در قسمت اول این مقاله‌ به کلیاتی درباره‌ی کلمات کلیدی و همچنین آشنایی با پلتفرم‌ هایی برای حضور موفق‌ تر در این عرصه پرداختیم. در این مقاله که تحت عنوان قسمت دوم خدمت شما کاربران گرامی ارائه می شود به سایر پلتفرم‌ های کمک‌ کننده در این زمینه  خواهیم پرداخت.

حال در این مقاله قصد داریم به عنوان اصلی مقاله یعنی انواع کلمات کلیدی گوگل ادز بپردازیم. اگر میخواهیم در زمینه‌ی‌ تبلیغات در گوگل فعالیت داشته‌باشیم باید اطلاعاتی مرتبط با حوزه‌ی این کلمات کلیدی جمع‌آوری کنیم. در انواع کلمات کلیدی ما چهار مدل سیاستگذاری داریم که به آنها میپردازیم .

پلتفرم semrush  در انتخاب کلمات کلیدی

یکی از پلتفرم‌ هایی که به آن می پردازیم semrush میباشد که در یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک‌حال ما می باشد. خدمات این پلتفرم به صورت رایگان ارائه میشود ولی این پلتفرم از لحاظ مکانی از‌ کشور ایران پشتیبانی نمیکند هرچند که زبان فارسی در زبان‌ های مورد استفاده در این پلتفرم وجود دارد.

پلتفرم longtail pro

برنامه‌ی بعدی longtail pro نام دارد. استفاده از این برنامه رایگان نمی باشد ولی جهت آشنایی شما با این برنامه امکان استفاده ی رایگان برای شما به مدت هفت روز فراهم‌ است. پشتیبانی این برنامه از زبان فارسی از مزیت‌های آن برای ماست ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که از موقعیت جغرافیایی ایران پشتیبانی نمی کند. این پلتفرم مانند سایر پلتفرم‌ ها بعد از ایجاد حساب کاربری و سرچ کلمه‌ی موردنظر اطلاعاتی را دراختیار شما قرارمی دهد. اطلاعاتی از قبیل تعداد دفعات تخمینی‌ کلیک هر کلمه و هزینه‌‌ای که برای شما همراه خواهدداشت.

پلتفرم keyword tool

برنامه‌ی keyword tool برای سرچ کلمات کلیدی هزینه‌ای از شما نخواهدخواست ولی برای دریافت اطلاعات بیشتر مانند تعداد تخمینی‌ کلیک‌ ها و هزینه‌ی احتمالی آنها شما را مجاب به پرداخت هزینه خواهدکرد. همچنین زبان فارسی از زبان‌های مورد استفاده در این برنامه می باشد.

پلتفرم majestic

اگر‌ می خواهید با قدرت تمام در حوزه‌ی‌ کلمات کلیدی فعالیت داشته‌ باشید پیشنهاد ما به شما پلتفرم majestic میباشد . استفاده از این پلتفرم منوط به پرداخت هزینه میباشد که باتوجه به شرایط ارزی امروزه‌ی کشور شاید هرکسی نتواند از پس هزینه های آن بربیاید چرا که هزینه‌ی ماهانه‌ی آن فراتر از چهل دلار‌ میرود ولی باتوجه به اطلاعات و آنالیز مفیدی که دراختیارتان قرار می دهد شاید ارزشش را داشته‌ باشد.

پلتفرم alexa pro

اگر‌ با alexa pro تابحال آشنا نبودید پیشنهاد ما به شما این است که از این پس بیشتر راجب آن جستجو کنید چرا که یکی‌ از کارآمدترین برنامه‌ها در حوزه‌ی یافتن کلمات کلیدی مناسب می باشد . نکته ای که در اینجا وجود دارد و باب میل‌ ما کاربران نمی باشد این است که استفاده از این برنامه به صورت ماهانه برای ما هزینه‌ای دربرخواهد داشت. شما با سرچ  این کلمات  مدنظرتان در برنامه alexa pro میتوانید میزان استقبال احتمالی از این کلمات را حدس بزنید و همچنین  از پیشنهادات الکساپرو نیز بهره‌مند می شوید.

پس از یافتن دامنه‌ی وسیعی از کلمات کلیدی این سوال در ذهن شما پدیدار می شود که آیا استفاده از همه‌ی آنها کاری منطقی است یا خیر از میان سیل عظیم کلمات باید مواردی را که با سیاست‌های تبلیغاتی شما مطابقت دارد انتخاب کرد. قطعا محدودسازی هدفمند این دست کلمه ها امری است که در جهت بهینه‌ سازی تبلیغات ضرورت دارد.

برای مثال شما اگر یک صاحب کار گل‌فروشی باشید بنظر شما بین دو کلمه‌ی گل و فروش گل کدام هدفمندتر میباشد؟ قطعا فروش گل عبارتی است که جامعه‌ی هدف شما بیشتر مورد جستجو قرارمیدهند اما سرچ کلمه‌ی‌ گل به تنهایی کاربران وسیع‌تری را دربرمی گیرد که شاید برخی از آنها اصلا قصد خرید گل را نداشته‌ باشند و به این ترتیب شما تلاش بیهوده‌ای در‌ جهت تبلیغات در گوگل انجام داده‌اید.

انواع سیاست ها در انتخاب واژه های کلیدی

سیاست broad match سیاستی است که در آن به ازای سرچ کلمه‌ی کلیدی گستره‌ی وسیعی از عبارات که بعضا نا مرتبط نیز هستند نمایش داده‌ می شود. برای مثال عبارت  قالیشویی در تهران برای سرچ عبارات دیگر‌ مانند قالیشویی در اهواز یا مثلا قالی‌ فروشی یا حتی عباراتی نامرتبط‌ تر نمایش‌داده می شود که اینکار باعث افزایش نمایش به جامعه‌ی غیر هدف

می شود.

سیاست بعدی modifier broad match میباشد که حد وسط این سیاست‌ها است و عناوینی که نمایش داده‌ می شود ارتباط بیشتری نسبت به سیاست قبلی دارد.
نام سیاست سوم phrase match type هست که این سیاستگذاری نیز باعث سختگیری‌های بیشتر در حوزه‌ی ارتباط و  کلید واژه عناوین سرچ شده می باشد.
سیاست آخر exact match نام دارد که همانطور که از اسمش پیداست به شباهت دقیق میان عناوین سرچ شده و کلید واژه انتخابی پایبند است.

کارشناسان تولید محتوای پارینا در این دو مقاله که تحت عنوان انواع کلمات کلیدی گوگل ادز خدمتتان ارائه کردند تمام تلاش خود را به کار گرفتند که به بهترین نحو اسباب آشنایی هرچه بیشتر شما را با این مفهوم  و انواع آن و راه‌ های دسترسی به آنها را فراهم‌ آورند و امیدوارند که در زمینه تبلیغات در گوگل  رضایت هر چه بیشتر شما را جلب کنند.

keyboard_arrow_up