گوگل ادوردز یا همان تبلیغات کلیکی یکی از راه های تبلیغات در گوگل می باشد که به صورت کلیکی و از طرف گوگل ارائه می شود. امروز در این مقاله به بررسی و نحوه ی چگونگی ساخت اکانت گوگل ادوردز می پردازیم. برای این منظور ابتدا باید به سایت گوگل ادوردز وارد شوید. در آنجا گزینه ای به نام start now وجود دارد .این گزینه را انتخاب کنید. حال باید وارد مراحل ساخت کمپین شویم .

برای اینکار گزینه ای به نام skip the guided setup را برمیگزنیم .حال زمان آن فرارسیده است که ما اطلاعات خود را به گوگل بدهیم. نام کشوری که آنجا حساب بانکی داریم را انتخاب میکنیم و موقعیت جغرافیایی خود را که می خواهید زمانتان بر آن اساس باشد را انتخاب می کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در اینجا شما به گوگل خواهید داد غیرقابل تغییر خواهد بود. پس بهتر است در زمان ساخت اکانت گوگل ادوردز کارهای دیگر مثل قهوه خوردن را به زمان دیگری موکول کنید. واحد پولی که با آن داد و ستد میکنید را انتخاب کنید . حال اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید و ادامه دهید.

پس از این گوگل یک کد ده رقمی را به اکانت شما اختصاص خواهد داد که این کد ده رقمی درواقع همان شناسنامه ی اکانت شما میباشد  و اکانت شما با این کد شناخته خواهد شد.
حال وقت آن رسیده که اکانت خود را پرورش دهیم. همانند نوزادی که به تازگی‌ متولد شده و نیازمند مراقبت و نگهداری میباشد اکانت ما نیز در ساعات اولیه ی تولد نیازمند مراقبت ویژه ای میباشد و ما باید آنرا به درستی پرورش دهیم .

چگونه کمپین تبلیغاتی برای اکانت گوگل ادوردز بسازیم؟

حال باید در صفحه ی overview ادامه دهید. Overview  صفحه ایست که شما به محض ورود به اکانت خود با آن روبرو میشوید. گزارش فعالیت های شما نیز در این صفحه به شما ارائه می شود. در این صفحه یک منویی وجود دارد که شما از آن طریق میتوانید برای ساخت کمپین های تبلیغاتی خود اقدام کنید. به بخش کمپین ها بروید و روی علامت پلاس کلیک کنید و new campaign را انتخاب کنید.

سپس هدفگذاری خود را انتخاب کنید. انواع مختلفی از کمپین های گوگل ادوردز وجود دارد که ما باید یکی از آنها را انتخاب کنیم که معمولا در این مواقع کمپین انتخابی ما کمیپن سرچ گوگل می باشد چرا که ما با موتور جستحوی گوگل در این مرحله سروکار داریم. سپس با یک گزینه ای به نام website visits مواجه می شویم. آن را انتخاب کنید و گزینه ی continue را برگزینید. سپس‌ نام کمپین را انتخاب کنید. شما میتوانید مکانهایی که میخواهید تبلیغتان نمایش داده شود را انتخاب کنید و بهتر است all countries را انتخاب کنید.

برای languages  باید همین کار را کنید که البته اخیرا گوگل زبان Persian را اضافه کرده و شما میتوانید Persian را موردنظر قراردهید. سپس با یک بخشی به نام budget مواجه میشوید که هزینه ی روزانه ی خود را در این قسمت تعیین کنید که در این رابطه ما مقالات متعددی در سایت پارینا قرارداده ایم و شما را در چگونگی تعیین این هزینه راهنمایی کرده ایم. قسمت bidding  در ارتباط با هزینه ایست که به ازای هر کلیک پرداخت میکنید و در این قسمت این نکته لحاظ می شود.

تا به این جای کار ما با مراحل ساخت یک اکانت گوگل ادوردز Google AdWords account آشنا شدیم. امروزه همه ی ما بخوبی می دانیم که اولین قدم برای ایجاد ارتباط با شبکه های اینترنتی ایجاد یک حساب کاربری یا به اصطلاح یک اکانت می باشد. ما در این مقاله سعی‌ کردیم تا جای امکان شما را در این حوزه راهنمایی کنیم. اساسا زمینه ی موفقیت در گوگل ادز از یک اکانت خوب منشا می گیرد و در هرکاری اگر ما از ابتدا در مسیر درستی گام برداریم در ادامه ی راه به صورت خودبخودی شما در مسیر صحیح قرار می گیرید.

در ادبیات کهن ما حتی به این نکته ی ظریف اشاره شده است که ضرب المثلی با این عنوان داریم که خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج. کارشناسان گوگل ادز ما در پارینا تمام تلاش خود را به کار می گیرند که اولین گام را برای شما به صورت محکم و استوار بردارند که در ادامه ی راه موفقیت ماحصل فعالیت های شما شود. کارشناسان ما همه روزه در پارینا تمام تلاش خود را می کنند شما را  در این راه به بهترین صورت راهنمایی کنند و هدف از گذاشتن این مقالات نیز همراهی شما در این زمینه می باشد و امیدواریم که توانسته باشیم تا به اینجای کار در  زمینه تبلیغات در گوگل موفق عمل‌ کرده باشیم.

keyboard_arrow_up