سرویس گوگل ادوردز یا تبلیغات در گوگل به عنوان یک سرویس تبلیغات برخط، نزدیک به هجده سالست که با موفقیت بعنوان یک سرویس تبلیغاتی کارآمد توسط کمپانی گوگل معرفی شده است و یک امر بدیهیست اگر گوگل در تمام این سالها در جهت ارتقای آن از مشتریان حمایت کرده باشد.

چرا که یکی از منابع اصلی درآمد گوگل تبلیغاتست و برای مثال در سال 2011 میلادی، 96 درصد درآمد این کمپانی از راه تبلیغات بوده که ازین میزان بی شک سهم عمده ای از آن متعلق به گوگل ادوردز بوده است. پس دلیل محکمیست برای این شرکت اگر در این سالها بخش چشمگیری از قابلیت های کارمندانش را بر روی آن متمرکز کرده باشد.حال به چند اصطلاح کلیدی در زمینه گوگل ادوردز میپردازیم که دانستن برای هر آگهی دهنده ای لازم است:

افزونه های سرویس گوگل ادوردز

این افزونه ها برای بهتر دیده شدن تبلیغ و درک مخاطب به شیوه ای مطلوب به امکانات تبلیغات در گوگل اضافه شده اند. و دو ابزار آن در کشور ما قابل استفاده هستند که در زیر به آنها میپردازیم:

1- اولین دسته از این گروه callout ، extention ها هستند که امکان نوشتن بیست و پنج حرف یا کاراکتر را به کاربر میدهد که باعث جلب توجه بیشتر بیننده بشود.پس این یکی از امکانات بصری تبلیغ در گوگل برای آگهی دهنده است.

2- افزونه دیگری که گوگل برای جذابیت بصری و طی مسیر کوتاه در اختیار مشتری قرار داده، sitelink است که برخی آن را با نام لینک داخلی میشناسند.حتما تا کنون با سایت هایی که علامت تبلیغات در گوگل کنار سایت خود دارند و کلمه یا عبارت هایی زیر آدرس آنها در مستطیل های سبز دیده میشود برخورد کرده اید.

این مستطیل ها، در واقع همان لینک های داخلی هستند که شما را مستقیم به لینک مورد نظر داخل یک سایت راهنمایی میکنند و البته با کلیک بر روی هر یک از این لینک های داخلی هم، قانون پرداخت به ازای هر کلیک اجرا میشود و هزینه ای از دارنده تبلیغ کسر میشود.

سی تی آر

سی تی آر ( CTR ) ، که به معنی نسبت مشاهده ی کاربران به کلیک آنهاست، یک رکن اساسی در آنالیز تبلیغات کلیکی گوگل شناخته میشود. و کارشناس تکنیکال ادوردز با رجوع به آن اقدام لازم جهت بهبود رنکینگ سایت در میان رقیبان را انجام میدهد. و با ارائه مشاوره هایی در صدد کاهش هزینه ها برمی آید که این هم با موضوع خلاقیت در تبلیغات در گوگل بیگانه نیست.

درباره کلیدواژه هایی که نمیخواهید نمایش داده شوند باید به اصطلاح آنها نگتیو یا منفی کنید. به این معنی که وقتی برای تبلیغی کلیکی کلماتی را نگتیو تعریف میکنید دیگر سرچ آن کلمات موجب نمایش آگهی شما نمیشوند. برای مثال شما تاجر هستید و شرکت صادرات پسته دارید. بنابراین کلماتی مانند قیمت پسته یا خرید پسته میتواند انتخاب مناسبی برای جامعه هدف شما و جذب مشتریانتان باشد. درحالیکه کلماتی مانند بادام، قیمت بادام، خرید یا فروش بادام را نگتیو تعریف میکنید.

در این صورت شما هرگز بابت آگهی ای که منجر به تماس مشتری نخواهد شد هزینه پرداخت نمیکنید. برعکس تمام کلماتی که در صورت سرچ کاربران، آگهی شما را به آنها نشان خواهند داد کلماتی هستند که در سه سطح مختلف به انتخاب شما تعریف میشوند.

میزان کیفیت کلمه

میزان کیفیت کلمه یا همان quality score ، شامل ده رتبه است که نشان دهنده امتیازیست که گوگل به یک سایت میدهد‌.هر چه این امتیاز بیشتر باشد، نشان دهنده اینست که گوگل ارزش بیشتری برای سایت شما قائلست و یک سیاست تشویقی کارآمد در این راستا دریافت هزینه کمتر به ازای هر کلیک از شماست.

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان سرویس گوگل ادوردز چگونه عمل میکند؟ برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up