کمیپن گوگل ادز چیست؟ سیستم نوین تبلیغاتی گوگل میباشد که به تبلیغات کلیکی‌ نیز معروف است. منظور تبلیغاتی است که هزینه ی آن براساس کلیک بنا نهاده‌ شده‌ است. یعنی شما به‌ ازای تعداد کلیکی که میشوید هزینه پرداخت میکنید و به‌ ازای هزینه ای که پرداخت میکنید به صفحه ی اول گوگل میرسید. زمانی که از تبلیغات در گوگل سخن به میان‌ می‌ آوریم یکی از جنبه‌هایش همین گوگل ادز میباشد.

گوگل ادز از اجزایی به نام کمپین تشکیل شده است که ما در این مقاله سعی در آشنایی بیشتر با آنها را داریم که درحقیقت نقش اول سیستم تبلیغات کلیکی میباشد یعنی وقتی شما بخواهید  وارد دنیای گوگل ادوردز شوید ابزاری به نام کمپین گوگل ادز دراختیار شما قرار داده‌خواهدشد . این کمپین ها راههایی هستند که شما را راحتتر به مقصد میرسانند.

انواع کمیپن گوگل ادز چیست؟

کمپین گوگل ادز شامل کمپین های search network  shopping,display network,video و کمپین app میباشد. در ذیل به تفصیل به توضیح آنها میپردازیم.

کمپین search network

کمپین search network به گواه آمار محبوبترین و پرکاربردترین کمپین میباشد . از طریق این کمپین شما میتوانید از طریق کلمات کلیدی خود را به کاربرانتان معرفی کنید . در واقع کلمات کلیدی نقطه ی اشتراک میان شما و کاربران میباشد .

شناسه ی این نوع کمپین دو حرف ad میباشد که این علامت کنار نمایش سایت شما دیده‌ می شود و نشان از همکاری شما با این کمپین دارد. اساس هزینه‌ی‌‌ کلیکی مربوط به این کمپین می باشد. گوگل از شما در ازای هرکلیک هزینه دریافت‌ می کند اما برای نمایش سایت دیگر لازم نیست شما هزینه‌ای را بپردازید .

نکته‌ی جالب در این هزینه‌گذاری این است که گاها با پیشنهاد خود شما انجام میشود و گاها با پیشنهاد گوگل. درواقع شما باید در انجام هزینه با رقبایتان رقابت کنید. سایتی نمایش بالاتری خواهدداشت که در مجموع در همه‌ی زمینه‌ها عملکرد بهتری داشته‌باشد .

برای مثال اگر‌ حوزه‌ی کسب‌وکار شما فروش کانکس میباشد اگر کلمه‌ی خرید کانکس را به عنوان کلمه‌ی کلیدی در این کمپین قراردهید کاربران با سرچ این کلمه‌ی کلیدی میتوانند به سایتهایی دسترسی‌یابند که در این کمپین فعالیت دارند و بالطبع و طبق آمار سایتهایی که رده‌های بالای سرچ گوگل را دارند بیشترین کلیک را به خود اختصاص میدهند ‌. وقتی شما با یک کلمه ی کلیدی خاص کاربر را به داخل سایت خود راهنمایی میکنید آنگاه شما این فرصت را دارید تا سایر محصولات خود را نیز به کاربر معرفی‌کنید .

مزایای استفاده از کمپین search network

اما سود استفاده از این کمپین گوگل‌ ادز برای شما چیست؟ در این کمپین شما به راحتی امکان ارزشیابی فعالیت خود را دارید . این کمپین برای بهره‌برداری از لیدها فوق‌العاده است . اگر‌ با مفهوم لید آشنایی ندارید پیشنهاد ما به شما این است که مقاله ای که در سایت پارینا برای آشنایی شما با لید قرارداده شده‌است را مطالعه‌کنید . یکی دیگر از مزایای این سیستم زود بازده‌ بودن این مدل سرمایه‌گذاری می باشد و همچنین امکان دسترسی به خیل عظیم مشتریان .

کمپین display در کمپین گوگل ادز

کمپین بعدی که میخواهیم به بررسی آن بپردازیم کمپین display میباشد . اگر به بازارهای درون شهری مراجعه‌کرده باشید قطعا فروشگاه‌هایی را دیدید که برای تبلیغ محصولات خود اقدام به نصب پارچه‌هایی منقش به تصاویر محصولاتشان تحت عنوان بنر نصب‌کرده‌اند . کمپین display درواقع کار همین پارچه‌های تبلیغاتی را انجام‌میدهد . بیشترین کاربرد این کمپین در فروشگاه‌های آنلاین میباشد جایی که صاحبان کسب‌ و کار با استفاده از این تصاویر قصد معرفی محصولات خود را دارند .

کاربرد کمپین display

اما سوال این است که این کمپین چه امکاناتی را برای شما فراهم میکند؟ این کمپین نیز در بهره‌برداری از لیدها نقش بسزایی ایفا میکنند .کمک دیگری که به شما میکنند این است که در پروسه برندینگ تفاوتی چشمگیر را رقم میزند و مانند باقی کمپین‌ها در رونق کسب‌ و کار موثرند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کمپین این است که این امکان را برای شما فراهم‌ می کند که مکان جغرافیایی خود را لوکالیزه‌ کنید و منطقه‌ی جغرافیایی خاصی را برای نمایش انتخاب‌ کنید. ‌همچنین این کمپین اختیار زمان را به شما میدهد شما زمانبندی مدنظر خود را در تبلیغاتتان اعمال‌ می کنید.

ما در این مقاله سعی‌ کردیم مقدمات آشنایی اولیه ی شما با کمپین های گوگل ادز را فراهم کنیم. همانطور که تا به اینجا شما را درجریان گذاشتیم در این مقاله با ماهیت این کمپین و انواع آنها آشنا شدیم و درباره‌ی دو مورد از آنها یعنی کمپین search network و کمپین display  در تبلیغات گوگل به تفصیل توضیح‌ دادیم.

اما در این مقاله راجب کمپین‌های shopping ،کمپین  video و کمپین app صحبتی‌ نشد. چرا که قصد داشتیم به صورت مفصل به توضیح این سه کمپین بپردازیم و گمان‌ بردیم که این مقاله برایتان خسته‌کننده شود . پس ما در پارینا تلاش میکنیم در مقاله‌ای جداگانه با جزئیات به بررسی این سه کمپین بپردازیم.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با قسمت دوم کمپین گوگل ادز می توانید به لینک آن مراجعه نمایید.

keyboard_arrow_up