امروز و در این مقاله سعی کردیم در ادامه ی مقاله ی قبلی در حوزه ی ساخت اکانت و ضمائم آن پیش برویم. گروه پارینا متعهد شده است که برای آموزش کاربران خود از هیچ تلاشی دریغ نکند و برای این امر ما سعی میکنیم بروزترین اطلاعات در حوزه ی  تبلیغات در گوگل ادوردز را تحت عنوان مقالاتی که در وبسایت پارینا قرار می دهیم به شما ارائه دهیم.

در راستای آشنایی و آموزش مبانی تبلیغات در گوگل پس از مقاله ی مرتبط با چگونگی ساخت اکانت گوگل ادوردز برآنیم که در این مقاله در ارتباط با ادگروپ توضیحاتی را ارائه دهیم.
در ادامه ی مقاله ی قبلی ما پس از ساخت اکانت گوگل که توضیحات کاملی برایش ارائه شد وارد مقوله کمپین ها شدیم و نحوه ی ساخت کمپین ها را نیز بررسی کردیم و تا مرحله ی ادگروپ به پیش رفتیم. اولین کاری که پس از طی مراحل فوق باید به انجام برسانیم این است که نامی را برای ادگروپ انتخاب کنیم و سپس به بررسی default bid میپردازیم.

Default bid در واقع همان ماکسیمم هزینه ایست که شما طبق سیاست های اقتصادیتان قصد دارید به ازای هر کلیک هزینه کنید. سپس کلمات کلیدی موردنظرمان را که قصد داریم درصورت جستجوی کاربران در آن کلمات نمایش داشته باشیم را وارد میکنیم. در همین حین گوگل به مانند پدری مهربان شما را در این راه یاری خواهدکرد. مقصودمان از یاری گوگل کلمات کلیدی ایست که گوگل به ما پیشنهاد میدهد و تصمیم گیری را به عهده ی خودمان میگذارد که از آنها در تبلیغاتمان استفاده کنیم یا خیر.

چگونگی ساخت متن در گوگل ادوردز

در راستای ساخت کمپین تبلیغاتی ما اکنون ادگروپی را با کلمات کلیدی موردنظرمان بنا نهادیم و حال باید در قسمت final URL نشانی پیجی را که قرار است کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ شما به آن وارد شوند را تایپ کنید. حال باید به head line ها بپردازید و سه جایگاه در این مرحله در اختیار دارید که باید آنها را با عبارات مناسب پر کنید.

این نکته را بخاطر داشته باشید که head line ها قوانین مخصوص خودشان را دارند که شما باید از آنها تبعیت کنید .برای مثال شما در هر هدلاین اجازه ندارید بیش از ۳۰ کاراکتر استفاده کنید. حال شما یک نمایش اولیه ای را از تبلیغی که ایجاد کرده اید مشاهده می کنید. در قسمت description به توضیح آنچه که ارائه می دهید بپردازید. اکنون نوبت آن فرارسیده که ما به شما تبریک بگوییم چرا که شما اولین کمپین خود را با موفقیت ایجاد کردید .کمپین هایی که شما ایجاد می کنید را می توانید در قمست all campaign زیرنظر داشته باشید.

ad extension چیست؟

اکنون آگاهی بیشتری نسبت به محدودیت های اعمال شده توسط گوگل در زمینه ی تبلیغات در گوگل داریم. همانطور که متوجه شدید شما در ساخت متن گوگل ادوردز تنها میتوانید از تعداد محدودی از کاراکتر ها استفاده کنید. این امر شاید خیلی خوشایند شما نباشد اما نگران نباشید گوگل فکر همه جا را کرده است.

گوگل امکانی را به نام افزونه های تبلیغاتی یا ad extension نام دارد که به شما اجازه میدهد اطلاعات بیشتری برای آگهی هایتان در اختیار کاربران قرار دهید. احتمالا تا کنون با مغازه هایی در سطح شهر محل زندگیتان روبرو شده اید ‌که برای ارائه ی محصولاتشان از ویترین استفاده می کنند. در این بین هستند فروشندگانی  که برای دادن اطلاعات بیشتر به مشتریان خود مثلا از کاغذهایی در ویترین استفاده می کنند که در آنها قیمت های اجناس خود را به اطلاع همگان می رسانند تا افراد بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنند این کار دقیقا همان کار افزونه های گوگل می باشد که در راستای رونق فعالیت اقتصادی شما قدم برمی دارند.

افزونه ها در گوگل ادز باعث میشوند آگهی شما کلیک های بیشتری دریافت کند و همانطور که در مقالات متعددی به راه های افزایش جذب کلیک پرداختیم در این جا هم خالی از لطف نیست که بار دیگر به این نکته اشاره کنیم که نمیتوانیم از نقش افزونه در این زمینه چشم پوشی کنیم چرا که توجه به آنها باعث بهبود بازخورد تبلیغ شما خواهد شد و این یک چرخه ی مثبت میباشد و ادامه ی این چرخه در نهایت منجر به کاهش هزینه ی تبلیغات شما می گردد.

انواع ad extension

بدلیل شرایط موجود ما نمیتوانیم در ایران از همه ی افزونه های گوگل که در اختیار کاربران قرارمیدهد استفاده کنیم ولی از افزونه هایی مانند call extension ,call out extension و promotion extension  میتوانیم بهره ببریم. افزونه ها دنیای وسیعی دارند که ما تصمیم داریم در مقاله ای دیگر به تفصیل به توضیح آنها بپردازیم.

keyboard_arrow_up