گوگل روزانه دچار تغییراتی میشود و بروزرسانی هایی ارائه میدهد که سعی میکند امکاناتی را برای کاربرانش فراهم کند که ویژگی های بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد .حوزه ی گوگل ادوردز نیز از این قاعده مستثنی‌ نیست و افزونه ی تصاویر یا image extensions از همین امکاناتی است که گوگل به تازگی فراهم کرده است .البته ذکر این نکته الزامی است که تا به این لحظه این امکان برای همه ی کاربران فراهم‌نشده‌ است و گوگل به صورت رندوم  از افزونه تصاویر برای بعضی‌ کاربران آن  به صورت آزمایشی مهیا کرده است.

پیشنهادی : تبلیغات در گوگل در پارینا

افزونه ی تصاویر یا image extensions همان تصاویری است که به هنگام سرچ در گوگل در کنار سایتها نمایش داده میشود و باعث ارتباط گرفتن بهتر شما با نتایج سرچ در گوگل میشود. افزونه تصاویر باعث بالارفتن تعداد کلیک در سایت موردنظر میشود و این امر‌ موجب بهبود شرایط کوالیتی اسکور میگردد.

اما گوگل برای استفاده از این امکان شرایطی را درنظر گرفته است که باید شما طبق آن عمل کنید. هرچند که این شرایط آنقدرها هم دشوار نیست اما آگاهی از آن باعث تسهیل و بهبود روند شما در این فرایند میشود.

یکی از این شروط این است که شما پیش از این مطابق قوانین گوگل عمل کرده باشید. یکی دیگر از شرایط این است که از زمان ایجاد اکانت شما نود روز گذشته باشد و شرط دیگر مربوط به محتوای سایت میشود که برای مثال شامل مسائل جنسی نباشد.

اما image extensions نیز مانند سایر امکانات گوگل ریزه‌کاری هایی دارد که اگر رعایت شود بازخورد بهتری به شما میدهد. برای مثال شما میتوانید تا بیست تصویر متنوع را با کیفیت قابل‌قبول و مرتبط با محتوای سایت بارگذاری کنید .بهتر است فرم تصاویر به صورت jpg باشد .

شرایط استفاده از افزونه تصاویر

وجود یک تصویر مربع شکل به اندازه ی سیصد در سیصد الزامی میباشد و سایز هر تصویر نباید از پنج مِگ بیشتر شود.در تصاویری که شما مورد استفاده قرارمی دهید باید اجازه ی پخش تصاویر در اختیار شما باشد تا در حوزه ی قوانین گوگل مشکلی برای شما پیش نیاید.ویژگی‌های تصویر مورد استفاده نیز حائزاهمیت است.

مثلا تصاویر متحرک نباید انتخاب گردند. تصاویر نباید دارای محتوای متنی باشند. استفاده از لوگو در تصاویر ممنوع است.تصاویر فوتوشاپی و به هم پیوسته‌ شده نیز جایگاهی در افزونه ی تصاویر ندارند.همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ۳هزینه ی کلیک برروی این افزونه همانند هزنیه ی کلیک برروی تبلیغ موردنظر محاسبه میشود و از این حیث تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

از تصاویری در زمینه های متفاوت و در حد add group  استفاده کنید و با بررسی‌ کاربرد آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید .در زمینه ی استفاده از این افزونه از اکانت ادوردز خود استفاده کنید به این صورت که کمپینی را داخل اکانت ادوردز انتخاب کنید. از گزینه ی extensions در قسمت adds and extensions استفاده کنید سپس برروی گزینه ی ارغوانی کلیک کرده و image extensions را برگزینید.

این امکان هرچند هنوز در مرحله ی آزمایشی قراردارد‌ ولی‌ بهتر است بدانیم این مرحله اولین تلاش گوگل در راستای این افزونه ی تصویری نبوده است و سال ۲۰۱۳ نیز گوگل اقدام به اضافه کردن این افزوده نموده بود که هرچند در طیف وسیع کاربردی نشد.

بهبود فعالیت تبلیغاتی 

در این قسمت از مقاله برآنیم که قدری بیشتر شما را با افزونه ها یا extensions ها در گوگل آشنا کنیم.افزونه ها به واقع امکاناتی هستند که گوگل در راستای بهبود فعالیت تبلیغاتی از آنها یادکرده است. اگر تا بحال به کسب و کارهای خیابانی دقت کرده باشید متوجه میشوید که آنها معمولا از تابلویی برای تبلیغات خود استفاده میکنند و در آن تابلو تمام تلاش خود را در راستای جذب مشتری انجام میدهند.

به واقع آن تابلویی که در دست دارند یا نصب کرده اند اولین و آخرین شانس آنها برای جذب مشتری میباشد.حال بیاید تصور کنید که شما اگر برای کسب‌وکارتان میخواستید چنین تابلویی را فراهم کنید چه چیزهایی را در آن جای میدادید؟

قیمت کالا ،شماره تلفن، تصویر اجناس ،آدرس و … همه ی چیزهایی هستند که شاید وجودشان در چنین تابلویی الزامی است.افزونه ها در گوگل به منزله ی چنین تابلوهایی هستند که به شما این امکان را میدهند که برای مثال توضیحات،شماره ی تماس، آدرس ،تصویر اجناس ،اپلیکیشن و …  را در تابلوی کسب‌وکار خود قراردهید.

کارشناسان ادوردز ما در پارینا با بهره‌گیری از این افزونه ها به بهترین شکل سعی‌ در‌ استفاده ی تمام از امکانات موجود در زمینه ی تبلیغات گوگل را دارند و همیشه برآنند که این اطلاعات را به بهترین شکل با کاربرانمان در میان بگذارند.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up