در تب و تاب سال 96 میلادی، که استنفورد میزبان رویاهای پسران گوگل بود،گوشه ای دیگر از کالیفرنیا آبستن تولد اعجوبه ای بود که بعدها با نام گوگل گره خورد. گویا برای همیشه و همچون گوگل دو کارآفرین جوان در حوزه وب سرنوشت این سوی دیگر کالیفرنیا در جغرافیای اینترنت را رقم زدند: Bruce Gilliat و Brewster Kahle. حال برویم سراغ تبلیغات در گوگل و الکسا.

الکسا نیز مانند هر وبگاه برجسته دیگری، به حد و اندازه های اولیه بسنده نکرد و دامنه فعالیت های خود را گسترش داد. و در روزگار کنونی یکی از تعیین کننده ترین منابع در حوزه داده های وبگاه های اینترنتی است. و حالا مدیران وبسایت ها پشت سر پیج رنک گوگل، به احترام رتبه الکسا کلاه از سر برمیدارند.یک سال پس از ثبت رسمی شرکت گوگل، یعنی در سال 1999 میلادی، الکسا به آمازون پیوست. آن هم به بهای 250 میلیون دلار آمریکا و جاده آمازون را به عنوان بستر ایمن پیشرفت خود برگزید.

با شروع همکاری الکسا و آمازون، شرکت والد الکسا را به یک موتور جستجوی هوشمند تبدیل کرد و از سال 2002 به بعد هم طراحان استنفورد، دست همکاری به سوی الکسا دراز کردند. چهارسال بعد، از می 2006 به بعد الکسا رسما نتایج جستجویش را در بستر گوگل به نمایش گذاشت و دو سال بعد اعلام کرد از آنجا که این موتور جستجو مناسب نبوده این سرویس را متوقف میکند. از سال 2009 میلادی به بعد هم، تیم این کمپانی تنها بر روی رتبه بندی سایت ها به زبان انگلیسی تمرکز کردند.

نام الکسا

نام الکسا شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ در میان نام های غربی که همیشه به گوش ما خورده، یک نام پیوند دیرینه ای با تاریخ دارد: الکس،الکس (Alex) که یک نام مردانه است برخاسته از سرزمین یونان باستان و برگرفته از الکساندر برابر اسکندر در زبان سرزمین ما.مونث این نام الکساندراست که معمولا غربی ها برای دختران خود انتخاب میکنند.در معنی این نام یونانی روح جوانمردی دمیده شده و در زبان ما معادل اسکندریه است.

با پی گرفتن این سرنخ تعجب ندارد اگر سر از مصر درآوریم و دمی در کتابخانه مشهور آن بیاساییم: کتابخانه اسکندریه. جاییکه در طول تاریخ به عنوان یکی از برجسته ترین و مهم ترین مکان های علمی دنیا بود و حالا دو کارآفرین دنیای وب، Bruce Gilliat و Brewster Kahle،با انتخاب این نام برای دامنه فعالیت های خود، حامل پیامی مهم بوده اند. در ضمن ادای احترام به کتابخانه اسکندریه، بر این باوریم که دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد. پیامی که گذشت سالها اعتبار آن را تایید کرد.

عملکرد الکسا

عملکرد الکسا از زمان آغاز به فعالیتش با تغییراتی حتی در زمینه فعالیتش همراه بوده اما آنچه اهمیت دارد آن ویژگی منحصر به فردی است که الکسا را در دنیای اینترنت به شهرت رسانده است. آن ازین قرار است که رتبه بندی سایت ها بصورتی کاملا تخصصی صورت میگیرد. به این معنی که صاحبان سایت ها با خدمات این کمپانی میتوانند از جایگاه حقیقی سایت خود اطلاع بیابند و با علم به نقاط ضعف و قوت آن برای بهبود رنک سایت خود در وبگاه الکسا تلاش کنند.

از شما دعوت میکنیم با ادامه مطلب در بخش بلاگ سایت پارینا همراه ما باشید.

قابلیت های الکسا در خدمت تبلیغات در گوگل

یکی از قابلیت های الکسا بدون شک، نوار ابزاری است که در حکم تابلو اعلانی به کاربران اطلاع رسانی میکند تا پس از مشاهده صفحه ای که در حال حاضر در آن حضور دارند به چه وبگاهی بروند.منطق این پیشنهاد در قابلیت آنالیز ترافیک کاربران توجیه میشود که ازین حیث منحصر به فرد است.از دیگر خدمات رایگانی که الکسا به مدیران وب سایت ها ارائه میدهد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– نمایش تعداد بازدید کننده

– لینک های ورودی

– بازدید کل

– تعداد صفحات بازدیدی هر کاربر

– میانگین زمان حضور کاربران در صفحات سایت

تبلیغات در گوگل و بهبود رتبه الکسا

اگر زمانی شروع به همکاری با گوگل در حوزه گوگل ادوردز کرده اید که سایت شما، رنک قابل قبولی در الکسا دارد باید اقرار کنیم که هزینه های کم به ازای هر کلیک انتظار سایت شما را برای تبلیغات در گوگل میکشد. چرا که بهبود رتبه الکسا ارتباط مستقیمی با کیفیت مطلوب یک سایت از نظر سئو و محتوای پادشاه (بنا به گفته بیل گیتس) دارد. و همانطور که در مقاله های پیشین به آن اشاره کردیم، کاهش هزینه های تبلیغات در گوگل وابسته به بهبود سئوی سایت شماست.

از طرفی دیگر اگر با تبلیغ در گوگل برای بهبود رتبه الکسا برنامه ریزی کرده اید، به بیراهه نرفته اید؛ کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ معتقدند این امر حقیقت دارد: تبلیغات در گوگل نردبانی مطمئن برای الکسای سایت شماست.دلیل آن هم روشن است: کلیک طبیعی که به مدد همکاری با گوگل نصیب یک سایت میشود باعث بهبود رتبه الکسای سایت میشود.

نتیجه نهایی

بنابراین بر اساس یک محاسبه ساده میتوانیم بگوییم‌ تبلیغ در گوگل و الکسای سایت در تعامل با یکدیگر هستند و با سئو یک هرم تعیین کننده در دیجیتال مارکتینگ تشکیل میدهند.الکسا سالهاست به رسالت خود در این زمینه ها آگاهست و از همه مدیران وب سایت ها دعوت به همراهی میکند.اگر شما هم سایتی دارید که کنجکاو جایگاه حقیقی آنید، همین حالا دست به کار شوید؛ الکسا منتظر شماست.

امیدواریم که خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام هم بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. لذا توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up