در مقالات قبلی به صورت گذرا درمورد اد اکستنشن یا همان افزونه های تبلیغاتی گوگل بحث کردیم .در این مقاله قصد داریم جزییات بیشتری را در این مقوله برای شما کاربران گرامی زیر ذره بین قرار دهیم.
اکستنشن یا همان افزونه ها در لغت به معنای یک چیز اضافه شونده می باشد. پس افزونه ها یا همان ad extension درواقع نکاتی هستند که به تبلیغ اصلی اضافه می شوند و قصد دارند از محدودیت های اعمال شده بر  آگهی ها گذر کنند. برای اکستنشن ها اگر بخواهیم یک مثال عامیانه بزنیم درواقع روغن کاری تبلیغ به حساب می آیند و باعث میشوند تبلیغ شما بازخورد بسیار مناسب تری داشته باشد.حال می خواهیم در این مبحث به جزئیات آنها بپردازیم و انواع آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

call out extension در افزونه ad extension چیست؟

یکی از افزونه هایی که کاربرد دارد افزونه ی call out extension  میباشد . در زندگی روزمره ی ما شعار ها جایگاه ویژه ای دارند .هر چند که تقریبا همگان میدانند که شعار به تنهایی کافی نیست و اگر با عمل همراه نباشد دروغی بیش نیست اما نمیتوان از آنها به راحتی گذر کرد و وجود آنها لازمه ی انجام بسیاری از کارهاست .مخصوصا در فعالیت های اقتصادی شعار از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که خیلی از برند های معروف پس از سالیان طولانی همچنان در ذهن مردم با شعار های اولیه ی شان بخاطر آورده میشوند .
افزونه ی call out در واقع جایگاهی برای ارائه ی شعار یا خدمات ویژه ایست که شما ارائه می دهید. مثلا بعضی شرکت ها از عبارت خدمات شبانه روزی یا ۲۴ ساعته استفاده می کنند. یا برای مثال وعده هایی را می دهند در رابطه با ضمانت کالا یا خدماتی که ارائه می شود. این شعار ها ظاهر زیبایی دارند‌ و کاربران را ترغیب می کنند که روی سایت شما کلیک کنند و به این طریق باعث افزایش ورودی سایت می شود و رونق کسب و کار را برای شما به ارمغان می آورد. این افزونه در موبایل در باکس های بخصوصی ارائه می شود ولی در دسکتاپ پس از description جای میگیرد. حال به چگونگی ایجاد آن میپردازیم . ایجاد آن بسیار آسان میباشد .ابتدا به قسمت ads and extension بروید و سپس روی گزینه ی پلاس (+)کلیک کنید و سپس call out را انتخاب کنید . شما باید برای ارائه دو کال اوت را به صورت حداقلی استفاده کنید و نباید بیشتر از ۲۵ کاراکتر برای هرکدام استفاده کنید . ماکسیمم تعداد کال اوت ها شش می باشد.

call extension چیست؟

افزونه ی بعدیاز افزونه های ad extension افزونه  call extension ها میباشند که به شما این اجازه را میدهد که شماره ی تلفن خود را در آگهی‌تان بگنجانید و راه ساده تری را برای ارتباط کاربران با خود فراهم کنید . نکته ای که گوگل برای آن احترام زیادی قائل است احترام به قوانین می باشد. شما اگر بجای این قسمت سعی داشته باشید در عنوان یا توضیحات آگهی شماره تلفن وارد کنید گوگل با آن برخورد خواهد کرد.
افزونه ها در زمینه ی تبلیغات در گوگل در بخش گوگل ادز اهمیت بالایی دارند که کارشناسان ادوردز ما در پارینا سعی میکنند شما را از آخرین تغییر و تحولات در این زمینه آگاه سازند و امیدواریم که مقالات ما برای شما مفید و مثمر ثمر باشد.

structured snippet چیست؟

افزونه ی بعدی از افزونه های ad extension افزونه ی structured snippet میباشد که شباهت های متعددی با افزونه ی call out دارد اما تفاوت های بنیادینی نیز میان آنها وجود دارد .این افزونه نیز برای ارائه ی ویژگی های محصولات و خدمات به کار میرود اما یکی از تفاوت هایی که با مورد قبلی دارد این است که شما در این افزونه نیازمند ایجاد header هستید.  مشکلی که در اینجا برای ما فارسی زبانان وجود دارد این است که گوگل امکان ثبت header را به زبان فارسی برای ما فراهم نکرده است و ما مجبور به استفاده از زبان انگلیسی برای این عنوان میباشیم .در این افزونه هم مشابه مورد قبل ما حق نداریم بیشتر از ۲۵ کاراکتر استفاده کنیم .

sitelink چیست؟

افزونه ی بعدی از افزونه های ad extension افزونه  site link می باشد .می دانید که کلیک روی هر تبلیغ شما را به صفحه ی فرود آن سایت وارد می کند. حال از طریق این افزونه میتوانید لینک های بیشتری را برای تبلیغ خود استفاده کنید. برای این افزونه شما نیازمند وارد کردن آدرس صفحات مختلف سایت خود هستید.

این امکان به کاربران اجازه میدهد که بدون ورود به صفحه ی اصلی سایت شما به قسمتی وارد شوند که مورد نیازشان است. مثلا اگر شما در سایت لینک بخش تماس با ما را قرار دهید، کاربران با کلیک آن مستقیما وارد صفحه ای می شوند که در آن اطلاعات تماس شما قرار داده شده است. عنوانی  که برای آن انتخاب می کنید حداکثر میتواند ۲۵ کاراکتر باشد شما این امکان را دارید که تا ۳۵ کاراکتر را به عنوان توضیح ثبت نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است سایت لینک ها و توضیحاتشان نمایش داده نشود که معمولا برای لینک اول این نمایش وجود دارد .اعداد حداقل و حداکثر این سایت لینک ها ۲ و ۶ می باشد.

keyboard_arrow_up