در دنیای امروزه محتوا حرف اول را میزند و برای انجام هرکاری به خصوص در زمینه های اینترنتی یک محتوای مناسب لازمه ی شروع یک کار و به پیش‌بردن آن است و برای دسترسی به محتوای مناسب استفاده از افراد متخصص در زمینه ی تولید محتوا Content production الزامی میباشد.

بیایید فرض کنیم شما صاحب کارخانه ی کلوچه پزی هستید.شما برای موفقیت در کار خود باید برروی دو زمینه تمرکز داشته باشید.یکی برروی تولید کلوچه و دیگری نحوه ی رساندن آن به دست مشتری میباشد.در زمینه ی تولید کلوچه شما باید یک فرمول تهیه ی مناسب داشته باشید و به یک تیم آشپزی متخصص نیز کنار آن نیازدارید که کارها را به خوبی انجام دهد.

اما در حوزه ی پخش آنها نیز باید اقدامات موثری انجام‌ دهید، از فعالیت در زمینه ی تبلیغات گرفته تا نحوه پخش مناسب.این دو دوسته فعالیت یعنی تولید و پخش در زمینه ی محتوا با نام های تولید محتوا و بازاریابی محتوا انجام میشود.ما در این مقاله به طور مفصل مقوله تولید محتوا را زیر ذره بین برده ایم. از شما دعوت میکنیم با سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه باشید.

همانطور که از اسم تولید محتوا مشخص است مفهوم از آن تولید یک محتوای مرتبط با کسب و کار شما میباشد که این محتوا میتواند محتوای متنی، محتوای تصویری ویدیویی و یا گرافیکی باشد که به مثابه ی تولید کلوچه در یک کارگاه کلوچه‌پزی میباشد و بازاریابی محتوا به معنای نحوه ی ارائه ی آن به مخاطبان در پلتفرم های متفاوت است که این نیز به مثابه ی پخش کلوچه ها میباشد.

انواع تولید محتوا

در ادامه این محتوا در سایت تبلیغات در گوگل پارینا به این میپردازیم که یک تیم تولید محتوا باید از ارکان متفاوتی تشکیل شود چرا که محتوا  در پنج دسته طبقه‌بندی میشود.اولین دسته محتوای متنی میباشد که باید زیرنظر یک کارشناس نگارشی انجام شود که به زیر‌‌‌‌ و بم محتوا آگاهی داشته‌باشد.

تولید محتوای ویدیویی میتواند در دست یک گروه فیلم‌سازی مجرب قرارگیرد.برای تولید محتوای گرافیکی باید یک گرافیست حرفه‌ای در تیم خود داشته باشید.از انیمیشن ها و پادکست ها نیز در جهت افزایش کارایی تولید محتوا استفاده میشود.

در زمینه ی محتوا باید به عوامل مختلفی توجه داشته‌ باشیم.یکی از این عوامل هدفی است که در راستای آن محتوا تولید میشود.برای انجام هرکاری داشتن هدف الزامی است.در زمینه ی محتوا این هدف میتواند در راستای آموزش باشد یا مثلا در راستای سرگرمی یا مثلا برای برندینگ صورت بگیرد.باتوجه به اهداف تعیین‌شده باید ضوابط خاصی در ایجاد محتوا صورت بگیرد که هم راستا با هدف باشد.

نکته ی بعدی که حائزاهمیت است این است که مخاطبان شما در چه دسته ای قرارمیگیرند و از چه ویژگی‌هایی برخوردارند.برای مثال گروه سنی ،میزان تحصیلات و یا گروه شغلی هدف آنها چه میباشد.با توجه به مخاطبانی که برای خود در نظرگرفتید شرایط خاصی را در نگارش رعایت کنید که محتوا باب میل گروه هدف باشد و نکات جذب کننده ای در آن برای آنها وجود داشته باشد.

گروه هدف را مشخص نمایید!

همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که گروه هدف شما از چه فرم محتوایی استقبال بیشتری خواهدکرد.برای مثال از محتواهای متنی یا گرافیکی؟

حال پس از تعیین هدف و تشخیص مخاطبان باید محتوایی ایجاد شود که در راستای تامین نیازهای مخاطبان میباشد و مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت وا دارد تا جایی‌ که سرزدن به سایت شما و انتظار کشیدن برای محتوای جدید بخشی از کار روتین مخاطبانتان شود که این نکته تا حدود زیادی به مهارت تیم تولید محتوا بستگی دارد.

تولید محتوا در کنار عرضه ی آن دو بخش جدایی‌ناپذیر میباشند که به صورت متقابل برروی هم تاثیر‌میگذارند.بیایید به مثال کلوچه های خوشمزه‌ی‌مان برگردیم.اگر شما کلوچه های خوبی تولید نکنید حتی اگر با بهترین شرکت پخش دنیا هم همکاری داشته باشید چیزی جز شکست انتظار شما را نمیکشد.

حالا اگر برعکس این هم باشد همین اتفاق رخ خواهد داد.یعنی اگر شما بهترین کلوچه های دنیا را داشته باشید ولی شرکت پخش‌کننده ی آنها نتواند موفق عمل کند پروژه ی شما از پیش شکست‌‌خورده‌است.

پس باید درکنار تیم محتوایی خود یک تیم عرضه ی محتوای حرفه ای نیز داشته‌باشید چرا که این دو گروه مکمل یکدیگرند.اما در زمینه های مختلف محتوا محتوای متنی از همه مهمتر میباشد و هیچ‌کدام از محتواهای شنیداری و یا تصویری جای آنرا نمیگیرد چرا که میزان اطلاعاتی که از طریق محتوای متنی به مخاطب منتقل میشود را نمیتوان با هیچگونه محتوای دیگر مورد مقایسه قرارداد.

ما در پارینا سعی میکنیم با تولید محتوای فاخر ضمن دستیابی به اهداف شرکت با شناسایی گروه هدف مخاطبان و نیازهای آنها در راستای تامین نیاز آنها گام برداریم.هرچند که در این جا نباید از زحمات چشمگیر تیم حرفه ای تولید محتوایمان در زمینه تبلیغات گوگلّ چشم‌ پوشی کنیم که ما را با تلاش تمام در این زمینه یاری میکنند.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up