ما انسان ها در دنیایی زندگی‌ میکنیم زشتی ها و زیبایی ها در کنار هم وجود دارند. این دنیا دنیای خوب ها و بد هاست و از ابتدای تاریخ بشریت همینگونه بوده است که خیر و شر‌ کنار هم میزیسته اند. دنیای ادوردز هم از این قاعده مستثنی نیست و کلیکهای هرز یکی از آفت های تبلیغات در گوگل میباشد که در این مقاله به بررسی آن میپردازیم.

یک روز کاری را متصور شوید که شما در شروع روز حساب گوگل ادز خود‌ را شارژ کرده اید و آماده ی یک رقابت پایاپای با رقبایتان می شوید.

اما به یکباره متوجه می شوید که از کورس رقابت عقب مانده اید. زمانی که علت را جویا می شوید متوجه می شوید موجودی اکانت شما به پایان رسیده است.

اینجا شما با یک تناقض یا پارادوکس روبرو می شوید و سوالی در ذهنتان پیش می آید که چطور ممکن است در این زمان کوتاه شارژ اکانت شما به پایان رسیده باشد.

پاسخ سوال کلیکهای هرز تبلیغات گوگل میباشد. شاید برای شما سوال شود که ما چطور به این نکته پی‌ بردیم؟

پاسخ آنست که شما حجم زیادی از موجودی حسابتان را در زمانی‌ کوتاه و بدون بازخورد مناسب نسبت به روزهای قبلی از دست داده اید پس حتما‌ مشکلی پیش آمده است.

بررسی‌ invalid click و اینکه چگونه شکل میگیرند ؟

این کلیک ها یا مستقیما توسط انسان ها بوجود می آیند یا توسط ربات های ساخته ی دست آنها که باعث میشود کلیک های بیشماری بر روی‌ تبلیغ شما انجام شود و هزینه ی تبلیغات شما بیهوده از دست برود.

این کار معمولا از سوی رقبایی صورت میگیرد که اعتقادی به رقابت سالم ندارند. شما در این راه نباید سریع ناامید شوید و میدان را به سادگی  به رقبا واگذار کنید.

ما در پارینا تمام قد ایستاده ایم تا به مبارزه ی کلیکهای هرز تبلیغات گوگل برویم و ما شما را در این راه یاری خواهیم کرد که در این راه ما نیز گوگل را درکنار خود خواهیم داشت .
گوگل هرگز نمیخواهد عده ای از‌ کاربران که سلامت رقابت را برهم میزنند اعتبار گوگل را به بازی بگیرند.

گوگل تلاش میکند تا بستر امنی را برای‌ تمامی کاربران فراهم کند که بتوانند در محیطی آرام و امن به تبلیغات خود ادامه دهند به همین منظور با تمام قوا با این کلیک ها به مبارزه می پردازد.

گوگل به خوبی به این نکته واقف است که ادامه ی حیاتش وابسته به کاربرانش می باشد  و جلب رضایت آنها بر هر کاری ارجح می باشد.
ماهیت این کلیک ها چهار قسمت اصلی را شامل میشود. قسمت اول که همانطور که گفتیم از سوی رقبایتان و به صورت مستقیم با کلیک کردن تبلیغ شما صورت می گیرد و با هدف تخریب تبلیغات شما انجام میشود.

قسمت دوم توسط ربات های ناهنجار انجام میشود که این هم از سوی رقبایتان است. قسمت سوم از سوی مشتریان میباشد و علت آن جستجوی چندباره ی کسب و کار شما و کلیک برروی تبلیغ شما می باشد.

قسمت چهارم متاسفانه توسط شرکت های تبلیغ دهنده انجام میگیرد که هدف آنها کسب سود بیشتر از جانب شما می باشد که بسیار مایه ی تاسف است و جای هیچگونه دفاعی را باقی نمی گذارد.

راه های مبارزه با کلیکهای هرز تبلیغات گوگل

و اما گوگل راه هایی را برای مبارزه طراحی‌ کرده است.

یکی از این راه ها این است که گوگل کاربرانی را که یک موضوع خاص را به دفعات مورد جستجو قرار میدهند را مورد شناسایی قرار میدهند چه کاربران حقیقی باشند چه ربات ها و در ابتدا تبلیغات را از جایگاه اصلی برایشان خارج می کند و سپس‌ دیگر تبلیغات برای آنها نمایش پیدا نخواهد کرد.

سپس گوگل مبلغی را که به نا حق از شما کسر شده را  محاسبه میکند و ظرف دو الی سه روز مبلغ مورد نظر به حساب شما بازگردانده خواهد شد.

گوگل حتی کاربرانی را که برای چندین بار در طول یک روز وارد سایت شما می شوند را رها نمیکند و به ازای هر کاربر با هر تعداد ورود به تبلیغ هزینه ی یک کلیک را بیشتر محاسبه نمی کند.

اما‌ گوگل هم مثل همه ی ما امکان اشتباه دارد و ممکن است زمانی شما متوجه کلیک های هرز شوید ولی هزینه ای به حساب شما برنمی گردد.

در این مواقع شما میتوانید طی یک نامه نگاری گوگل را از اشتباه خودش آگاه کنید و درخواست بررسی مجدد بدهید.

برای ما در پارینا به دفعات این مورد اتفاق افتاده است و کارشناسان ما با نامه‌ نگاری با گوگل توانسته اند هزینه ی از دست رفته را به حساب کاربرانمان بازگردانند.

یکی دیگر از راه هایی که ما برای مبارزه با این کلیک ها انجام می دهیم این است که اگر این کلیک ها از طریق vpn و از IP های خارج از ایران صورت بگیرد ما میتوانیم لوکیشن ها ی مزاحم را exclude کنیم .

ما همچنان معتقدیم که برای موفقیت تنها یک راه وجود دارد،تلاش و رعایت اخلاقیات. ترجیح ما در پارینا این است که موفقیتمان  در تبلیغات در گوگل همراه با سلامت اخلاقی باشد چرا که جایگاه انسانی ما به ما این اجازه را نمی دهد که برای‌ رسیدن به اهدافمان به هر راهی متوسل شویم.

هدف‌ ما از نگارش این مقاله آگاه سازی و آگاهی رسانی به شما کاربران گرامی بود که تا جای امکان شما را از شر این کلیک های سهمگین رهایی بخشیم.

keyboard_arrow_up