در مقالات پیشین به شبکه های اجتماعی پرداختیم و این بار برآنیم تا نگاهی به موضوع رسانه های اجتماعی و سئو داشته باشیم.این رسانه ها که به جزئی لاینفک از روش استفاده ما از اینترنت بدل شده اند، با محتواهای مهم به گفته بیل گیتس، پادشاه، علاوه بر پیوند داده شدن، به اشتراک گذاشته میشوند حتی توئیت و پین میشوند. با سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه باشد.

بنابراین تعجب ندارد اگر متن، فیلم یا عکسی که در یک سایت بارگذاری شده سر از رسانه ای دیگر در بیاورد.اگرچه گوگل رسما اعلام کرده که علائم اجتماعی مستقیما در الگوریتم ها استفاده نمیشوند اما متخصصان سئو، اعتقاد دیگری دارند. رسانه های اجتماعی یا همان شبکه های اجتماعی اینترنتی، نقش مهمی در ارتقای رنک و جایگاه یک سایت در رتبه بندی گوگل ایفا میکنند.

در راستای این نظریه، اقتدا میکنیم به این جمله مهم آدام کلارک که در کتاب جدید خود این موضوع را چنین تصریح میکند: ” من میتوانم با توجه به تجربه خودم بگویم که سایت های دارنده دنبال کننده اجتماعی وسیع، در مدت زمان کوتاه تر به رتبه بندی بالاتری دست پیدا میکنند ” ، بنابراین با احترام به اعلام رسمی گوگل، به عنوان یک قانون، شبکه های اجتماعی اینترنتی، باید جزئی از هر پروژه سئو باشند.اکنون در ادامه ی این مبحث به چند کارکرد مثبت رسانه های اجتماعی اشاره میکنیم:
1- ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت اجتماعی
2- ایجاد بک لینک ساده و در عین حال رایگان
3- افزایش ترافیک ارجاعی به سایت و جذب مشتریان قبلی

سئو و دوستان اجتماعیش

با چیزهایی که ما از سئو میدانیم، وفادار به دوستانش است؛ حال بپردازیم به سئو و دوستان اجتماعیش.
گوگل پلاس، توئیتر، فیس بوک، لینکدین مشهور به فیس بوک متخصصین، اینستاگرام، پینترست، سوشال اسپروت، هوتسیوت، اینها همه رسانه های اجتماعیی هستند که سئو با آنان در ارتباط تنگاتنگ است.

سرویس گوگل پلاس

گوگل پلاس، یک سرویس شبکه اجتماعی گوگل است که از آن به عنوان بزرگترین تلاش کمپانی گوگل برای رقابت در آوردگاه جهانی با فیس بوک یاد میکنند که البته تعداد بیش از هشتصد میلیون کاربر، ثابت میکند زحمات گوگل تا حد زیادی به ثمر نشسته است.یکی از وجوه تمایز گوگل پلاس که حتی آن را به شبکه اجتماعی پرطرفداری همچون فیس بوک برتری میدهد، رعایت حقوق کاربران با حفظ حریم خصوصی آنهاست.

مساله ای که اتهام نقض آن گریبان فیس بوک را گرفته است.از امکاناتی که کمپانی گوگل در قالب سرویس گوگل پلاس در اختیار کاربران قرار میدهد میتوان به دایره ها، جرقه ها، پاتوق ها، اجتماع و البته موبایل اشاره کرد که این آخری جهت استفاده از مسیج، دوربین و جی پی پی است که همگی از قابلیت های تلفن های همراه هستند.

اما نکته ای که در رابطه سئو و گوکل پلاس وجود دارد، شاید همین یک جمله آمده در بیانیه معرفی این سرویس باشد، از زبان مدیران پروژه: ” این شبکه اجتماعی نمیخواهد تنها جایی برای به اشتراک گذاشتن عکس و مطلب باشد و قصد دارد با توجه به عادات وب گردی هر کاربر و جستجوهای او در موتور جستجوگر گوگل، لینک ها و صفحه هایی را که برای کاربر جذاب است، به او معرفی و پیشنهاد کند “.
ما میدانیم که از نظر گوگل، کسب رتبه بالاتر شایسته سایت هاییست که از شبکه های اجتماعی به خوبی استفاده میکنند و در سالهای اخیر، اگر نگوییم موثرترین یکی از تاثیر گذارین عوامل رتبه بندی سئو، گوگل پلاس بوده است و در نظر سنجی ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده.

فرصت را به رقیب ندهید!

یکی از دلایلی که پیشنهاد کارشناسان سئو برای استفاده از گوگل پلاس را توجیه میکند، استفاده کم صاحبان مشاغل و وبمسترها از آنست که با این کار فرصت مناسبی در اختیار رقیبانشان قرار میدهند.در پرداختن به الفبای مدیریت رسانه های اجتماعی ذکر همین نکته بس که ایجاد یک سطح ابتدایی در سرویس گوگل پلاس، شانس برتری نسبت به رقیبانتان را به شما میدهد، چرا که بسیارند صاحبان سایت ها و برندهایی که هنوز به قابلیت شبکه های اجتماعی ایمان ندارند و ناخواسته این فرصت را به تهدیدی برای خود و امتیازی برای رقیبانشان تبدیل میکنند.

فیس بوک؛ رسانه اجتماعی محبوب جوانان و سئو

فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است که بنا به عقیده کارشناسان حوزه رسانه، ارائه تصویری لحظه ای از عقاید افراد، آن چیزیست که موجب محبوبیت آن شده است.شاید دقت کرده باشید که لوگوی این شبکه پرطرفدار اجتماعی در سطح جهان، در همه سایت های با رنک بالا و اکثر سایت ها به طور کلی دیده میشود.این فراگیر بودن اتفاقی نیست.

گوگل فعالیت در فیس بوک را به عنوان عاملی موثر در الگورتیم خود لحاظ کرده است.روند کار با فیس بوک در زمینه کسب و کار آسان است. به این معنی که با یک نظم و قاعده مشخص مطالب مربوط به سایت خود را در فیس بوک با کاربران به اشتراک بگذارید.

با این کار ساده شما شانس دیده شدن خود را افزایش داده اید و بینندگان بیشتری برای سایت خود جذب کرده اید.یکی از راههایی که شما را سریعتر به موفقیت در جذب بازدیدکننده میرساند، کمک گرفتن از تبلیغات فیس بوک است؛ این استراتژی به طور ویژه ای برای کاربران تازه کار و سایت های نوپا با رقیبانی قدرتمند کارآمد است.

توئیتر؛ یکی از رسانه های اجتماعی پرطرفدار و سئو

همچون رسانه های اجتماعی اینترنتی که تا اینجا به آن ها پرداختیم، توئیتر و سئو نیز روابط خوبی با هم دارند.در طی مقاله شبکه های اجتماعی اینترنتی، تا حدی به توئیتر، تاریخچه،شعار و البته آشیانه آن پرداختیم و گفتیم شعار توئیتر از چه میکنی به چه اتفاقی در حال رخ دادن است تغییر کرده که خبر از تغییر رسالت و رویکرد آن میدهد؛ پس تعجب ندارد اگر بحث درباره آخرین رویدادهای جهان، دغدغه اصلی توئیتر باشد.

تا حدی که گاهی پیش می آید اخبار مهم پیش از آنکه از بلندگوی مهم ترین خروجی های خبری جهان منتشر شوند، در توئیتر دوستدار خبرهای تازه نشر می یابند و چه جالب که گوگل به این دلیل، فعالیت در توئیتر را در الگوریتم خود قرار داده است.اگر استاندارد توئیت کردن برای بهبود سئو را نمیدانید، به شما اعلام میکنیم که ارائه حداکثر 12 توئیت روزانه برای رسیدن به آنچه میخواهید مناسب است و اینگونه برای کاربران تازگی دارد.

راهی تا تبدیل شدن به یک کاربر حرفه ای نمانده؛ به این شرط که به نرم افزار حرفه ای و پیشرفته هوتسیوت اعتماد کنید.این نرم افزار برای زمان‌ بندی توئیت ها، تحلیل ترافیک رسانه های اجتماعی، مدیریت چند حساب کاربری و ایجاد گزارش های رسانه های اجتماعی برای رصد پیشرفت و موفقیتتان به شما کمک میکند.پس پیشنهاد ما اینست، اگر تا کنون به این رسانه ها بی توجه بوده اید، با باز کردن یک حساب کاربری در هر یک از آنها، گزینه موفقیت را انتخاب کنید.

اطلاعاتی درباره سایت تبلیغات در گوگل پارینا

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان رسانه های اجتماعی و سئو برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up