ارجحیت گوگل ادوردز یا سئو SEO یا بالعکس ، سوالیست که صاحبان سایت به دنبال جواب آن هستند.و ما قصد داریم در این مقاله از سری مقاله های تبلیغات در گوگل پارینا، به این سوال همیشگی پاسخ دهیم.حقیقت این است که سئو با ادوردز کامل میشود و ادوردز با سئو ایمن.به این معنی که گوگل تبلیغات هدفمند کلیکی را ۷۰ درصد نسبت به سئو برتری میدهد. و تنها در ۳۰ در صد موارد سئو شانس نمایش بهتر دارد.

کدام بهتر است؟ گوگل ادوردز یا سئو؟

از سویی دیگر سایتی میتواند با کمترین هزینه ، در سریعترین زمان ممکن (حد اکثر ۷۲ ساعت) بواسطه ی تبلیغات در گوگل جایگاه نخستین را بدست آورد که سئوی مناسبی داشته باشد.

و هر آنچه که یک سایت را به استانداردهایش نزدیک میکند و بازه زمانی نسبتا طولانیی ( دست کم ۶ ماه ) در کنار هزینه ای که برای بهبود سئوی یک سایت لازم است را صرف میکنند تا رتبه ی الکسای بهتری کسب کنند.پس اگر بخواهیم در یک جمله به قضاوت میان ارجحیت گوگل ادوردز و سئو بپردازیم باید اعتراف مهمی بکنیم.

باید بگوییم گوی نمایش در صفحه ی اول گوگل به شرط کمترین هزینه به کسانی میرسد که سئو و گوگل ادوردز را مکمل هم میدانند.با ادامه مطلب در سایت پارینا همراه باشید.

 

گوگل ادوردز یا سئو

آیا راهی برای ارزان شدن تبلیغ در گوگل وجود دارد؟

این سوالیست که همه طرفداران تبلیغ در گوگل بدنبال پاسخ آن هستند.از آنجاییکه اهمیت یک سایت در دیده شدن است و نه تنها حضور آن ، گوگل ادوردز میتواند دریچه ای به روی این هدف باشد.

گوگل با فراهم کردن میدان برای صاحبان سایت با یکی از ابزارهای تبلیغاتش یعنی تبلیغات کلیکی هدفمند ، این فرصت را برای دیده شدن هرچه بهتر سایت ها فراهم کرده است.اما کدام سایت ها به بهترین جایگاه با کمترین هزینه دست می یابند؟ بهبود جایگاه یک سایت به عوامل زیادی وابسته است که ما به توضیح هر یک میپردازیم.

1- طراحی مناسب سایت (Landing page) برای پاسخ به سوال گوگل ادوردز یا سئو

اگر به دنبال راه اندازی یک سایت جدید هستید، طراحان حرفه ای شایسته ی این انتخاب هستند.آنها میتوانند در کمترین زمان و با بهترین برنامه نویسی و پشتیبانی ضامن این رکن کیفیت سایت شما باشند.

طراحان حرفه ای همکاران حرفه ای دارند و در مواقعی که شما نیاز به پشتیبانی دارید، شما را از انتخاب خود پشیمان نمیکنند.پس پیشنهاد ما برای همکاری با یک طراح سایت مناسب بودن کیفیت کار اوست نه تنها ارزان بودن بهای کار او .این موضوع در طول زمان قابل اثبات است چرا که گزینش قالب مناسب، سرعت عالی بارگذاری، کدنویسی حرفه ای و… از عوامل تاثیرگذارند.

چه در بهبود کیفیت سئوی یک سایت و چه در بهبود جایگاه گوگل ادوردز که کلید آن تنها در دست یک طراح سایت حرفه ای است. که به اصطلاح به آن landing page گفته میشود.

2- ارتباط متقابل کلیک و جایگاه ( Click through rate ) 

ارتباط متقابل کلیک و جایگاه سایت به این معنی است که میزان ورودی هر سایت از یک کلمه تاثیر مثبتی بر ارتقای جایگاه سایت نزد گوگل دارد.همچنین هر قدر افراد بیشتری با آی پی های طبیعتا مختلف وارد یک سایت شوند، به بهبود جایگاه سایت کمک میکند. خواه از حیث سئو و خواه از ارزان شدن هزینه ها برای تبلیغات در گوگل.

3- متن تبلیغ با محتوای سایت و کلمات کلیدی (Ad relevance) 

هماهنگی متن تبلیغ با محتوای سایت و کلمات کلیدی صرفا برای کسانیست که میخواهند از طریق گوگل ادوردز جایگاه مناسب با هزینه ی کمتر داشته باشند.به این معنی که اگر متن آگهی شما با متن و موضوع سایت همخوانی نداشته باشد یا حتی مغایر آن باشد نزد گوگل ارزشی ندارد. در اینصورت هزینه ی تبلیغ برای شما کاهش نمی یابد.

4- کیفیت محتوای سایت در راستای بهبود گوگل ادوردز یا سئو

این گزینه ، کیفیت محتوای سایت ، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در روند بهبود روند سئوی سایت و همینطور به تبع آن ارزان شدن تبلیغات در گوگل است.طراحی مناسب سایت با مطالب متعدد، تازه و مرتبطی که پشتیبان سایت در آن قرار میدهد و یا ترجمه ی دست اول مطالب از زبان های دیگر ،کامل میشود.

گفتنی است یکایک این عوامل همچون رشته های یک زنجیر به همدیگر متصلند و حضور یکی بودن دیگری را میطلبد.برای نمونه هرقدر قالب یک سایت مناسب باشد اما محتوایی که در آن به کار رفته طبق قواعد سئو نباشد. یا بر خلاف قوانین گوگل کپی برداری شده باشد، آن سایت جایگاهی نزد گوگل نخواهد داشت.

بعلاوه که با سئوی طبیعی در صفحات نخستین گوگل شانس نمایش نخواهد داشت و یا هزینه تبلیغات کلیکیش مناسب نخواهد بود.پس اگر بخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که راههای ارزان شدن تبلیغات کلیکی گوگل کدامست باید به موارد یادشده، به عنوان ارکان اصلی این موضوع توجه داشته باشیم.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up