همیشه و در همه ی زمان‌ها برجسته کردن یکسری موضوعات خاص در جهت تاثیرگذاری بیشتر برای هر مبحثی از روش های رایج بوده است.حتی در متدهای نوین مطالعه نیز این روش تحت عنوان سیم‌کشی اطلاعات استفاده میشود که به معنای انتخاب یکسری از کلمات کلیدی و ارتباط‌ دادن آنها باهم از طریق خط‌کشی میباشد.گوگل نیز از طریق اصطلاحی به نام کلمات کلیدی از این روش بهره میبرد و ما در این مقاله سعی بر‌ آن داریم که به مقوله ی چگالی کلمات کلیدی Keyword density بپردازیم.

کلمات کلیدی در کنار موضوعات مرتبط با آن کلمات و موضوع سایت کمک شایانی به افزایش رتبه ی سایت شما در سرچ گوگل خواهدکرد.اما در کنار اینها گوگل قوانین مخصوصی را وضع‌کرده که باید با رعایت این قوانین و احترام به آنها در حوزه ی تولید محتوا در جهت افزایش رتبه ی سایت موردنظر اقدام کرد.

واژه ی چگالی در کل زمانی استفاده میشود که بخواهیم برای مثال نسبت موجودیت یک ماده ی خاص به کل مواد موجود را در نظر بگیریم.چگالی کلمات کلیدی نیز به همین معناست و نسبت تعداد یک کلمه ی کلیدی را به همه ی کلمات آن موضوع بیان میکند.

پس‌ اگر بخواهیم با محاسبه ی ریاضی به این موضوع نگاه کنیم اگر هدف ما رسیدن یک چگالی خاصی باشد هرچه تعداد کلی کلمات یک متن بیشتر شود تعداد استفاده از آن کلمه ی کلیدی خاص نیز باید بیشتر شود.با ادامه مطلب در سایت تبلیغات در گوگل پارینا با عنوان «چگالی کلمات کلیدی چیست؟» همراه باشید.

اهمیت چگالی کلمات کلیدی چه میباشد؟

این اصطلاح به مانند یک شمشیر دو‌ لبه میباشد به این معنا که تا یک جایی مفید و از یک جا به بعد مضر میباشد.سالها قبل یعنی پیش از زمانی که گوگل الگوریتم های پاندا و پنگوئن را معرفی کند که ما در مقالات جداگانه ای به تفصیل به آنها پرداخته ایم سایتهای بسیاری بودند که مملو از کلمات کلیدی بسیار همراه با محتوای بی مفهوم بودند و در رتبه‌بندی گوگل از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است.

اما گوگل برای مبارزه با محتوای بی‌مفهوم و در راستای برقراری عدالت تبلیغاتی تصمیم گرفت با اقداماتی از جمله پاندا و پنگوئن به مبارزه با چنین شرایطی بپردازد چرا که اعتبار خود را در معرض صدمه یافت.

بنابراین با طراحی سیستمی باعث شد استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی و چگالی بالای کلمات کلیدی با جریمه از سوی گوگل مواجه شود.برای محاسبه ی آن باید از قوانین ریاضی تبعیت کرد و تعداد کلمات کلیدی را بر تعداد همه ی‌کلمات تقسیم کنیم تا چگالی حاصل شود.

معیار های مناسب برای تولید محتوا

هرچند که متر و معیار مشخصی برای بهترین مقدار چگالی وجود ندارد اما تجربه ثابت کرده است که برای مثال به ازای هر دویست کلمه یک مرتبه استفاده از کلمه ی کلیدی مناسب میباشد.برخی متخصصان نیز بر این باورند که چگالی نیم درصد بالاترین کارایی را برای محتوای تولید شده ایجاد میکند.

در استفاده از کلمات کلیدی نکته ی حائز‌اهمیت این است که ما در حوزه ی هر کلمه یکسری کلمات مرتبط با آن نیز داریم که استفاده از آن میتواند بدون افزایش تکرار کلمه ی کلیدی سایت را از نظر محتوایی غنی کند.

مثلا در مشاغل خشکشویی کلمات مرتبطی مانند بخارشویی،پتوشویی،سفیدشویی و از این قبیل کلمات وجود دارد که استفاده از آنها به غنای محتوای سایت کمک شایانی خواهدکرد.برای یافتن این کلمات میتوانیم از پیشنهاد های خود گوگل که در پایان صفحه ی سرچ ارائه میدهد استفاده کنیم.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

استفاده و انتخاب کلمات کلیدی مناسب در گوگل ادز بخش مهمی از تولید محتوای شما را در برمیگیرد و همچنین نکته ی مهمی که باید به آن توجه شود این است که انتخاب تیتر مناسب و پرطرفدار از روش های افزایش بازخورد سایت شما میباشد.راههایی نیز برای محاسبه ی چگالی کلمات کلیدی یک متن به غیر از روش سخت و وقت‌گیر دستی وجود دارد که از آنها میتوان بهWpmudev smartcrawl یا wordpress seo post optimizer اشاره کرد.

شما همیشه برای تبلیغات در گوگل نیاز به آگاهی و استفاده ی هرچه بیشتر از قوانین گوگل دارید پس باید در این راه با توجه به آپدیت های فراوانی که در قوانین گوگل ایجاد میشود خود را با بروزترین اطلاعات همراه کنید.

پارینا این مهم را از وظایف خود میداند که در امر آگاهی‌رسانی از هیچ تلاشی دریغ نکند و کارشناسان پارینا همیشه سعی براین دارند که بروزترین اطلاعات را درباره تبلیغات در گوگل در اختیار کاربران خود قراردهند چرا که رشد کاربرانمان به معنای رشد ما و کسب نمره ی قبولی در ارائه ی خدماتمان میباشد.باشد که در این امر اهدافمان محقق شود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up