این روزها، یکی از خبرهای داغ در بین کارگزاران گوگل ادوردز،پیامی کوتاه است مبنی بر اینکه گوگل کروم http را رها میکند؛ چرا که پیامی از کافرمای خود، گوگل، دریافت کرده اند با این مضمون:

 Consider Upgrading to HTTPS
Starting in July 2018, the chrome browser will start marking all http pages as “not secure”. Please consider updating your website and URLs to use HTTPS

بر این اساس، همه سایت هایی که تا کنون http، پیش از نام آنها بر نوار سرچ گوگل نقش می بست، در مرورگر کروم ایمن نیستند.این به این معنی است که راه گوگل کروم از فایرفاکس، اکسپلورر و دیگر همتایانش جداست.بر اساس آنچه گوگل تا کنون اعلام کرده این فرآیند از ماه جولای 2018 میلادی به صورت رسمی آغاز میشود و از ماه ژوئن سال جاری، این کمپانی به کارگزاران تبلیغات در گوگل، اعلام کرده تا فرصت کافی برای این تبدیل مهم و نه چندان پیچیده داشته باشند.

با این مطلب خبری سایت پارینا همراه ما باشید.

جدایی گوگل کروم از http

گوگل، دلیل جدایی کروم از http را تامین امنیت نسبی سایت در برابر آماج تهدیداتی میداند که وقوع آن در هر شرایطی امکان پذیرست و از آنجا که خود را متعهد به تامین هر چه بیشتر امنیت اطلاعات داده ها در برابر کسانی میداند که بخصوص با او همکاری دارند یعنی صاحبان سایت هایی که تبلیغ در گوگل میدهند این محاسبات را انجام داده و به این نتیجه رسیده است که اجرای فراگیر آن بهتر از ادامه شرایط به روال گذشته است؛ بهبود سئوی سایت با حمایت گوگل از https رابطه مستقیم دارد و این اثبات میکند که کروم مدتهاست با http بدون s ، رابطه خوبی ندارد.

قفل باز یا بسته؛ مساله اینست

هرگاه میخواهید خیال خود را از بسته شدن چیزی راحت کنید، قفلی هم بر آن میزنید تا آسوده خاطر شوید. این قفل را گوگل بر سایت https شما میزند تا خاطرتان را از تامین حداکثری امنیت اطلاعات داده ها آسوده کند اما از آنجا که مهری به http ندارد، مهر not secured بر پیشانی آن زده تا مسوولیت امنیت آن را متوجه صاحب سایت بداند.

نحوه تبدیل http به https

برای تبدیل http به https به سراغ طراحان سایت، وبمسترها و کسانی بروید که توانایی پشتیبانی از سایت را دارند.این کار علیرغم هزینه اندک از نظر اقتصادی، تضمین خوبی برای تامین امنیت حریم سایت شماست؛ پس پیام گوگل را جدی بگیرید:تبلیغات در گوگل با https رابطه مستقیم دارد.

URL چیست و مبدع آن چه کسیست؟

Uniform Resource Locator که بصورت مخفف URL از آن یاد میشود شیوه ای یکدست است جهت یافتن محل منابع در محیط دیجیتال. فیزیکدانی به نام تیم برنزلی این اصطلاح و کاربرد و نحوه بکارگیری آن را طراحی کرد و به فضای دیجیتال عرضه نمود. همانگونه که ما برای پیدا کردن مکان هرچیز بصورت فیزیکی نیاز به یافتن آدرس آن داریم در محیط نت هم برای یافتن مطالب مورد جستجو حتما به یافتن آدرس و نشانی اینترنتی آن احتیاج داریم.

حال بیایید کمی جزئی تر و عینی تر به آن نگاه کنیم. شما وقتی به دنبال پاسخ یک سوال مشخص از پایگاه داده هستید، فایل، عکس، متن، برنامه و غیره را در محیط وب سرچ میکنید URL های زیادی میبینید.

بخش های مختلف یک URL

یک URL شامل سه بخش میشود. که با علامت / از هم جدا میشوند. بخش اول پروتکل ارتباطی هر URL است که شامل https میشود و خود جایگزین شده ی http است. دقیقا عین اینست که تکلیف خودتان را با نوع جستجو دارید روشن میکنید. بخش دوم آدرس کلی مقصد است یعنی در این قسمت با نشانی سایتها سروکار دارید. مانند parina.net و بخش سوم لینک های داخلیند که آدرس جزئیاتی مانند تماس با ما یا بلاگ و… را به ما میدهند.

  /تعرفه/https://parina.net

URL بالا مربوط به بخش تعرفه های سایت پاریناست که بر اساس آنچه تا الان گفته شد هر سه بخش آن مشخص است. اصولا پیش از هر https یک علامت قفل بسته وجود دارد. در شرایطی که گوگل کروم پروتکل جدیدی ارائه دهد مثل تغییر رویکرد به http و جایگزینی https  که در مقاله ی حاضر ذکر آن رفت شما میتوانید به طراح سایت خود مراجعه فرمایید.

امیدواریم از مطلب مقاله گوگل کروم لذت برده باشید و با مفهوم URL بخوبی آشنا شده باشید. شما میتوانید جهت سفارش و انتخاب پکیج های تبلیغاتی شرکت پارینا به بخش تعرفه رجوع نمایید.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up