زمانی که در سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی بهداشت کووید ۱۹ را یک پاندمی شمرد گوگل نیز خیلی زود به این نکته پی‌برد که باید سیاست هایی مطابق شرایط پاندمی‌ در پیش گیرد .گوگل و کرونا از همان ابتدا روی خوشی به هم نشان ندادند .گوگل از همان روزهای ابتدایی همه گیری با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه ی کارکناش به رعایت آنها در رده ی پیشگامان مبارزه با کرونا قرار گرفت.کار تا آنجایی پیش رفت که گوگل کارکانش را مجاب به دورکاری کرد و در نتیجه گوگل ترندز در پاندمی کرونا خود را نشان داد.

اما یک ابزاری که در همه گیری های گذشته توسط گوگل ارائه شده بود گوگل ترندز بود که در این مقاله میخواهیم بیشتر با این اصطلاح آشنا شویم.

زمانی که در‌سال ۲۰۰۹ همه‌گیری آنفلوآنزا در مکزیک و کشور های دیگر اعلام شد گوگل به وسیله ی گوگل ترندز توانست ارزیابی ویژه ای را از رفتار ویروس ارائه دهد.جهت خواندن ادامه مطلب «گوگل ترندز در پاندمی کرونا چه کمکی کرده است؟» با سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه باشید.

تمرکز گوگل ترندز بر چیست؟

گوگل ترندز امکانی است که توسط گوگل طراحی شده است تا میزان استقبال کاربران از یک واژه را مورد ارزیابی قراردهد . این ارزیابی این اختیار را به کاربران میدهد تا از فیلترهای مختلفی مثل انتخاب مناطق جغرافیایی بهره ببرند .

زمانی که در این سیستم شما بررسی یک کلمه ی کلیدی خاص را مدنظر قرارمیدهید گوگل ترندز یک نموداری به شما ارائه میدهد که بررسی میزان استقبال آن کلمه را براساس زمان به شما نشان میدهد .منطقه ی جغرافیایی،زمان ،موضوع و نوع جستجو چهار فاکتوری میباشد که گوگل ترندز به ما کمک میکند در بررسی هایمان اعمال کنیم .

گوگل ترندز در سال ۲۰۰۹ ارزیابی خودش را از همه گیری ارائه کرد که یافته های گوگل تطابقی قابل توجه با پیشامدها و نظرات کارشناسان حوزه ی همه گیری داشت . با ادامه مطلب در سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه ما باشید.

در سال ۲۰۰۹ بررسی ها نشان‌داد که گوگل دوهفته از جهان جلوتر است .منظورمان از این جمله آن است که گوگل با بررسی داده ها توسط گوگل ترندز دوهفته زودتر مناطقی  که درگیر همه‌گیری میشدند را پیش‌بینی میکرد .

گوگل ترندز و کرونا

گوگل ترندز و کرونا دوستان خوبی برای هم نیستند، هر سیستمی که طراحی میشود دارای تعدادی‌ نقاط قوت و تعدادی نقاط ضعف میباشد و علل موفقیت و عدم موفقیت یک سیستم را باید در همین نقاط جستجو نمود . عملکرد گوگل‌ ترندز در قبال کرونا آنچنان که باید راضی‌کننده نبوده است و از عللی که برای این نکته ذکر میشود محدودیت های این برنامه است .

شاید برای شما هم قابل‌باور نباشد ولی نزدیک به سی درصد مردم دنیا از دسترسی به اینترنت باکیفیت محرومند و این یکی از جدی ترین عوامل تهدیدکننده ی سلامت نتایج این سیستم میباشد .یکی دیگر از موانعی که گوگل دررابطه با کرونا با آن دست‌وپنجه نرم میکند رفتار غیرقابل پیش‌بینی این ویروس و نیاز این سیستم به داشتن اطلاعات پیشینه ی رفتار این ویروس میباشد .

همانطور که همه ی ما در جریان آنیم کووید۱۹ رفتاری به شدت غیرقابل پیش‌بینی دارد و این هم مانعی است برسر راه گوگل ترندز .
هوش مصنوعی انتهایی برای خود متصور نیست پس‌ بیایید با  امیدی فروان به رفع محدودیت ها به آینده ی گوگل ترندز بیش از پیش خوشبین باشیم .

گوگل تمام قد در کنار سازمان جهانی بهداشت ایستاده است

همانطور که در ابتدای این مبحث اشاره کردیم از روزهای ابتدایی پاندمی گوگل سیاست‌هایی کاملا علمی و مطابق انتظار در پیش گرفت از پروژه ی دورکاری کارمندان در ابتدا و سپس توصیه به واکسیناسیون تا بازگشایی تدریجی‌ مراکز و حضور دوباره ی کارمندان در محل‌های کار خود .

حالا پس از گذشت زمانی قابل توجه از شروع واکسیناسیون و فروکش کردن نسبی بیماری گوگل برای جلوگیری از بازگشت روزهای دشوار گذشته دست‌ به انجام اقدامات سختگیرانه ای زده است . گوگل‌ از‌ همه کارمندانش میخواهد‌ که مدارک مربوط به واکسیناسیونشان را در اختیار گوگل‌ قرار دهند .گوگل‌ جرایمی‌ را نیز برای کسانی که قوانین را رعایت نمیکنند درنظر گرفته است .

اگر شما به عنوان کارمند گوگل تاکنون واکسن نزده اید گوگل حقوق شما را به مدت یک ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد و پس از آن و درصورت ادامه ی این روند گوگل تصمیم به اخراج شما خواهد گرفت .

در پی انتشار این تصمیم نزدیک به ششصد کارمند گوگل طی نگارش نامه ای این رفتار گوگل را مصداق نقض حقوق کارمندان و در تضاد با اختیارات انسانی دانستند و ضمن نگرانی از پیشروی گوگل در حوزه ی شخصی کارمندان خواستار لغو این دستور شدند .

ما نیز در پارینا از ابتدای روند همه گیری تمام تلاش خود را در زمینه ی سلامت کارکنانمان انجام دادیم و ضمن انجام اقدامات لازم جهت دورکاری آنها، پس از انجام واکسیناسیون با رعایت پروتکل های بهداشتی و تا حد امکان فعالیت های حضوری را از سرگرفتیم تا با روند بهتری فعالیت های مربوط به تبلیغات در گوگل انجام پذیرد .به امید روزی که جهان از این همه گیری رهایی یابد.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up