در مقاله راه های بهینه سازی گوگل ادز چیست؟(قسمت اول) به راه های بهینه سازی گوگل ادز و ماهیت آن پرداختیم و  نکاتی مانند کلمات کلیدی و ctr را در این راه بررسی کردیم .امروز و در این مقاله به درخواست شما کاربران گرامی بدون فوت وقت و مستقیما بررسی سایر راه را هدف قرار می دهیم .

CPC چیست و تاثیر آن بر روی بهینه سازی گوگل ادز؟

راهی که امروز مورد بررسی قرار می دهیم CPC کلمات کلیدی می باشد. CPC در واقع همان هزینه ایست که شما به ازای هرکلیک پرداخت میکنید و یکی از معیار های مهم بررسی بهینه سازی گوگل ادز می باشد. CPC به عوامل متعددی بستگی دارد مانند سیاست های اقتصادی ارگان شما و موقعیت جغرافیایی تان و همچنین عواملی مانند زمانبندی تبلیغات و هدفگذاری شما برای دستگاه های مختلف.

معمولا عموم کلمات هزینه ای که به ازای هرکلیک دربرخواهند داشت معمولا بین یک تا دو دلار میباشد اما کلمات گران قیمت تری نیز وجود خواهد داشت که حتی تا پنجاه دلار نیز از طرف گوگل قیمت گذاری میشوند که معمولا استفاده از این کلمات خیلی مرسوم نمی باشد.

صفحه ی فرود یا لندینگ پیج

یکی دیگر از راه ها ی بهینه سازی گوگل ادز بهینه سازی صفحه ی فرود یا لندینگ پیج می باشد. توجه به لندینگ پیج کمپین های شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید برای بهینه سازی آن مواردی را رعایت کنید.

این موارد شامل متناسب بودن کلمات کلیدی لندینگ پیج با تبلیغ میباشد به این معنا که متنی که شما برای تبلیغ در نظر میگیرید باید با کلمات کلیدی کاملا مرتبط باشد. یکی دیگر از راه ها استفاده از call to action متناسب می باشد. که این کار باعث میشود تعداد بیشتری از ویزیت کنندگان سایت شما تبدیل به مشتریان شما شوند.

استفاده از اکستنشن ها

نکته ی دیگری که برای بهینه سازی گوگل ادز باید به آن توجه داشت این است که از اکستنشن ها استفاده کنیم. تیم تولید محتوای پارینا در مقالات متعددی به توضیح اکستنشن های گوگل ادز پرداخته است و اگر به صورت خلاصه بخواهیم به آنها بپردازیم اکستنشن ها به معنای افزونه میباشند و به معنای نکاتی است که به تبلیغ اصلی اضافه میشوند و انواع مختلفی مانند image,call,call out و … دارند.

mobile friendly کردن سایت

راه دیگر این است که شما سایت خود را برای کاربرانی که از دستگاه موبایل برای جستجو استفاده میکنند مناسب کنید و اصطلاحا سایت را mobile friendly کنید .چرا که امروزه و با توجه به گستردگی گوشی های هوشمند طیف وسیعی از کاربران از دستگاه موبایل برای جستجو استفاده می کنند.

اگر تاکنون این اقدام را انجام نداده اید پیشنهاد ما به شما این است همین الان تلفن را بردارید و این نکته را با مدیر سایت حود درمیان بگذارید و از او خواهش کنید در راستای بهینه سازی تبلیغات این اقدام را در اسرع وقت برای سایت شما انجام دهد.

شما برای بهینه سازی به انتخاب یک استراتژی نیاز دارید استراتژی ای که در تمام کسب و کار شما نمود پیدا کند کمپین های گوگل ادز درواقع اجزای کوچکی از تبلیغ شما هستند که نهایتا یک ساختار واحد را تشکیل می دهند. پس باید اهدافی که هر کمپین دنبال میکند در راستای هدف کلی باشد.

مثلا اگر کلمه ای از استقبال بالایی برخوردار باشد میتوان از آن در کمپین هایی استفاده کرد که هدف آن ها نمایش حداکثری می باشد. همچنین شما می توانید با توجه به هدفگذاری کمپین از سیاست هزینه ی اتوماتیک استفاده کنید.

انواع استراتژی های بهینه سازی گوگل ادز

حال میخواهیم به انواع استراتژی ها بپردازیم .یکی از آنها که با هدف افرایش سود است به دنبال این است که میزان تبدیل را به حداکثر برساند که هزینه ی بودجه مشخص را نیز مدنظر قرار می دهد .یکی دیگر از سیاست ها ‌که هدفش افزایش فروش میباشد به دنبال بیشترین تبدیل با توجه به هزینه ایست که انجام می شود.
سیاست دیگر افزایش تعداد بازدید میباشد که این امر را با افزایش میزان کلیک میسر می کند. راه دیگر که با هدف برند سازی انجام میشود  راه آن افزایش نمایش می باشد. در این قسمت از مقاله ذکر این نکته حائز اهمیت است که هدف اصلی بهینه سازی در گوگل ادوردز بالا بردن نرخ تبدیل می باشد.
ما در دو مقاله ای که در رابطه با بهینه سازی در گوگل ادوردز کار کردیم سعی کردیم شما مخاطبان گرامی را با مفهوم بهینه سازی و راه های رسیدن به  آن آشنا کنیم همچنین اهداف آن را برای شما روشن کردیم. در این مسیر تمام تلاش خود را نیز به کار گرفتیم تا مفاهیمی که در حاشیه ی متن احتمال میدادیم برای شما غریبه باشد را به تفصیل توضیح دهیم .
بحث تبلیغات در گوگل مبحث گسترده ایست که میتوان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد. ما در پارینا در همکاری با تیم تولید محتوایمان تلاش میکنیم جنبه ها ی مختلف تبلیغات در گوگل را برای شما مورد بررسی قرار دهیم تا کاربرانمان هر روزه با آگاهی بیشتری نسبت به گذشته به فعالیت خود در این راستا ادامه دهند و امیدواریم که توانسته باشیم رضایت شما را در این راه بدست آورده باشیم.

keyboard_arrow_up