این معضل، پایین آمدن رتبه سایت ، مساله مهمی است که ثابت میکند رقابت برای کسب جایگاه برتر در گوگل جدی است، طعم رسیدن به لینک های اول گوگل شیرین است اما با ماندگاری شیرین تر هم میشود.رقابت میلیون ها سایت برای کسب تاپ لینک های گوگل بعلاوه خلق هر روزه سایت های نو و تازه، مساله خوشایندی برای قدرت سئو در حفظ همیشگی رتبه برتر نیست. با این مقاله از رشته مقاله های سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه ما باشید.

گرچه حفظ رتبه برتر مانند کسب آن سخت است، اما با پشتکار امریست دست یافتنی.در صورت سقوط رتبه سایت و پایین آمدن پله به پله مانند بالا رفتن آن، باید فرضیه فعالیت های اجتماعی بیشتر یا لینک های بیشتر رقیبان را جدی گرفت.تجربه ثابت کرده است، رقابت برای رسیدن و ماندن در صفحه اول کار سختیست چرا که رقابت بین شاگرد ممتازها همیشه سخت دشوارست.در این شرایط اقدام مناسب، آنالیز دقیق رقیبانست تا با توجه به آخرین حرکت آنها مهره بعدی را جلو ببرید.

برای آگاهی از فعالیت رقبا، مانند تعداد بک لینک های کنونی و میزان فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی، از اوپن اکسپلورر استفاده کنید و این اعداد را به منزله غایتی برای نشستن بر مسند پیشین در نظر بگیرید.قدم بعدی، مبارزه برای لینک سازی با استفاده از کلمات کلیدی هدف است که میدان رقابت دشواریست.

همانطور که در مقاله های پیشین اشاره کردیم، به روز رسانی های گوگل هر چند وقت یک بار و بی سر و صدا کاربران را غافلگیر میکند و گاهی پیش آمده که کاربری در حوزه بهینه سازی سایت (سئو) قوانینی که به کار گرفته، مطابق با قوانین قدیمی گوگل و مغایر قوانین جدید آن است.اگر شما هم نگران هستید به خاطر به روز رسانی های گوگل جریمه شوید، بخش بعدی را از دست ندهید.

اقدامات لازم در صورت جریمه شدن سایت بواسطه به روز رسانی پنگوئن

به روز رسانی های اخیر گوگل، موجب نگرانی بسیاری از وب مسترها و دارندگان سایت ها شده است و در این میان، این رسانه ها هستند که بیش از همه مسوول ایجاد فضایی جنجالی در مورد ایجاد تصورات اشتباه درباره مسائل مربوط به ترافیک سایت هستند.

چرا که به روز رسانی های پاندا و پنگوئن را علت این مساله معرفی کرده اند.اما حقیقت چیز دیگریست؛ چرا که این به روز رسانی ها، سایت های کمی را تحت تاثیر قرار داده اند، ولی همین صاحبان کم تعداد، بسیار پر سر و صدا هستند.در بیشتر موارد، در صورت پایین آمدن رتبه بندی، رقبا ” نیرو سئو ” بیشتری به صفحات خود افزوده اند و در این صورت، زمان انتخاب بازی فرا رسیده است.

در صورت حذف کامل از سی رتبه برتر، متاسفانه این امکان وجود دارد که سایت از سوی گوگل بواسطه به روز رسانی هایش، جریمه شده باشد.تشخیص جریمه شدن سایت از سوی به روز رسانی های پنگوئن و پاندا، کاری دشوار است و از آن دشوارتر، پرداخت بهای آن.در صورت خارج بودن این موضوع از حوزه دانشی شما، احتمالا نیاز به دریافت کمک تخصصی برای بازیابی سریع است.

از کنسول سرچ گوگل شروع کنید جهت تحلیل پایین آمدن رتبه سایت

1- کنسول سرچ گوگل را بررسی کنید.همه دارندگان وب سایتی که متحمل جریمه دستی از سوی گوگل شده اند، اخطاری مانند نمونه زیر دریافت میکنند.برای مشاهده اینکه آیا اخطاری دریافت کرده اید یا نه، وارد حساب کنسول سرچ گوگل، که پیشتر هم با آن آشنا شده اید، شوید:

” اخطار کنسول سرچ گوگل، در مورد شناسایی لینک های غیر طبیعی …

شناسایی کرده ایم که بعضی از صفحات این وب سایت، احتمالا از روش هایی خارج از مقررات وبمستر، بهره میگیرند… ”

مشاهده این پیام، حکایت از آن دارد که گوگل در نتیجه به روز رسانی جدید، برای این سایت، جریمه دستی منظور کرده است، بنابراین در صورت عدم دریافت این پیام از سوی گوگل، احتمال جریمه دستی سایت نزدیک به صفر است.

حالا نوبت لینک های هدایت کننده است (پایین آمدن رتبه سایت)

2- لینک پروفایل را بررسی کنید.از اوپن سایت اکسپلورر و مجستیک سئو، استفاده کنید و به بررسی لینک های هدایت کننده به صفحه ای بپردازید که گمان میکنید از سوی گوگل، جریمه شده اند.این کار را به طور مشابه برای صفحات رقبایی که با داشتن کلمات کلیدی سایت شما، در موقعیت برتر قرار گرفته اند، انجام دهید.به جهت تایید جریمه شدن سایت، از طریق به روز رسانی های گوگل، شاخص های زیر را جستجو کنید.

وضعیتی که در آن سایت با تعداد لینک های بیشتر در مقایسه با رقبا و وجود یک کلمه کلیدی مشابه، در بین 50 رتبه برتر گوگل قرار ندارد.در صورتیکه سایت در مقایسه با رقیبانش، تعداد قابل توجهی لینک هدایت کننده به صفحه است و اکنون با وجود اینکه قبلا در بین 50 رتبه برتر قرار داشته، در چنین رتبه ای قرار ندارد، این امکان وجود دارد که سایت از طریق به روز رسانی پنگوئن، جریمه شده باشد.

سایت دارای تعداد بسیار زیادی لینک از سایت های ظاهرا ضعیف است مانند:

seolinksdirectory.com

addurlsfree.com

freelinkdirectory.com

ابزار به روزرسانی پنگوئن

3- به عنوان یک قاعده کلی، صفحه سایت باید برای کلمات کلیدی هدف، دارای بیش از 20 در صد متن لینک راهنما به صفحه باشد.مثلا در شرایطی که 90 در صد لینک های هدایت کننده به صفحه، دارای یک کلمه کلیدی به عنوان متن لینک باشند، این امکان هست که سایت مورد نظر، از سوی پنگوئن مشهور، مغضوب شده باشد.

4- پیشنهاد میکنیم، از ابزار به روز رسانی پنگوئن، برای مشاهده هر گونه کاهش تصادفی ترافیک سایت، در مدت زمان به روز رسانی گوگل استفاده کنید.در صورت عدم بازیابی ترافیک سایت، ممکن است سایت مورد جریمه پنگوئن، قرار گرفته باشد.

http://barracuda.digital/panguin-tool

 

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان پایین آمدن رتبه سایت چگونه اتفاق می افتد؟ برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up