اگر در حوزه ی تبلیغات در گوگل فعالیت داشته باشید حتما با اصطلاح CPA در گوگل ادوردز مواجه شدید. امروز و در این مقاله به بررسی این اصطلاح می پردازیم. هزینه ای که تبلیغ کنندگان به ازای به دست آوردن هر مشتری می پردازند، که بر اساس تقسیم کل هزینه های نرخ تبدیل به تعداد تبدیل هایی که شده است CPA در گوگل ادوردز گفته می شود. گوگل CPA بر اساس نمره کیفی شما تعیین می کند.

این شاید ساده ترین تعریفی باشد که بتوان از این عبارت ارائه داد . اما همه ی ما به خوبی به این نکته واقفیم که همیشه مفاهیم به اندازه ی تعاریف ساده نیستند که اگر اینطور بود با جهانی عیان تر مواجه بودیم که زندگی در آن بسیار راحت تر و لذت بخش تر می بود.

شاید بتوان رمز موفقیت شما در تبلیغات در گوگل را در همین مقاله جستجو کرد. این نکته بر همگان روشن است که اگر بتوانیم کمترین هزینه را در گوگل ادوردز انجام دهیم شرایطی برای ما پیش خواهد آمد که بدترین حالتش شرایط بسیار مناسب تری را از برخی حالات دیگر برای ما رقم خواهد زد.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم این است که زمانی که ما در یک زمینه سرمایه گذاری انجام می دهیم سرنوشت های متفاوتی میتواند پیش روی‌ ما قرار بگیرد. در بهترین حالت ما سرمایه گذاری موفقی را انجام داده ایم و کسب و کار ما سود ده خواهد بود.

حالت دیگری‌ که میتوان متصور شد این است که کار ما اگر سود آوری نداشته باشد زیانبار هم نخواهد بود . این شرایط راه فرار خوبی را برای بازاریابان فراهم میکند که در ابتدای قرارداد به مشتریان اطمینان خاطری بدهند از این جهت که زیانی متحمل آنها نخواهد شد  اما این تصور‌ خیال باطلی بیش نیست.

شاید برای شما سوال باشد که کجای این جمله ایراد دارد اما اگر دقیق تر به آن بیندیشید به این نکته پی میبرید که هزینه ای که شما انجام میدهید تنها هزینه ی مادی نیست.

در مبحث CPA در گوگل ادوردز باید گفت که در روزگار امروز که همه چیز بر پایه ی‌ سرعت پیش‌ میرود عنصر زمان را نباید دست کم گرفت. درواقع شاید بتوان اینطور‌ بیان کرد که زمان ارزشمندترین هزینه ای است که هر فردی انجام میدهد و شاید در ظاهر یک ماجرا شما در کارتان ضرر اقتصادی نبینید اما اگر به اندازه ی کافی سودآوری نیز نداشته باشد شما زمان که مهترین نکته است را از دست دادید. اهمیت زمان را در ادامه برای شما با ذکر یک مثال توضیح می دهم. در تقویم شمسی اسفند ماه به جهت مجاورت با عید نوروز در بازار اقتصادی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس‌ سرمایه گذاری هدفمند در این زمان میتواند سودآوری فوق العاده ای برایتان به همراه داشته باشد. اما اگر شما این فرصت مناسب را از دست بدهید حتی اگر‌ ضرر اقتصادی مستقیمی‌ را دریافت نکنید اما‌ شما زمان طلایی ای را از دست دادید که برای دوباره به دست آوردنش باید دوازده ماه به انتظار بنشینید . اینجاست که اهمیت زمان مشخص می شود.
حالت دیگری‌ که در‌ فرایند سرمایه گذاری پیش خواهد آمد زیانبار بودن آن است که این حالت بدترین سرنوشت ممکن را برایتان رقم خواهد زد.
به CPA در گوگل ادوردز برمی گردیم. این اصطلاح دارای فرایندی است که براساس پارامتر های مختلفی که از طرف گوگل برای آن طراحی شده است عمل می کند بنابراین نباید انتظار برخورد مشابه را در مواجهه با کسب و کار های‌ متفاوت داشت.
طبق الگوریتم های طراحی شده توسط گوگل راهکارهایی وجود دارد‌ که تاجای امکان هزینه ی این معیار را کاهش دهیم. با توجه به این معیار ها هرچه شما تبلیغتان را هدفمندتر کنید بهای کمتری خواهید پرداخت. برای این امر لازم است شما با تکنیکهایی آشنایی داشته باشید که کارشناسان ما در پارینا در این حوزه سعی میکنند بهترین مشورت ها را در اختیارتان قراردهند.

راهکارهای بهینه سازی هزینه های CPA در گوگل ادوردز

اگر شما برای مثال حوزه ی جغرافیایی خود را مشخص  کنید گام بلندی را در بهینه سازی هزینه ها برداشته اید. همچنین توجه به کوالیتی اسکور که در‌مقاله ای به صورت جداگانه به آن پرداخته ایم نیز میتواند تا حدود زیادی موثر واقع شود . کلمات کلیدی نیز نقش مهمی در زمینه بهینه سازی هزینه های CPA در گوگل ادوردز  ایفا میکنند. کمپین هایی که در گوگل ادوردز نیز مورد استفاده قرار میگیرند نقش بسیار تعیین کننده ای ای خواهند داشت.

صفحه ی فرود شما نیز باید طوری باشد که از گوگل نمره ی قابل قبولی را دریافت کند. ما در پارینا تمام تلاشمان بر این است که کارشناسانمان با در نظر گرفتن تمامی این نکات بهترین شرایط را برای کسب و کار شما رقم بزنند به طوری‌ که سرمایه گذاری شما در نتیجه ی کسب و کارتان موثر واقع شود.

ما به این شعار معروف پایبندیم که تبلیغات در گوگل هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاری است پس سعی بر این داریم تا تمام قدم هایمان را در‌ این راستا استوار برداریم تا جایی که همگان به این باور دست یابند. در این راه توجه به بعد اقتصادی گوگل ادوردز هدف اول ما میباشد چرا که ما نیز همانند شما در رقابتی‌ هستیم که باید برای پیروزی در آن تلاش کنیم .گروه ما در این راه متعهد شده که از کوچکتریک تلاشی در این زمینه دریغ نکند و امیدواریم که توانسته باشیم تا به اینجای کار رضایت شما همراهان گرامی را به ارمغان آورده باشیم

keyboard_arrow_up