10 دلیل برای پاسخ به این سوال که اهمیت تبلیغات در گوگل چیست را در مقاله پیش رو مرور میکنیم.

تاثیرات تبلیغات در گوگل:

به چه دلیل از تبلیغات در گوگل استفاده کنیم و آیا تبلیغات در گوگل کاربردی دارد یا خیر؟ زمانیکه عبارتهای کلیدی متداول را در گوگل جستجو میکنیم ، صاحبان تجارت و بازاریاب های زیادی را میبینیم.

اینها همان کسانی هستند که برای شغل خود از تبلیغات در گوگل استفاده کرده اند. اما ممکن است مطمئن نباشید که آیا واقعا این نوع تبلیغات برای بیزینس آنها مفید است یا خیر . ما همواره به این امر معتقد هستیم که تبلیغات کلیلکی ( یا همان پرداخت به ازای کلیک) بسیار موفقیت آمیز می باشد. استفاده از تبلیغات در گوگل و یا هر شکل از این نوع تبلیغات مستلزم زمان و هزینه است.

1- تبلیغ در گوگل مقیاس پذیر است

باید در نظر داشته باشیم که تبلیغات Advertising در گوگل بسیار مقیاس پذیر است. به همین دلیل است که بعضی از مشاغل میلیون ها دلار در سال صرف تبلیغات در گوگل می کنند. اگر شما یک کمپین تبلیغات در گوگل داشته باشید که سود شما را افزایش دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مسلما دلیلی وجود ندارد که بدون برنامه ریزی و خودسرانه برای آن کمپین هزینه پرداخت کنید.

شما میتوانید بودجه تبلیغ خود را کم کم افزایش دهید. اینگونه سود شما متعاقبا افزایش خواهد یافت. در چنین حالتی این نوع تبلیغات برای مشاغلی که به مخاطب و مشتری نیاز دارند اما زمان زیادی ندارند بسیار مفید خواهد بود. بدیهی است که در این راستا، کارشناسان پارینا مشاوره های لازم را به شما میدهند و حافظ منافعتان هستند.

2- تبلیغات در گوگل قابل اندازه گیری است

در مقایسه با کانال های تلویزیونی و مجله ها ، تبلیغات آنلاین در سطح وسیعی قابل اندازه گیری هستند. بواقع تبلیغات کلیکی گوگل جزء تبلیغاتی است که  قابل اندازه گیری می باشد. در سئو سنجش اندازه گیری بسیار دشوارست چرا که شما نمی دانید دقیقا کدامیک از عملکرد شما با افزایش  و یا کاهش رنکینگ وبسایت همراه است.

3- انعطاف پذیری گوگل ادز

در ادامه ی توضیح اهمیت تبلیغات Advertising در گوگل ذکر این مورد ضروری مینماید که تبلیغات گوگل ادز را طوری طراحی کرده اند که شما حق انتخاب بیشتری داشته باشید. زیرا بر این اساس شما میتوانید پارامترهای تبلیغات خود را به صورت هدفمند بسازید.

برای مثال زمان، مکان، زبان، نوع دستگاه – موبایل ، تبلت ، لپ تاپ _ و دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی مثل جیمیل و یوتوب و سایر پارامترها  از جمله پارامترهای گوگل می باشند که متفکران گوگل دوپلکس در اختیار کاربران قرار داده اند . همچنین امکان برندینگ بوسیله ی نمایش آگهی ها را میتوانیم به این لیست اضافه کنیم.

4- گوگل ادوردز سریعتر از سئو

به این معنی که بین یک تا هفتاد و دو ساعت پس از ثبت درخواست و سفارش، سایت شما در صفحه ی اول سرچ و لینک های برتر گوگل قرار میگیرد. این در حالی است که برای نمایش در صفحه ی اول با سئوی اصولی ماه ها زمان لازم است.

5- تبلیغ در گوگل آسانتر از سئو

در شرایطی که شما برای سئو باید از چندین منظر سایت را مورد بررسی قرار دهید که همانطور که ذکر آن رفت بسیار زمانبر است. تنها با در اختیار دادن کلمات کلیدی مدنظر خود میتوانید اکانت تبلیغ در گوگل خود را راه اندازی نمایید و این از حائز اهمیت ترین جنبه های تبلیغات در گوگل است.

6- تبلیغات در گوگل در نتایج موتور جستجوگر گوگل از جایگاه بالاتری برخوردار است.

این شکل تبلیغات به عنوان فرزند گوگل را به حساب می آورند و در حال حاضر تقریبا 97% سود گوگل از این راه به دست می آید. و در مقایسه ی نتایج تبلیغات کلیکی و سرچ ارگانیک ، گوگل در اکثر زمان ها جایگاه مناسبتر را به تبلیغات کلیکی می دهد که این برای طرفداران سئو و کابران آنها میتواند بسیار مخرب باشد.

اما اگر شما از تبلیغات در گوگل بهره ببرید ، این اصلا بد نیست بلکه  فرصت مناسبی است که در اختیار شما قرار داده شده تا بتوانید تبلیغ خود را حتی بالاتر از نتایج سرچ ارگانیک گوگل با تکنیک دریافت کلیک بالاتر ببینید.

7- جذابیت بیشتر تبلیغات در گوگل نسبت به نتایج سرچ ارگانیک

گوگل در چند سال گذشته ، فرمت های جدید بسیار زیادی را معرفی کرده است. از جمله آگهی های لیست محصولات و تبلیغات ویدئویی در یوتوب. گوگل با این انگیزه این کار را انجام می دهد که تبلیغات جذاب تر و در پی آن کلیک ها بیشتر شوند . در مقایسه میتوان گفت لیست های ارگانیک بسیار خسته کننده هستند.

8- ترافیک سایت ها از طریق تبلیغات کلیکی گوگل بهتر از ترافیک سرچ های ارگانیک است.

انکار نمی کنیم که ترافیک در سرچ ارگانیک خوب است اما شواهد موجود حاکی از آن است که ترافیک ایجاد شده از طریق سرچ های کلیکی بهتر از ترافیک سایت ها از طریق سرچ ارگانیک است. شاید این به آن دلیل است که ترافیک حاصل از سرچ تبلیغات کلیکی با کیفیت تر و هدفمند تر است که به دلیل همان پارامترهای هدفمند و قابل انتخاب که گوگل در اختیار کابران قرار می دهد ، می باشد . از طرفی دیگر نتایج تبلیغات کلیکی بیشتر جنبه ی تجاری دارند تا جنبه ی اطلاعاتی  و این در راستای اهمیت مقوله ی تبلیغات در گوگل میباشد.

9- تبلیغات در گوگل مکمل دیگر کانال های بازاریابی شما

تبلیغات در صفحه ی اول گوگل مکمل دیگر کانال های بازاریابی شما محسوب می شود. ریمارکتینگ ( بازاریابی مجدد) خصوصا یک روش قدرتمند است. پر واضح است که این نکته در بخش خرید گوگل ادوردز مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع با این تکنیک افرادی را که به تجارت شما علاقه مندند را مورد هدف قرار می دهد.

با ریمارکتینگ شما می توانید بازدیدکننده های قدیمی وبسایت خود را با یک کوکی دنبال کنید . این افراد ممکن است شما را از طریق شبکه های اجتماعی ، وبلاگ و یا یک کلیک برروی صفحه ی محصول شما که از طریق ایمیلتان فوروارد کرده اید و دیگر راه ها پیدا کنند . و یا تبلیغات تصویری شما را بعدا از طریق اینترینت فالو  کنند. بنابراین برند شما برای همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند.

10- رقبای شما از تبلیغات در گوگل استفاده می کنند.

قطعا فشار عصبی روی شما وجود خواهد داشت ؛ زمانیکه رقبای شما از تبلیغات در گوگل استفاده کنند. یک مثل  قدیمی می گوید اگر دیگران کاری را انجام می دهند پس چرا شما آنرا انجام ندهید. استدلال : کواریا اخیرا گزارش داد هزینه هایی که کابران بابت تبلیغات کلیکی پرداختند 33% در سه ماهه ی سوم سال 2012 افزایش یافت.

با تحقیقی که نت الیکسر روی بیش از سی و هشت خرده فروش بزرگ امریکا و 120 میلیون نمایش آگهی انجام داده نتیجه ی جالبی بدست آورده. پیامد تحقیق این بوده که درآمد حاصل از تبلیغات کلیکی در روز *جمعه ی سیاه 31%  نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کرده است. دلیل این رخداد این بوده که آگهی دهندگان نسبت به سال 2011 برای تبلیغات کلیکی 21% بیشتر هزینه پرداخت کرده بودند. روی کلمات کلیدی مربوط به شغل خود کلیک کنید . به احتمال زیاد رقبای شما هم اکنون در نتایج سرچ های کلیکی حضور دارند ، آیا شما هم می خواهید امتحان کنید ؟؟؟ با ما موفقید.

*جمعه سیاه : یا حراج جمعه در امریکا روز بعد از روز شکرگزاری است. این روز عملا آخرین جمعه ماه نوامبر میباشد و به منزله ی آغاز آیین خرید برای کریسمس  است. 

 

keyboard_arrow_up