همانطور که قبلا هم اشاره شد گوگل پلکس Google Plex مقر اصلی گوگل، متشکل از تعداد زیادی از ساختمان هاست در Mountain View کالیفرنیا. یک پیانو،چند سرور قدیمی و نمونه های تحقیقاتی یک پروژه در سالن ورودی این ساختمان به شما خوش آمد میگویند.امیدواریم از خواندن این مطلب از سری مقالات شرکت تبلیغات در گوگل پارینا لذت ببرید.

از توجه به توپ های ورزشی و دوچرخه ها در سالن ورودی هم نمیتوان گذشت.دلیل آن هم فراهم کردن فرصتی برای کارمندان گوگل است.که تا جاییکه میتوانند در قسمت های تفریحی این مجموعه از تجهیزات تفریحی مانند بازی های ویدئویی،فوتبال دستی،میز بیلیارد و پینگ پنگ استفاده کنند.

دسترسی به پیانو،رختکن،لباسشویی و خشک کن در کنار اتاق ماساژ به منظور استفاده ی کارمندان گوگل و بازدهی هرچه بهتر آنها به هنگام کار ویژگی بارزیست که گوگل پلکس را دوست داشتنی تر میکند.شاید به همین دلیل است که گوگل از جهت فرهنگ شرکت داری خودمانی و غیر رسمی شناخته میشود.

گوگل پلکسخیابان هشتم منهتن در مبحث گوگل پلکس

در سال ۲۰۰۶ دفتری اختصاصی به مساحت بیست و هشت هزار و نهصد متر مربع در خیابان هشتم منهتن نیویورک سیتی مختص گوگل رسما شروع به کار کرد و در حال حاضر هم بزرگترین تیم تبلیغاتی گوگل در آن مستقر است.همچنین به این کمپانی تعدادی از مهندسین اضافه شدند که مسوولیت بیش از صد پروژه ی مهندسی از جمله گوگل مپ و گوگل اسپریدشیت را بر عهده داشته اند.

بهای کرایه ی این ساختمان ۱۰ میلیون دلار در سال برآورد شده و از نظر طراحی شباهت زیادی با مقر اصلی خود،گوگل پلکس،در ماونتین ویو دارد و حضور فوتبال دستی،هاکی، میز تنیس و بازی های ویدئویی اتمسفر گوگل پلکس را تداعی میکند.

در نوامبر ۲۰۰۶ میلادی علاوه بر این تحولات،کمپانی گوگل زمین کارنگی ملون در پیتسبورگ را افتتاح کرد که در آنجا بر روی مسائل خرید و فروش و تبلیغات، همچنین برنامه هایی برای تلفن های هوشمند تمرکز داشت و یک سال بعد از آن یعنی سال ۲۰۰۷ این شهر بعنوان “قابل زندگی ترین شهر در ایالات متحده” معرفی شد.

علاوه بر کالیفرنیا و پیتسبورگ در پنسیلوانیا، آتلانتا،آستین،بولدر،سان فرانسیسکو،سیاتل و واشینگتن دی سی شهرهای دیگری در ایالات متحده هستند که دفاتر گوگل در آنها مستقر است.

گوگل پلکس Plex یکی از ۲۳ دفتر این کمپانی در آمریکای شمالی است و خارج از ایالات متحده،گوگل دفاتر متعددی در سراسر دنیا دارد که عبارتست از:۲۳ مرکز در اروپا،۱۴ مرکز در آسیا،۵ مرکز در خاور میانه و همینطور ۳ مرکز در آمریکای لاتین.
طراحان استنفورد از سال ۹۸ میلادی رویای گوگل پلکس را در سر می پروراندند.

عجایب گوگل پلکس

ساختمانی عظیم که طرح نهایی آن با ابهت گوگل کاملا همسو است:مجتمعی عظیم شامل چهار ساختمان وسیع که از چشم طراحان مدرن،معماری فضاهای داخلی آن برجسته ترین الگو به حساب می آید و میشود روزها بلکه ماهها از آن گفت و نوشت.

آنها این رسالت مهم را بر عهده ی کلایو ویلکینسون Clive Wilkinson گذاشتند.در سراسر گوگل پلکس شیشه های مینیمال ضد صدا تعبیه شده تا کوچکترین خدشه ای به آسایش کارمندان برای تفکر و تبادل ایده هایی که هر کدام به تنهایی میتوانند دنیا را تکان دهند، وارد نکند.

جالب است بدانید حتی چمن های گوگل پلکس را گله های بز هرس میکنند‌.برای هرس علفهای هرز ترجیح این کمپانی به کار گیری یک روش طبیعی بود تا استفاده از ماشین های مکانیکی.به همین منظور گوگل دویست راس بز،یک چوپان و یک سگ اجاره کرد تا به این شیوه محوطه ی بیرونی کمپانی را پاکسازی کند.

در محوطه بیرونی گوگل پلکس مجسمه ای قرار دارد که نمایانگر این شعار است : ” شرور نباشید ” یا به عبارتی : ” شما میتوانید بدون شرارت هم پول دربیاورید” که در حقیقت به فلسفه ی بنیادین این شرکت اشاره دارد.
خالق این شعار کوتاه اما پر معنا یکی از مهندسان گوگل به نام امیت پاتل بوده است.

از شما دعوت میکینم با ادامه ی مطلب در تیم تولید محتوای پارینا همراه باشید.

 

گوگل پلکساین طراح نابغه است!

پروژه های کلایو ویلکینسون،این طراح نابغه که اکنون به عنوان مالک یک شرکت معماری منحصر بفرد فعالیت میکند و از زمان آغاز به کار خود در زمینه ی طراحی مکان های اداری نوآورانه یکه تاز این میدان است؛ همیشه کاندیدای ثابت جوایز سالیانه ی جذاب ترین طراحی ادارات دنیاست.

دستاوردهای آقای ویلکینسون در طول این سالها به ما میگوید که براستی معلوم نیست انتخاب طراحان استنفورد آنهاییست که گذشته درخشانی دارند یا آینده ی روشنی در پیش رو.شرکت گوگل از زمان شروع به فعالیت خود تا کنون دویست و چهار سرویس به کاربرانش معرفی کرده است.باید گفت که مهم ترین و شناخته شده ترین آنها عبارتند از:

Google Mail – Gmail،Google AdWords،Google Music،Google Voice،Google Translate،Google Store،Google Calendar

Google Talk،Google Photos،Google AdSense،Google Browser ،Google Play،Google Domains،Google Play Music،Google Drive،Google Contacts،Google Apps،Plus،Google News Lab،Google Ideas،Google Chrome،Google Analytics Urchin،Google Search،Google Alerts

گوگل سرچ:

شاید قدیمی ترین و پر کاربردترین ابزار گوگل Google Search باشد و همراه همیشگی سایت: www.google.com
در حقیقت ابزار سرچ گوگل با این دامنه پیوندی ناگسستنی دارد و در طی سالها مانند دیگر زمینه های مرتبط با گوگل گسترش پیدا کرده است.

گزینه های :All-Images-News-Videos-Books و More،همگی حکایت از طبقه بندی همه موارد،عکس ها،ویدئوها و غیره و غیره دارد.جستجوگر گوگل تا آنجا در خدمت ماست که هرگاه وقت یا امکان دسترسی سنتی به معنای چیزی یا جمله ای را نداشتیم در سریعترین زمان ممکن آن را در اختیار ما قرار میدهد.

ترفندهای جستجو در گوگل:

1- تعیین ساعت محلی
مانند مواقعی که میخواهید از ساعت محلی یک شهر اطلاع پیدا کنید،بی نیاز از هرگونه ابزار حساب و کتاب میتوانید نام شهری که به دنبال آگاهی از وقت محلی آن هستید را در گوگل وارد کنید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را بیابید‌.

2- حذف یک کلمه از نتیجه جستجو:
در صورتیکه تمایل دارید نتایج مربوط به یک کلمه ی خاص حذف شود،پیشنهاد گوگل استفاده از این روش است مثلا:
ebooks – free

3- معانی کلمات:
بی نیاز از نصب هرگونه دیکشنری بر روی کامپیوتر و موبایل یا هر روش سنتی دیگر با سینتکس زیر معانی کلماتی که ذهن شما را درگیر خود کرده بیابید:
define:[your word] define:Country

4- جستجوی کلمات مترادف:
اگر از علامت ~ استفاده کنید میتوانید کلمات مشابه و مرتبط را به جرگه ی معانی کلمات مورد نظر وارد کنید.
debian installation ~tutorial

5- ماشین حساب:
گوگل هم میتواند یک ماشین حساب باشد اگر عبارت زیر را در گوگل وارد کنید:
sqrt(10)

6- جستجوی دقیق یک عبارت:
اگر به دنبال معنی دقیق از یک عبارت هستید آن را در داخل گیومه ” … ” قرار دهید تا گوگل را متوجه منظور خود کنید.

7- تبدیل واحد
برای تبدیل یک واحد پول به واحدی دیگر میتوانید از گوگل سرچ کمک بگیرید.

8- جستجو برای یک دسته ی مشخص از اطلاعات

9- تبدیل نرخ ارز

10- جستجو در یک وبسایت خاص از طریق گوگل

11- اطلاع از وضعیت آب و هوا:
برای آگاهی از وضعیت آب و هوای یک شهر میتوانید با این روش از گوگل کمک بگیرید:
Weather London

12- جستجو بر اساس فرمت فایل:
برای دریافت فایل های صرفا پی دی اف یا پاور پوینت وغیره شما تصمیم گیرنده هستید.

13- جستجوی پیشرفته ی گوگل:
سرانجام با استفاده از ابزار جستجوی پیشرفته ی گوگل که در بخش مربوط به جستجو نمایش داده میشود مواردی مانند ایجاد تایمر،ماشین حساب و غیره را تنظیم نمائید.شما میتوانید برای خواندن مقالات دیگر به سری مقالات پارینا در بخش بلاگ سایت رجوع نمایید.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up