در کنار دیگر سرویس های پر کاربرد گوگل، یکی از مفیدترین و ناشناخته ترین سرویس ها گوگل آلرتس است. در این مقاله از سری مقالات سایت تبلیغات در گوگل پارینا به سرویس گوگل آلرتس میپردازیم.پروسه کار در این سرویس به شکلی است که شما میتوانید برای یک یا چندین کلمه کلیدی یک آلرتس بگذارید و کار خود را شروع کنید.

تا هر گاه مطلبی با این محتوا در وب منتشر میگردد، گوگل آن را به ایمیل شما پست کند.بدیهی است که هیچ محدودیتی در مورد تعداد و تعدد آلرتسها وجود ندارد.به زبان ساده تر درصورتی که شما عبارتی را در گوگل جستجو میکنید اما خواهان دانستن هر چیز جدیدی در مورد آن عبارت در فضای اینترنت هستید.

گوگل آلرتس کارکرد و قدرت خود را نشان میدهد.برای مثال هر گاه اسمی را جستجو میکنید و تمایل دارید که آن اسم در هر جایی از وب برده شد، از آن با خبر شوید بهترین گزینه استفاده از سرویس گوگل آلرتس است.با ادامه ی این مقاله در سایت پارینا همراه باشید.

وجه تسمیه ی گوگل آلرتس

از نظر لغوی گوگل آلرتس Google Alerts به معنی هشدار گوگل است. این انتخاب شماست که گوگل در چه موردی به شما هشدار بدهد.زمانیکه شما کلمه یا عبارتی را برای گوگل تعریف میکنید و میخواهید در بازه ی زمانی مشخصی مقالات را دریافت کنید این اتفاق در حرفه ای ترین سطح خود رخ میدهد.

برای توضیح بیشتر تمام مقالات و محتواهایی را که در آن مورد منتشر می کنند دریافت خواهید کرد.ناگفته نماند که این سرویس برای کاربران رایگان است و به سئوی سایت هم کمک میکند.یکی از مزایای گوگل آلرتز کمک به رعایت حقوق مولف است.به این معنی که اگر شما نویسنده، شاعر یا تولیدکننده ی محتوا هستید با مشخص کردن کلمات و عناوین یا جملاتی از آثار خود محافظت کنید.

این مهم به کمک گوگل آلرتز محقق میشود. یعنی به محض اینکه کسی بدون ذکر منبع از آثار شما سوءاستفاده کند و کپی برداری نماید پیام هشدار دریافت میکنید تا اقدامات لازم را انجام دهید.در واقع یکی از کارکردهای مهم گوگل آلرت روکردن دست سارقان ادبیست که در این روزگار بسیار فعال به نظر میرسند.

راه دسترسی به سرویس آلرتس

  1.  از طریق این لینک www.google.com/alerts  به آدرس گوگل آلرتس بروید و سپس با اکانت گوگل خود در آنجا وارد شوید. به عبارت دیگر گزینه sign in  را انتخاب کنید.
  2.  یک کادر آبی رنگ در بالای صفحه است که در آنجا می توانید یک آلرت بگذارید که البته برای این کار میبایست کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نوار سفید رنگ درون کادر آبی وارد نمایید.
  3.  پس از اینکه عبارت را وارد کردید صفحه جدید باز میشود که گزینه CREAT ALERT  به رنگ آبی نمایان میشود و در پایین کادر پیش نمایشی از گزینه آلرتز را خواهید دید.
  4. سمت راست دکمه آبی، گزینه SHOW OPTIONS  را می بینید که مربوط به تنظیمات آلرتز است.با انتخاب آن دکمه به ترتیب المان هایی مانند بازه زمانی، منبع، زبان، محدوده جغرافیایی و تعداد لینکها قابل تنطیم است.در پایان گزینه DELIVER TO است که انتخاب شما را نشان میدهد برای اینکه تمایل دارید از طریق ایمیل مطالب را دریافت کنید یا RSS.در قسمت اول که مربوط به بازه زمانی است و با عبارت HOW often مشخص شده است میبایست این گزینه را  انتخاب کنید: As-it-happens.که این یعنی بلافاصله پس از انتشار مطلب جدید گوگل سریعا آن را به شما ایمیل خواهید کرد.
  5. قسمت پایین به عنوان Me on the web شناخته میشود. در سمت چپ نام خودتان یا هر آن نامی که هنگام فعال شدن اکانت گوگل داده اید و در سمت راست ، آدرس ایمیل خود را میبینید.
  6. در کنار آنها یک علامت + وجود دارد که با انتخاب آن میتوانید نام و یا ایمیل خود را آلرتز بگذارید.اینگونه در هر موقعی که در اینترنت نام و ایمیل شما نوشته شد، گوگل آن را به شما اطلاع میدهد.
  7. گوگل پیشنهاداتی در حوزه های مختلف مانند تکنولوژی، ورزش و دیگر چیزها را در قسمت های پایینی ارائه میدهد. پس از فعال شدن آلرتس مجددا این امکان را خواهید داشت که به همان صفحه بازگردید و لیست هشدارهای مربوط به خود را ببینید و اگر تمایل دارید میتوانید هر کدام از آنها را ویرایش یا حذف کنید.

برای تبلیغ در گوگل با مشاوران پارینا تماس بگیرید.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up