تلاش برای پی بردن به چگونگی عملکرد گوگل ، وقت تلف کردن است.اگر طالب خبرهای کذب و دروغ هستید، میتوانید به نوشته های منتشر شده توسط هزاران هزار وبلاگ نویس و خبرنگار، گوش بسپارید ولیکن راه به جایی نمیبرید و در سئو موفق نخواهید بود‌، حتی بدتر از این هم ممکن است، اینکه سایت شما آسیب ببیند و از نظر رتبه بندی، متضرر شوید.با این مقاله از رشته مقالات سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه ما باشید.

چراکه در این موارد، اغلب شما مطالب کارورزان و وبلاگ نویسان آماتور را خوانده اید، نه تکنیک های معرفی شده از سوی متخصصین سئو که در حوزه بهبود ترافیک سایت و کسب رتبه برتر در میان دیگر سایت ها، پژوهش کرده اند.حال بپردازیم به فرایند عملکرد گوگل، آن هم از دل تاریخچه آن.

روش های قدیمی گوگل مردودند

این مطلب که روش های قدیمی گوگل مردودند را هکرهای دو دهه پیش باید تایید کنند.همان هایی که با ترفندهایی، راه هک کردن گوگل برای رسیدن به جایگاه اول را یافتند و با این کار، ضعف موتور جستجوی طراحان استنفورد را به آن ها یادآوری کردند.

چرا که این موتور جستجو، با ارائه نتایج مرتبط به کاربران، تعهد خود را عملی ساخت.در نتیجه آنچه که دستگیر کاربران شد، این بود که با تایپ موضوع بسادگی هر چه بیشتر، میتوانند مطلب منظور نظر خود را در نتایج برتر فهرست جستجو بیابند که این ویژگی منجر به جذب کاربران اینترنت به سوی گوگل شد.وقتی میگوییم ضعف موتور جستجو دقیقا به چه چیزی اشاره میکنیم؟ کلید سوال در دست طراحان زیرک سایتها و اسپمرهاست.

آنها که متوجه اهمیت حضور کلمات کلیدی بسیار در صفحه شدند و با این روش توانستند رتبه سایت خود را برای تقریبا هر کلمه یا عبارتی افزایش دهند.این موضوع تا آنجا پیشرفت که منجر به یک شرایط رقابتی شد.بدیهی بود که در چنین شرایطی، صفحه ای که بیشترین تکرار کلمات کلیدی، هر چند بی معنا را داشت، تاج برتری بر سر میگذاشت و فخر فروشی میکرد.

این مساله گوگل را بر آن داشت تا اولین به روز رسانی خود را در نوامبر 2003، با کدی به نام فلوریدا، با هدف متوقف کردن فعالیت اسپمرها انجام داد.نتیجه این تغییرات، استفاده از کلمات کلیدی بیشتر را بی فایده و برابری استفاده از کلمات کلیدی را متوقف ساخت.از اینجا بود که تاریخچه به روز رسانی گوگل، با سخت کردن بازی با سیستم برای اسپمرها و پیچیده تر کردن رتبه بندی گوگل برای همه، آغازشد.

به روز رسانی های گوگل؛ بخش زیر دره بین در عملکرد گوگل

این پانزده سال خیلی سریع سپری شد و رتبه بندی در گوگل تبدیل به موضوعی بسیار رقابتی و پیچیده شد، چرا که همه میخواهند در فهرست نتایج گوگل قرار بگیرند.درواقع، این گوگل است که در جدال برای حفظ موقعیت مرتبط بودن نتایج جستجوست و به همین منظور باید دائما در حال تغییر برای ارائه نتایج مرتبط به کابران باشد.

این شیوه هم چالش های خاص خودش مانند انباشتگی کلمات کلمات کلیدی را به دنبال خواهد داشت، به گونه ای که وبمستران با ارائه روشی از داشتن بیشترین انکرتکست، هدایت کننده به صفحه، راه دیگری برای بازی با سیستم یافتند.انکر تکست یا متن لینک، به معنای متنی دارای لینک های خارجی و هدایت کننده به صفحه است.در حالیکه صاحبان کسب و کارها و تاجران، بی فکر نادرستی، از این استراتژی برای کسب رتبه برتر، در نتایج جستجو استفاده میکنند.

اگرچه گوگل این تدابیر را اندیشید اما این مفهوم متن لینک یا انکر تکست، راه گریز دیگری پیش روی اسپمرها قرار خواهد داد.باری برای کسب رتبه بندی های برتر گوگل، این دو نکته را پیش چشم بدارید:
1- در صورت تمایل برای حفظ رتبه برتر در گوگل، هرگز به یک استراتژی اکتفا نکنید.
2- همیشه از تاکتیک هایی که بر پایه بهترین شیوه های سئو هستند، استفاده کنید.

سه استراتژی در سئو

با آگاهی از سه استراتژی در سئو ، میتوان دانست که چرا یک سایت در مقایسه با دیگری، در رتبه برتری قرار گرفته و یا دانست که چه کاری باید انجام داد که یک سایت به رتبه برتر نسبت به رقیبانش برسد.آنچه در در بخش بلاگ سایت تبلیغات در گوگل پارینا در پی می آید، همه آن نکاتی است که گوگل تمرکزش را بر آن گذاشته و عبارتند از:

1- اعتماد که در چند سال اخیر، هسته اصلی تغییرات گوگل است به این معنی که گوگل بر آنست تا با حذف سایت هایی با کیفیت پایین و غیر قابل اعتماد از نتایج جستجو، سایت های شایسته یعنی آنهایی که اعتبار و کیفیت بالایی دارند را در گردانه رقابت حفظ کند که این عامل کاملا وابسته به المان بک لینک هایی از منابع قابل اعتماد و محتوای با کیفیت است.

محبوب ترین استراتژی سئو

2- اعتبار؛ این اصل که پیش ازین به عنوان محبوب ترین استراتژی سئو شناخته میشد، اکنون به عنوان موثرترین آن هم شناخته میشود اما به تنهایی کافی نیست و با دو ضلع دیگر ترکیب طلایی خود را میسازد.اعتبار تقریبا یک بازی با اعداد است مثلا در شرایطی که سایتی هزاران دنبال کننده و بک لینک از رسانه های اجتماعی داشته باشد، بعلاوه رقبای آن تنها از نیمی از آن برخوردار باشند، باید منتظر دریافت درجه بالاتر از گوگل هم باشد.

3- ارتباط که گوگل با بررسی ارتباط مفهومی یک سایت و رتبه بندی بالاتر، سایت های مرتبط را تشویق میکند.این کار تا حدی برابری شرایط را رقم میزند و شاید حتی توضیحی برای بالاتر قرار گرفتن یک سایت محلی یا موقعیتی در مقایسه با مقاله ای از ویکی پدیا است.

برای ایجاد مزیت در زمینه مورد نظر گوگل، به فاکتور ارتباط سایت مدنظر با بازار آن، محتوای سایت را به مطالب مفید و مرتبط مجهز کنید و از تکنیک های سئوی داخلی نیز بهره بگیرید.علاوه بر اینها میتوانید گوشه چشمی هم به ایجاد لینک های محدود از سایت های مرتبط داشته باشید تا جایگاه سایت شما در رتبه بهتری مسکن بگیرد. چرا که این یک استراتژی موثر است. با ادامه این مطلب با عنوان عملکرد گوگل و چگونگی آن همراه سایت در تبلیغات در گوگل پارینا باشید.

 

عملکرد گوگل

 

 

9 عامل تعیین کننده در راستای بررسی عملکرد گوگل

در شناخت عوامل مهم برای رتبه بندی گوگل، به نه عامل تعیین کننده میتوان اشاره کرد که عبارتند از:
1- وجود کلمات کلیدی مرتبط بر روی صفحه
2- قابلیت رویت دامنه سئو
3- کلمات کلیدی در لینک های داخلی
4- علائم کاربر (نسبت کلیک به نمایش، زمان طی شده روی سایت، نرخ خروج)
5- تعداد کل بک لینک ها
6- جستجوی تعداد نام دامنه
7- تعداد کل دامنه های وابسته (سایت های منحصر به فرد لینک شده به سایت)
8- فعالیت شبکه اجتماعی گوگل پلاس
9- فعالیت شبکه اجتماعی فیس بوک
بدیهی است که رقیبی که از این المان ها بیشتر استفاده کنند، شانس بیشتری برای هر چه بالاتر قرار گرفتن در میان دیگر سایت ها را دارند.

حفظ جایگاه

میدانیم اگرچه رسیدن به نقطه ای مطلوب دشوار است، اما حفظ جایگاه دشوارتر است.حال اگر این جایگاه را رسیدن به لینک یا صفحه اول گوگل بدانیم، راه دشوار اما انجام شدنیی در انتظار ماست.از آنجا که الگوریتم های گوگل مخفیانه به روز رسانی میشود، و هر از گاهی آنها را منتشر میکند، تاثیر عظیمی بر کسب و کار تمام حرفه ها میگذارد.

بنابراین پیشنهاد میکنیم با قرار گرفتن در جریان آخرین اخبار مربوط به تغییرات عملکرد گوگل، که به محض انتشار آن، این موضوع از طریق جامعه داخلی سئو مثلا وبسایت موز منتشر میشود، از نبودن در فهرست سیاه گوگل مطمئن شوید.تیم تخصصی تولید محتوای پارینا، شما را به بازدید از سایت پارینا دعوت میکند.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up