اگر بخواهیم تاثیر افزایش نرخ ارز بر تبلیغات در گوگل را بررسی کنیم باید از چند دیدگاه متفاوت به این مسئله بپردازیم. در نگاه نخست ما با یک بی ثباتی روبرو هستیم و هنگام مواجهه با بی ثباتی ابتدا باید سعی در متعادل ساختن شرایط داشت. از آنجا که این امر نیازمند سیاست های کلان اقتصادی است در دسترس ما نیست.

پس باید به سراغ راهکارهای جایگزین برویم. از یک سو برخی نظریه ها مبنی بر متوقف کردن تبلیغات در بازار آشفته ارز می باشد ولی این کار شما را از دور رقابت به کل خارج میکند و موجب تاخیر در روند برندینگ میشود. در نتیجه باید شرایط را طوری مدیریت نمود که هم در عرصه تبلیغات حضور داشت و هم کمترین خسارت مالی را متحمل شد.

از راهکار های پیشنهادی میتوان به کاهش بودجه روزانه اشاره کرد. این کار باعث میشود در این هیاهو برند شما غرق نشود  هرچند راهی هم به ساحل نمی یابد. ولی اگر فرض را بر موقتی بودن این گردباد بگذاریم بعد از اتمام هیاهو برند شما در کمترین زمان ممکن به اوج و قله تبلیغات برمیگردد. از طرفی تاثیرهای غیرمستقیم بی ثباتی نرخ ارز بر بازار کار را نمیتوان کتمان کرد. با ادامه مطلب تاثیر ارز بر تبلیغات در گوگل در بخش بلاگ سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه ما باشید.

التهابات اقتصادی

در اینگونه التهابات اقتصادی آسیب پذیرترین قشر جامعه قشر متوسط هستند که آماده ی ورود به قشر ضعیفند. چون شاید قشر ثروتمند نیازمند تحولات گسترده تری هستند برای آسیب پذیری. برای مثال فرض کنید بحرانی اقتصادی جامعه ی جهانی را درگیر کند. در وهله اول کشور های نوپای اقتصادی آسیب میبینند و اگر بحران به حالت مزمن درآید شاید در آن زمان کشور های ثروتمند هم احساس خطر میکنند.

نکته ی مهم در این مورد حفظ حضور در عرصه رقابت است هر چند با حضوری کم رنگ. و آنچه اهمیت دارد این است که با وجود همه مشکلات، تبلیغات جزء جدایی ناپذیر زندگی ماست. و دوری از تبلیغات به معنای افزایش مشکلات اقتصادی یا به تعبیری دیگر خودکشی میباشد. پس با وجود همه مشکلات نباید از تبلیغات پرهیز کرد چون شاید تبلیغات تنها راه ارتباطی بین ما و فرصت های شغلی بی نظیری باشد که انتظارمان را میکشند.

تبلیغات در گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیازمند تداوم و پایداری در این راه است. هرچند که شاید در مواقعی تاثیرات آن به صورت عینی قابل مشاهده نباشد و این طور به نظر بیاید که هزینه ای بیهوده است. ولی شاید این توجیهی ساخته ذهن افراد است برای فرار از تبلیغات که میتواند ناشی از فشارهای اقتصادی متعدد بر صاحبان شرکت ها باشد.

بالا رفتن قیمت ارز دلاری و تاثیرش بر تبلیغات در گوگل

بالا رفتن قیمت دلار یعنی کاهش ارزش پول ما و این یعنی با هر افزایش قیمت دلار ما نسبت به گذشته فقیرتر و فقیرتر می شویم. این به معنای آنست که اگر شما کسب و کاری داشته باشید هر روزه باید قسمتی از سودتان را به جبران کاهش ارزش پول ملی اختصاص دهید و اگر چیزی باقی ماند میتوانید از آن به عنوان سود روزمره تان یاد کنید. این نکته بر کسی پوشیده نیست که در وضعیت ملتهب اقتصادی باید بسیار محتاطانه عمل کرد. پس هرگونه کاری بدون در نظر گرفتن شرایط تاوان بسیار سختی دارد.

در شرایط ملتهب افزایش نرخ، کارشناسان و مشاوران تبلیغات در گوگل هم نمیتوانند افزایش یا کاهشهای احتمالی را پیش بینی نمایند. مثلا گاهی پیش می آید که مشتریان از ما میخواهند بدانند که پس از یک کاهش قیمت عالی باز هم امکان کمترشدن نرخ ارز وجود دارد یا خیر. اما مسلما جز یک سری احتمالات براساس تجربیاتمان جواب دیگری نداریم که به آنها بدهیم.

مثالهایی در باب تاثیر افزایش نرخ ارز بر زندگی مردم

بدیهی اینست که غیرقابل پیش بینی بودن این مسائل اقتصادی حتی گاهی گریبان اقتصاددانان را میگیرد و همه چیز آنقدر غیرمنتظره پیش میرود که کسی نمیتوانسته آن را پیش بینی کند. اما اصولا بعد از یک ثبات کوتاه یا طولانی مدت شاهد متعادل شدن قیمت ها هستیم. مثلا اگر یک شرکت خدماتی پول بیشتری بابت خرید پکیجهای تبلیغات در گوگل صرف میکند، دریافتی بیشتری از مشتریان هم دارد. یا به اصلاح کالای خدماتی خود را به قیمتی گرانتر به مشتری میفروشد.

این نه فقط درباره شرکت های خدماتی بلکه درباره همه کسب و کارها صدق میکند. حتی یک پزشک با بالارفتن ارز دلار و به تبع آن دیگر ارزهای جهانی، هزینه ویزیت و درمان را بالا میبرد چراکه میخواهد کم شدن ارزش پول را جبران نماید. کمی عمیقتر به این ماجرا نگاه کنیم منطقی به نظر میرسد. چراکه مثلا منشی مطب یا کارکنان بیمارستان هم حقوق بیشتری تقاضا میکنند زیرا کالایی که تا ماه گذشته هزارتومان میخریده اند حالا شده سه هزار تومان.

 

امیدواریم خواندن این مطلب با عنوان تاثیر ارز بر تبلیغات در گوگل برایتان سودمند بوده باشد. شما میتوانید جهت مشاهده تعرفه بسته های تبلیغات در گوگل شرکت پارینا، به بخش تعرفه مراجعه نمایید. همچنین میتوانید شماره تماس و دیگر راههای ارتباطی شرکت را در بخش تماس با ما جهت دریافت مشاوره مشاهده فرمایید.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up