفته است چرا که مهندسین گوگل همچون ما در جهانی زندگی می کنند که مفاهیمی مانند برد و باخت ،سود و ضرر، زیبایی و زشتی کنار هم وجود دارد و اصولا این مفاهیم کنار هم معنا پیدا می کنند.

این امر از بدو تولد در ناخودآگاه ما نهادینه شده است و ما بدان واقفیم که اصولا این معانی در دنیا وجود دارد و با پذیرش آن سعی در رعایت قوانین جهان داریم.
گوگل این اصل را برای کاربرانش در نظر گرفته است که هدفمند سازی تبلیغات شانس برنده شدن آنها در مزایده را افزایش دهد. این نکته را بخاطر داشته باشید که برنده شدن شما در مزایده به معنای برنده شدن در تبلیغات نمی باشد.

برای همین است که تمامی کارشناسان بر این باورند گوگل ادز یک مکانیسم چند بعدی میباشد که تکیه اش تنها برروی بحث مالی نیست و اینجاست که وجه تمایز گوگل با رقبایش مشخص می شود. گوگل علاوه بر مزایده به هماهنگی و کیفیت تبلیغ شما نمره میدهد و براساس تمامی این معیارها برنده ی تبلیغات را معرفی میکند.
در کل بهینه سازی واژه ایست با بار معنایی مثبت پس حرکت در راستای آن میتواند برای تبلیغات ما مفید باشد یکی از راه های این امر انتخاب کلمات کلیدی مناسب می باشد.
کلمات کلیدی رکن اساسی گوگل ادز می باشد و نام قبلی این تبلیغات گوگل ادورز بود که نشاندهنده ی پایه گذاری این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی می باشد .یکی از نکاتی که باید در انتخاب کلمات کلیدی مدنظر باشد این است که این کلمات مرتبط باشند.

در مبحث راه های بهینه سازی گوگل ادز، یکی از راهکار هایی که برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب پیشنهاد می شود این است که شما به عنوان صاحب کسب و کار خود را به جای مشتریان قرار دهید و تصور کنید برای دسترسی به خدمات شما آنها از چه کلماتی استفاده خواهند کرد.

این امر‌ درواقع نوعی شبیه سازی است که به شما کمک خواهد کرد به راحتی هرچه تمام تر به اهداف خود در انتخاب کلمات کلیدی دست یابید. یکی دیگر از راه ها استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد سایر تبلیغات است که به شما کمک میکند به طیف وسیعی از کاربران متصل شوید .

یکی دیگر از این راه ها گروه بندی کلمات کلیدی می باشد که این گروه بندی میتواند بر اساس محصولات یا کلمات کلیدی صورت گیرد که این کار به هدفمندسازی بیشتر تبلیغات شما کمک خواهد کرد.

بهبود نرخ CTR در راه های بهینه سازی گوگل ادز

زمانی که شما در گوگل ادز فعالیت می کنید سایت های دیگری هم در کنار شما تبلیغاتشان را ارائه می کنند و زمانی که یک کاربر کلمه ی کلیدی خاصی را جستجو میکند سایت های مختلفی برایش نمایش داده می شود. پس در تبلیغات ما یک اصطلاحی داریم به نام نمایش تبلیغ.

مرحله ی پس از نمایش مرحله ی کلیک می باشد که در اینجا میزان جذابیت تبلیغ شما برای تبدیل نمایش به کلیک موثر است. درواقع CTR همان نسبت تعداد تبدیل نمایش به کلیک می باشد. برای مثال اگر در صد نمایش تبلیغ،شما هشت کلیک دریافت کنید CTR شما هشت درصد میشود .

شما با استفاده از این معیار باید به بهبود تبلیغات خود بپردازید. درواقع این معیار یک بررسی کلی از شرایط شما در تبلیغ ارائه میدهد که شما باید از آن برای بهبود شرایط نهایت استفاده را ببرید.
امروز و در این مقاله سعی کردیم راه های بهینه سازی گوگل ادز را بررسی کنیم .به دلیل وسعت این مبحث  در تبلیغات در گوگل و برای جلوگیری از خسته کننده شدن مطلب گروه تولید محتوای پارینا تصمیم خود را بر این داشت که این بحث را در دو قسمت ارائه دهد که این مقاله قسمت اول آن میباشد و قسمت بعدی آن بلافاصله پس از این برروی سایت قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه : با راه های بهینه سازی گوگل ادز چیست؟ (قسمت دوم)  همراه ما باشید.

keyboard_arrow_up