همانطور که میدانیم پایه‌ و اساس گوگل ادز،قسمت تبلیغات در گوگل کلمه‌های کلیدی می باشند. به عبارتی دیگر اگر بخواهیم ادبی‌تر از آنها یادکنیم کلمه های کلیدی فرمانروای گوگل ادوردز میباشند. حال در این مقاله قصد داریم به این فرمانروایان ادوردز بیشتر بپردازیم و با کلمه های کلیدی در گوگل ادز بیش از پیش آشنا شویم. اینکه استفاده از چه کلمات کلیدی بیشترین بازده را در تبلیغات در گوگل دارد و اینکه اصلا این کلمات کلیدی شامل چه دسته‌هایی میشوند سوالاتی است که قصدداریم به آنها پاسخ‌دهیم . پس برای آشنایی بیشتر با انواع کلمات کلیدی گوگل ادز با ما همراه باشید.شاید مهم‌ترین قسمت گوگل ادز همین انتخاب کلمات کلیدی باشد. پس ما باید بیشترین دقت را در این مرحله به خرج‌ دهیم و زمان قابل‌توجهی را صرف این قسمت کنیم .

اما سوال اصلی این است که چگونه بهترین انتخاب را در این مرحله انجام‌دهیم؟ یکی از راههای این‌ کار مشورت با کارشناسان متخصص در این راه میباشد. کارشناسان ادوردز پارینا همه‌روزه این آمادگی را دارند تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ‌ دهند و در انتخاب بهترین انواع کلمات کلیدی گوگل ادز به شما یاری‌ رسانند.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در keyword planner

در این راه ابزارهایی نیز وجوددارد که میتواند کمک‌رسان شما در انتخاب بهتر کلمات کلیدی در گوگل ادز باشد تا بتوانید بهترین انتخاب را در بهترین زمان ممکن داشته‌ باشید. شما برای استفاده از بعضی از این پلتفرم‌ها  برای انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادز باید هزینه را پس از دوره‌ی استفاده‌ی اولیه‌ی رایگان بپردازید . یکی از این پلتفرم‌ها keyword planner میباشد . keyword planner زیرمجموعه‌ی اکانت ادوردز شما میباشد و شما برای استفاده از آن نیازمند داشتن یک اکانت ادوردز می باشید. به قسمت setting بروید و  keyword planner را برگزینید پس از آن discovere new keywords را هدف قراردهید . در این قسمت کلمه‌ی کلیدی مدنظر را سرچ کنید تا کلماتی که از لحاظ معنایی با کلمات کلیدی شما در گوگل ادز اشتراکاتی دارند به نمایش درآید. اطلاعات دیگری نیز از این طریق برای شما حاصل میشود مانند تعداد سرچ‌های تخمینی گوگل برای هرکلمه کلیدی در گوگل ادز و همچنین هزینه‌های پیشنهادی گوگل برای هرعنوان که به صورت ماکسیمم هزینه و مینیمم آن پیشنهاد میشود.

یکی دیگر‌ از برنامه‌هایی که در این زمینه میتواند به کمک شما بیاید UBERSUGGEST میباشد. در همین ابتدای امر ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که این برنامه خدماتش را به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرارمیدهد . این پلتفرم تنها به بررسی کلمات کلیدی نمیپردازد و خدمات دیگری همچون بررسی شرایط سایت و مشکلات آن و نحوه ی کارکرد آن را ارائه میدهند . برای استفاده از این امکان باید به سایت neilpatel شوید پس از ورود به حساب خودتان به قسمت پیشنهادات کلمات کلیدی بروید و در آنجا کلمات مدنظر خودتان را ارائه دهید تا پیشنهاداتی را دریافت کنید. این برنامه نیز به تخمین هزینه های هر  می پردازد.
پلتفرم KWFINDER یکی از پلتفرم‌هایی است که ما را در این‌زمینه یاری‌میکند اما برای دسترسی به برخی خدمات آن باید هزینه پرداخت که شاید از لحاظ اقتصادی برای ما به‌صرفه نباشد پس این تصمیم را به عهده‌ی خودتان میگذاریم ولی‌ این نکته را هم یادآوری میکنیم که در صورت همکاری با آنها پیشنهادهای جذابی در انتظارتان میباشد. اطلاعاتی که KWFINDER در دسترس شما قرارمیدهد شامل تعداد موارد سرچ‌شده‌ی آن کلمه میباشد همچنین این پلتفرم به هزینه‌ی هر کلمه نیز می پردازد که برای مخاطبانش از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین اطلاعات دقیقی از سرچ صفحه ی یک گوگل را برای شما نمایان میکند تا مسئله‌ی رقابت برای شما عیان‌تر از گذشته شود . اگر پرداخت هزینه در این زمینه با سیاست‌های اقتصادی شما در تضاد است پیشنهاد ما این است که با ایجاد حساب در این پلتفرم از خدمات رایگان آن به مدت ده روز بهره‌ببرید.
برنامه ی دیگر نامش Ahref keyword explorer میباشد . این برنامه رایگان نیست و شما برای استفاده از آن به‌مدت هفت روز باید هفت دلار بپردازید. این برنامه یکی از بهترین کارکردها را در میان پلتفرم‌های معرفی شده ارائه می دهد.
برنامه ی بعدی نامش moz keyword suggestion هست. این پلتفرم برای کلمات کلیدی شما پیشنهادهای پرشماری را ارائه‌میدهند و نکته ی دیگری که حائزاهمیت است این است که این برنامه به شما سی روز فرصت‌میدهد تا از خدماتش به صورت رایگان استفاده کنید اما نکته ی منفی آن اینست که زبان فارسی جایگاهی در‌برنامه های این پلتفرم ندارد و شما برای استفاده از آن باید از کلمات معادل استفاده‌کنید.
در این مقاله که قسمت اول انواع کلمات کلیدی گوگل ادز در تبلیغات گوگل بود به اهمیت کلمات کلیدی و برخی راههای در دسترس برای دستیابی به کلمات کلیدی موثرتر پرداختیم. به علت اهمیت و وسعت موضوع ادامه ی این مطلب را در مقاله‌ی دیگری در سایت پارینا و تحت عنوان قسمت دوم انواع کلمات کلیدی گوگل ادز برایتان ارائه‌میدهیم .

keyboard_arrow_up