یکی از پروژه های غافلگیر کننده گوگل، پروژه خودرو خودران گوگل ، موسوم به WAYMO است که طبیعتا بعنوان اولین کمپانی تولید کننده خودرویی با این ویژگی هاست. خودرویی که جای خالی فرمان، گاز یا ترمز شما را به یاد ماشین های اسباب بازی دوران کودکیتان می اندازد.بر اساس آخرین آمار منتشر شده، گوگل همچنان بر روی این پروژه کار میکند. با این مقاله از سایت تبلیغات در گوگل شرکت پارینا همراه ما باشید.

اگرچه از سال 2008 ، با جذب سرمایه از سایت کیک استارتر آن را آغاز کرده. همانطور که از نام این خودرو پیداست، از همان ابتدا دولتی خودگردان تشکیل داده. و با اسم خود اعلام استقلال کرده است به این معنی که میتواند دو نفر را از جایی به جای دیگر ببرد، بدون اینکه به سرنشینان خود وابسته باشد.پروسه برقراری ارتباط این خودرو با کاربر چیزی شبیه تاکسی های اینترنتی است. که با داشتن اطلاعات مبدا و مقصد کاربر بواسطه گوشی هوشمند، او را سوار کرده و به مکان مورد نظر میرساند.

با اینکه فرایند سوار و پیاده کردن شما کاملا هوشمند است اما گوگل شما را به امان خدا رها نمیکند. دو دکمه برای روشن و خاموش کردن اضطراری هست که به هنگام نیاز به آن پناه ببرید.اگر از شمارش معکوس لذت میبرید حتما سفر با این خودرو رویای شماست. یک صفحه کوچک مقابل جایگاه مسافر تعبیه شده تا بتواند شمارش معکوس تا زمان رسیدن را مشاهده کند البته این موضوع شاید کمی هم هیجان فیلم های اکشن را داشته باشد اما با نگاه کردن به وضعیت آب و هوا، در همان صفحه این هیجان تعدیل میشود.

وسایل خود را فراموش نکنید!

یک ویژگی جالب این خودرو، اینست که در انتهای سفر جانب امانت رعایت میکند و پیامی میدهد با این مضمون که وسایل خود را فراموش نکنید!
نیروی این خودروی سحرآمیز با کمک موتورهای الکتریکی تامین میشود و بعد از یک بار شارژ شدن، توانایی حرکت تا 100 کیلومتر را دارد و شاید با این ویژگی ها بتواند به هدف اصلی خود، گرفتن جای تاکسی های با راننده را بگیرد، کسی چه میداند شاید دور نباشد و دیر نباشد!!! این خودروهای گوگلی، هم اکنون در حوالی ماونتین ویوی کالیفرنیا، نزدیک همان دفتر معروف گوگل، در رفت و آمدند.

ویژگی جالب دیگری که این خودرو را برای سرنشینان قابل اعتمادتر میکند، توان تشخیص اشیا، انسان، دیگر خودروها، علامت های جاده ای و راهنمایی رانندگی است که ایمنی مسافر را به هنگام مواجهه با خطرات غیرقابل پیش بینی همچون کارگران جاده ای و دوچرخه سواران تامین میکند و با خیال راحت از کنار آنها میگذرد.همچنین این خودرو به دلیل طراحی خاصی که برای جلوی آن در نظر گرفته شده در کنار ویژگی محدودیت سرعت 40 کیلومتر بر ساعت، انرژی جنبشی حاصل از تصادفات احتمالی را به حداقل رسانده و کمترین آسیب را به عابر پیاده وارد میکند. که این ویژگی با جنس فوم بدنه و شیشه های قابل انعطاف جلو، کامل میشود.

تصادف خودروهای خودران گوگل دردسرساز شده!

ویژگی های مثبت خودروهای خودران موجب شد تا مدیران ارشد تصمیم گیرنده از امنیت آنها مطمئن شوند و آنها را راهی خیابان کنند. اما متاسفانه گزارش ها حاکی از تصادفات این خودروهای روباتی است که حتی قربانی هم گرفته. برای مثال همین چندسال پیش بود که در آریزونای آمریکا حادثه ای ناگوار رخ داد. خودرویی که در مرحله تست قرارداشت دچار حادثه ای شدید شد و یک نفر جان باخت. شخصی هم که در خودرو بوده اما نه راننده ی آن، دچار آسیب شد.

اما راه حل چیست؟

کارشناسان بر این عقیده اند که جهت رفع مشکل و توسعه خودرو خودران گوگل باید از پردازنده های بسیار پرسرعت و هوش مصنوعی و شبکه فایوجی کمک گرفت.

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان خودرو خودران گوگل و دانستنی هایی درباره آن برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up