در این مقاله قصد داریم آموزش تبلیغات در گوگل را به صورت جامع و مرحله ای در اختیار شما قرار دهیم.پس از اینکه اکانت اختصاصی تبلیغات در گوگل با هدف مشخص، ساخته شد. میتوانید کمپین های مختلفی در هر اکانت اختصاصی را بسازید. در این مرحله، ساخت کمپین، باید هدفتان را مشخص کنید.در این مرحله دو گزینه برای شما ظاهر می شود.

گزینه new campaign را باید انتخاب نمایید و پس از آن هدف خود را از ایجاد کمپین جدید انتخاب نمایید.گوگل برای ایجاد تبلیغات اهداف گوناگونی تعریف میکند و خوبست شما قبل از هر چیز تعریف مشخصی از هدفتان ارائه دهید.در این مرحله باید گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

https://ads.google.com

هدف گذاری

  •  هدف گذاری شما از تبلیغ در گوگل آیا این است که مشتریان محصولات و سرویس های شما را از طریق تبلیغات متنی گوگل پیدا و به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند؟
  • فکرمیکنید هدف از تبلیغات در گوگل این است که به صورت تصویری و متفاوت تبلیغ شما در یک سری از سایت های طرف قرارداد گوگل از طرف مشتریان دیده شود؟
  •  میخواهید محصولات شما در تبلیغات شاپینگ گوگل دیده شود؟
  •  آیا هدف شما این است که تبلیغاتتان در یوتوب و یا سایت های مشابه آن به صورت ویدئویی قرار بگیرد؟
  • هدف شما این است که اپلیکیشنی به مشتریان جهت دانلود و نصب، توسط گوگل معرفی شود؟

در این مرحله متوجه می شوید که تبلیغات در گوگل اهداف بسیار گسترده ای دارد و تنها به تبلیغات متنی محدود نمیشود. چنانچه شما یک اپلیکیشن داشته باشید میتوانید این اپلیکیشن را از طریق تبلیغات اپ یونیورسال در گوگل در معرض دید مخاطبان قرار دهید و گوگل به ازای هر نصبی که از طریق آن قرار بگیرد از بودجه پرداختی شما کسر خواهد کرد. با ادامه مطلب در سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه ما باشید.

از زاویه ای دیگر، اگرشما یک وبسایت مناسب و مورد قبول گوگل داشته باشید به راحتی میتوانید با کمک تبلیغات متنی کمتر از یک ساعت کاری تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید.در این تبلیغات هزینه به ازای هر کلیک کسر خواهد شد به همین دلیل به آن تبلیغات کلیکی نیز گفته می شود.

نکات آموزشی مهم برای تبلیغات در گوگل

چنانچه تبلیغات ویدئویی گوگل مد نظر شما باشد، گوگل تبلیغ شما را در یوتوب قرار خواهد داد.پس بنابراین اهداف متفاوت، گزینه های مناسبی را پیش روی شما خواهد گذاشت.با کمی هوشمندی میتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و به نتیجه مطلوب خود در حوزه بیزینس منظور نظر، دست یابید.فرض کنید هدف شما از تبلیغات گوگل نمایش و معرفی وبسایتتان است.

بنابراین باید گزینه مربوط به تبلیغات متنی را انتخاب کنید.پس از انتخاب این گزینه در مرحله بعد شما می بایست هدف از تبلیغات متنی در گوگل را مشخص کنید.این اهداف عبارتند از:

  • افزایش فروش
  •  افزایش بازدید سایت شما
  • معرفی شغل و بیزینس شما به دیگران

پس از این مرحله شما میتوانید حتی مشخص کنید لزوما هدف خاصی از ساخت این کمپین دارید به عنوان مثال:

  •  بالارفتن بازدید سایت
  •  ازدیاد تماس از جانب مشتریان
  •  افزایش دانلود اپ شما

پس از این مرحله نام کمپین خود را انتخاب کنید و بعد از آن دو گزینه پیش رو خواهید داشت که میتوانید به صورت دلخواه، آنها را انتخاب کنید.گوگل در این مرحله به شما پیشنهاد میدهد که آیا تمایل دارید آگهی شما به غیر از اینکه در صفحه اصلی گوگل نمایش داده شود، در یک سری سایتهای طرف قرارداد گوگل نیز نمایش بگیرد.

و همچنین در ویدئوها و اپلیکشن های طرف قرارداد گوگل نمایش داشته باشد.البته شایان ذکر است که انتخاب این گزینه هزینه را افزایش خواهد داد، چرا که سایتهای طرف قرارداد گوگل نیز اضافه خواهند شد.

تعیین مکان تبلیغ در گوگل؛ نکته کلیدی آموزشی برای تبلیغات در گوگل

در تعیین مکان تبلیغ در گوگل، اکثر کشورهای جهان به صورت گزینه ای نمایش خواهند داشت و شما می توانید کشوری را که می خواهید در آن کشور و یا آن منطقه و استان تبلیغتان نمایش بگیرد، انتخاب کنید.

زبان و تبلیغات در گوگل

در این بخش اکثر زبان های رایج در جهان مورد انتخاب خواهند بود.با انتخاب این گزینه به گوگل اعلام می کنید با چه زبانی تمایل دارید آگهی شما مورد جستجو قرار بگیرد.

قیمت گذاری

در این گزینه شما می بایست نحوه تعیین قیمت کلمات کلیدی را انتخاب نمایید که با توجه به تبلیغ تمایل دارید به صورت دستی و یا اتوماتیک توسط گوگل انجام دهید.در مقاله های بعدی نحوه مدیریت تبلیغات در گوگل را توضیح خواهیم داد.

ادامه دارد…

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان آموزش تبلیغات در گوگل با پارینا برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up