در اواخر فوریه 2016، از تغییرات تبلیغات در گوگل رونمایی شد. طبق این گزارش،تبلیغات در گوگل از ستون راست کنار جستجو حذف و با چهار جایگاه تبلیغاتی در بالا و سه جایگاه در پایین نتایج جستجو جابه جا شده است.گوگل این خبر را در 22 فوریه 2016، منتشر کرد، بر اساس این خبر، تبلیغات کلیکی ادوردز از ستون اضافی سمت راست حذف و تنها تبلیغات فهرست شده ی محصولات در سمت چپ نمایش داده خواهد شد.

هرگز علت انتشار این خبر اعلام نشد، اما می توان دلایل آن را به این شکل خلاصه کرد: یک دلیل شاید مربوط به نظرسنجی هاست، چنانچه تغییر مسیر چشم شرکت Mediative در سپتامبر 2014 نشان از بررسی بالا به پایین نتایج توسط کاربران رایانه ی شخصی داشت این در حالیست که پیمایش قبلی همین شرکت در سال 2005 میلادی حاکی از این بود که کاربران نتایج سرچ های خود را از چپ به راست و به شکل افقی بررسی می کنند که پس از آن جستجوهای بعدی را به سمت پایین صفحه پی می گیرند.

در کنار اینها این تحقیقات خبر از این می داد که مخاطبان سرچ های گوگل از طریق تلفن همراه نتایج حاصل از جستجو را فقط به شکل عمودی و واحد های تبلیغاتی رویت می کنند. هدف از این تغییر گوگل نزدیک تر کردن شکل نتایج جستجو به رفتار واقعی کاربران، همسان سازی نتایج جستجو میان کاربران تلفن های همراه و لپ تاپ و رایانه های شخصی، همچنین افزایش فرصت ها در قسمت های تبلیغاتی برای تبلیغ دهندگان و اقدام جهت تاثیر افزایش هر چه بیشتر برای آگهی دهندگان می باشد.

متخصصین درباره تغییرات تبلیغات در گوگل چه نظری دارند؟

خوبست نظر متخصصین سئو و آگهی دهندگان این شکل از تبلیغات در گوگل را بدانیم.آنها این تغییر را به رسمیت نشناختند چرا که پایین کشیده شدن نتایج اصلی و در پی آن کاهش ترافیک سایت و افزایش هزینه های تبلیغات موجب نگرانی بین رقبا در مورد جایگزین های تبلیغاتی شد که از این جهت دلایل مخالفت این گروه را توجیه می کرد.با ادامه مطلب تغییرات تبلیغات در گوگل همراه پارینا باشید.

البته تاثیرات واقعی کمتر از تخمین متخصصین سئو به واقعیت پیوست به گونه ای که تنها تاثیرات کمی بر افزایش هزینه های تبلیغاتی و کاهش ترافیک سایت گزارش شده است. احتمالا نتیجه قابل قبول این به روز رسانی مربوط به پذیرش کامل کاربران اینترنتی نسبت به واحد های تبلیغات اضافی از کلیک به ازای هر پرداخت و سهم بیشتر نتایج جستجوی برتر با افزایش اهمیت برای متخصصین سئو در جهت تضمین تگ های توصیفی متا، عنوان متا و ارزشمند سازی کلیک برای بازدیدکنندگان بالقوه است.

به روز رسانی موبایل و تغییرات تبلیغات در گوگل

16 مارس 2016 گوگل از یک رشته تغییرات تبلیغات در گوگل در آغاز ماه می این سال خبر داد. این تغییرات عبارت بودند از افزایش تاثیر علامت رتبه بندی که موجب انطباق نتایج جستجوی کاربر پسند برای کاربران گوگشی های همراه. گوگل خبر داد که در آغاز ماه می گسترش به روز رسانی برای نتایج جستجوی گوشی همراه را با هدف کمک به کاربران برای یافتن صفحات مرتبط بیشتر و کاربر پسند برای تلفن های همراه آغاز خواهیم کرد که این کار موجب افزایش تاثیر رتبه بندی برای وبسایت خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه اعلام شد که در صورتی که سایت بر اساس توجه به کاربر پسند بودن گوشی همراه ساخته شده باشد، این به روز رسانی تاثیری بر روی سایت نخواهد داشت. 12 ماه می این سال به روز رسانی اعلام شده از سوی کمپانی گوگل به طور کامل با وبسایت های پشتیبانی کننده از موبایل که در پایین نتایج قرار داشتند گسترش یافت.

این در حالیست که وبسایت هایی که قبلا دارای سیستم پشتیبانی از موبایل بودند تحت تاثیر این به روز رسانی قرار نگرفتند و با وجود کاهش رتبه رقبا، افزایش رتبه ای دریافت نکردند. این به روز رسانی و بسیاری از به روز رسانی های دیگر قسمتی از ابتکار گوگل برای تشویق پشتیبانی از موبایل است که در طی چند سال گذشته گسترش یافته، در صورتی که تا کنون سیستم پشتیبانی موبایل سایت را بهبود نداده اید بهتر است بدانید یافتن وبسایت برای موتور های جستجو به شدت دشوار شده است.

مرگ پاپ آپ های موبایل

به روز رسانی های درون شبکه ای گوگل، به معنی مرگ پاپ آپ های گوگل بود که یک خبر بد برای طرفداران این پاپ آپ ها به شمار می آمد. قاعداتا تا کنون به هنگام انتظار برای بارگذاری یک وبسایت روی گوشی همراه تبلیغات پاپ آپ موبایلی را دیه اید. همان تبلیغاتی که به صورت خودکار روی صفحه باز می شوند و تمام آن را در بر می گیرد.

بهتر است بدانید به زودی این رفتار وبسایت ها به تاریخ خواهد پیوست چرا که گوگل بر آن است ریشه این نوع رفتار تبلیغاتی را در دنیا از بیخ بر کند. در اوت 2016 این کمپانی اعلام کرد که تا 10 ژانویه سال بعد وبسایت هایی که تبلیغات درون شبکه ای خودکار پاپ آپ را به موبایل کاربران ارسال کنند وقت خود را تلف کرده اند چرا که هیچ رتبه بالایی در نتایج جستجو نخواهند داشت.

برای توضیح معنای درون شبکه ای همین قدر کفایت می کند که بدانیم این اصلاح تکنیکی سیلیکون ولی راجع به تبلیغات خودکاری است که ناگهانی باز می شوند. حال بنگریم به اطلاعیه تیم گوگل در حوزه بررسی کار به روز رسانی این بیزینس.

1- نمایش یک پاپ آپ در بر گیرنده کل محتوا به صورت هدایت سریع کاربر پس از ورد به صفحه نتایج جستجو و یا در هنگام بررسی صفحه توسط کاربر

2- نمایش یک تبلیغات درون شبکه ای که کاربر بایستی پیش از دسترسی به محتوای اصلی روی آن کلیک کند یا گزینه بستن را انتخاب کند.

3- استفاده از یک نقشه که نسبت بخش بالایی صفحه با تبلیغات درون شبکه ای مشابه باشد اما محتوای اصلی موجود در آن در بخش پایین صفحه قرار داشته باشد.

4- برگرفته از کمک به کاربران برای دسترسی راحت به محتوای موبایل

پیشنهاد کارشناسان تبلیغات اینترنتی

به عبارت دیگر به جز پاپ آپ های مربوط به تاییدات کوکی و اعلانات رسمی تصدیق سن و بنرهای نصب اپلیکیشن، بقیه پاپ آپ ها منجر به عملکرد ضعیف در نتایج جستجوی موبایل می شوند. در اینجا به این تغییرات می پردازیم که شاید تجربه خود شما هم باشد.

کارشناسان تبلیغات اینترنتی که چنین روش هایی را به مالکین سایت ها پیشنهاد می دهند باعث بروز مشکلاتی برای گوگل می شوند. صاحبان این سایت ها با تلاش برای حد اکثر سازی فروش به بازدید کنندگان وبسایت تلاش می کنند تا از این مزیت بهره مند شوند.

اما آیا گوگل با ممنوع کردن تبلیغات خودکار پاپ آپ، در تلاش برای تشویق وبسایت ها در جهت جذب افراد بیشتر به سایت و صرف پول بیشتر برای تبلیغات در گوگل و سایر برنامه های بازاریابی است؟ از طرفی دیگر بخش قابل توجهی از وبسایت ها بارگذاری کندی دارند و این جستجوی از طریق موبایل را با تجربه ای نامطمئن کند و طاقت فرسا می کنند.

تغییرات مثبت است

اغلب اوقات دلیل بارگذاری کند یک سایت پر کردن محتوای آن با اسکریپت ها و فایل های پیچیده است که باعث قدرتمند تر شدن تبلیغات پاپ آپ می شود. گوگل نقش مهمی در آگاه سازی مالکین وبسایت ها در مورد به روز رسانی فن آوری و ایجاد تجربه ای راحت و قابل اطمینان در جستجوی وب دارد.

با وجود هر گونه احساسی نسبت به این به روز رسانی باید اقرار کنیم که این تغییرات تبلیغات در گوگل بی شک برای کاربران مثبت بوده و باعث ایجاد تغییر در روش جستجو با استفاده از تلفن همراه، افزایش سرعت و قابلیت اطمینان آن می شود. این مرگ پاپ آپ ها و کارآمدی بیشتر نوتیفیکیشن ها یا اعلانات واقعی جستجو گر است.از دیگر به روز رسانی های گوگل میتوان به مقوله شتاب دهنده صفحات موبایل یا مرورگر موبایل قدرتمند و شروع کار با آن صفحات اشاره کرد.

درباره سایت تخصصی تبلیغات در گوگل پارینا

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان تغییرات تبلیغات در گوگل برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up