در مقاله ی کمیپن گوگل ادز چیست؟ ( قسمت اول ) به این عنوان که کمپین گوگل ادز چیست پرداختیم و گفتیم که کمپین گوگل ادز در‌واقع ابزاری است برای تبلیغات در گوگل و تبلیغات کلیکی. همانطور که میدانید و در مقاله ی قبلی نیز به آن پرداختیم تبلیغات کلیکی تبلیغاتی است که شما در آن به‌ ازای هزینه‌ای که پرداخت‌میکنید در صفحه اول گوگل نمایش خواهید داشت هرچند که در این سیستم نمایش تبلیغ رایگان است اما به‌ ازای هر کلیکی که دریافت میکنید هزینه پرداخت‌خواهید‌کرد.

درواقع و به زبان ساده‌تر گوگل فروشگاهی دارد که در آن کلیک میفروشد که هزینه‌ی خرید این کلیک برای همه یکسان نیست که در مقالاتی مربوط به هزینه‌های گوگل ادوردز به عوامل تعیین‌کننده‌ی قیمت گوگل ادز پرداختیم و شما همراهان گرامی میتوانید با مراجعه به بخش مقالات سایت پارینا به آنها دسترسی پیداکنید.

در قسمت اول این مقاله همچنان به انواع مختلف کمپین گوگل ادز پرداختیم. از کمپین search network ،کمپین display ، کمپین video ،کمپین app و  کمپین shopping به عنوان انواع کمپین‌ها نام‌بردیم و به‌طور مفصل به کمپین search network و کمپین display پرداختیم.

گفتیم که کمپین سرچ درواقع محبوبترین کمپین میباشد و محور اصلی تبلیغات کلیکی حول این کمپین میچرخد . به کمپین display نیز پرداختیم و گفتیم این کمپین درواقع یک تابلوی تصویری تبلیغاتی میباشد که بیشتر مناسب کسب‌وکار های آنلاین است و اما در این مقاله قصد داریم به کمپین‌های باقی‌مانده بپردازیم.

ادامه معرفی کمپین گوگل ادز

بقیه موارد کمپین گوگل ادز که باید به آن بپردازیم عبارتند از:

کمپین  shopping

اگر میخواهید یک فروشگاه آنلاین با تمام مشخصات یک فروشگاه واقعی داشته‌باشید کمپین shopping بهترین گزینه است . شما اگر بخواهید یک فروشگاه برای فروش محصولات داشته‌باشید به چه چیزهایی نیاز دارید؟شاید اولینش یک موقعیت مکانی مطلوب از نظر رفت‌وآمد باشد که بازخورد روزانه‌ی مناسبی داشته‌باشید که چه جایی پر رفت‌وآمدتر از گوگل. نکته‌ی مهم بعدی که باید به آن توجه داشته‌باشید داشتن یک ویترین مناسب‌است که در آن محصولات خود را به صورت شکیل نمایش‌دهید که کمپین shopping این امکان را نیز برای شما فراهم‌کرده است.

اگر شما بتوانید در برخورد اول اطلاعات محصول و قیمت آنرا نیز به مشتریانتان اعلام‌کنید که عالی‌ میشود. در shopping این کار برای شما به راحتی  قابل‌دسترس میباشد. پس مشتریانتان براساس سرچی که انجام‌میدهند به فروشگاه شما دسترسی‌پیدا میکنند. این کمپین در بالای نتایج سرچ نمایش دارد و تصاویر آن و محصولات فروشگاه‌ها آنجا در دسترس میباشد.

خبر نه‌چندان مطلوبی که در این حوزه برای ما ایرانی‌ها وجوددارد این است که برای ما امکان دسترسی به  کمپین گوگل ادز در داخل ایران وجود ندارد. مزایای این کمپین برای استفاده‌کنندگان آن شامل عرضه‌ی سریع خدمات، دسترسی راحت به اکانت و اداره ی راحت آن و مزیت دیگر به مانند کمپین‌های دیگر بهره‌بردن از لیدها میباشد، دیگر کمپین گوگل ادز که به آن می پردازیم کمپین video می باشد.

کمپین video

در این کمپین شما به یک پل ارتباطی میان گوگل و پلتفرم‌های ویدیو‌محور مانند youtube دسترسی دارید و میتوانید ویدیوهای تبلیغاتی خود را از این طریق به نمایش‌بگذارید. شما در این کمپین میتوانید به راحتی بر بازده تبلیغات خود نظارت داشته ‌باشید و تعداد نمایش و تعداد کلیک‌شدنتان را محاسبه‌کنید. ایجاد این کمپین به هیچ‌عنوان کار دشواری نمیباشد و شما میتوانید معیار هزینه‌ای که انجام میدهید را تعداد نمایش قراردهید وطبق بررسی‌های انجام‌شده توسط سایت‌های آماری استفاده از این کمپین تاثیر قابل‌توجهی در رونق کسب‌وکار خواهد داشت.
کمپین بعدی کمپین app میباشد. اگر شما برای کسب‌وکار‌ خود اپلیکیشن اختصاصی دارید یکی از راههای عرضه ی مستقیم آن به کاربرانتان همین کمپین میباشد که کاربران با جستجوی واژه‌ها به اپلیکیشن شما میرسند و به راحتی امکان دانلود برای آنها فراهم میشود.

سیستم پرداخت هزینه در این کمپین کمی متفاوت است و شما طبق این کمپین قراردادی را با گوگل‌ تنظیم خواهیدکرد که براساس آن به‌ازای هر‌ نصب اپلیکیشن هزینه‌ای را به گوگل پرداخت خواهیدکرد و در این کمپین دیگر کلیک ها اهمیتی ندارند.

در این نوع کمپین گوگل ادز تعداد دانلود اپ شما افزایش پیدامیکند و همچنین شما میتوانید برنحوه‌ی عملکرد خود نظارت داشته‌ باشید ضمن اینکه این کمپین برای دو سیستم عامل محبوب اندروید و آی‌اواِس دردسترس است.

در دنیای امروزی کارهای پیچیده‌ای وجوددارد ولی اگر‌ پیچیدگی‌های هرکار را بیاموزیم آن کار‌ دیگر چنان هم دشوار نمی‌نماید. پس آموزش در دنیای نوین حرف اول را میزند. گروه پارینا هم با تکیه براین اصل در راه آموزش کاربران و آشنایی آنها با مفاهیم بروز تبلیغات در گوگل سعی در ارائه‌ی این اطلاعات به بهترین نحو دارد و از آنجا که معتقدیم هیچ تلاشی در این دنیا بی‌پاداش نخواهدماند ما نیز به تلاش خود سخت‌کوشانه ادامه میدهیم و امیدواریم که نتایج تلاش های ما با آگاهی‌رسانی‌ به کاربرانمان همراه شود.

keyboard_arrow_up