در مقاله ای که در بخش بلاگ سایت تبلیغات در گوگل پارینا در پی می آید به بررسی چگونگی استفاده از گوگل آنالیتیکس میپردازیم اما پیشتر از آن خوبست این را در نظر بگیریم که بیشتر این داده ها از جهت هویت، بی فایده هستند و برای درک و آگاهی واقعی، باید بتوانیم آنها را با هم مقایسه و به شناسایی روندها در طی زمان بپردازیم.اساسا در تحلیلگر گوگل، دو روش برای تحلیل و شناخت داده ها با توجه به ارجاع زمانی وجود دارد:

1- در تحلیلگر وب، بر روی ورودی فیلد داده ها کلیک کنید.سپس با وارد کردن دو چهارچوب زمانی، میتوانید آنها را با هم مقایسه کنید.مقایسه عملکرد این هفته با عملکرد هفته گذشته، عملکرد ماه گذشته با ماه پیشتر و عملکرد ماه گذشته با ماه مشابه سال پیش، جزو مقایسه های مفید از داده ها هستند.

2- بررسی نمودارهای مربوط به طولانی ترین دوره ممکن را بررسی و بدون مقایسه محدوده داده ها، به جستجوی روندها بپردازید.با وجود عدم کارآمدی این روش در دستیابی به اطلاعاتی که یافتن آنها دشوارست یا در تعیین مفاهیم جزئی، اما این رویکرد، روشی موثر برای کسب دیدگاه کلی نسبت به جهت پیشروی ترافیک سایت است.

نکته اینجاست که فصلی بودن، از عوامل تاثیرگذار و موثر بر بسیاری از بیزینس هاست.بنابراین گاهی با کاهش ترافیک سایت مواجه میشوید، اما باید بدانید که هر کاهشی لزوما عملکرد ضعیف سایت را نشان نمیدهد.

بلکه با توجه به سوابق بازار، ممکن است سایت در ماه های خاصی با روندی کاهشی مواجه میشود، در نتیجه بهترست از رویکرد مقایسه ی داده های دو محدوده استفاده و ترافیک ماه کنونی را با ترافیک ماه مشابه سال گذشته را مقایسه کنید.علی رغم موضوع روندهای فصلی، مشاهده افزایش ترافیک نشان از عملکرد مناسب سایت دارد.

مالکیت

مالکیت ، قسمتی از تحلیلگر گوگل برای هر صاحب کسب و کاری است که باید زمان زیادی برای بررسی آن صرف کند.قسمت مالکیت تحلیلگر گوگل به طبقه بندی موقعیتی میپردازد که موجب ترافیک سایت میشود.بنابراین بدون در نظر گرفتن منابع تامین کننده ترافیک سایت، قضاوت در مورد عملکرد سایت یا بازاریابی، تقریبا کاری غیر ممکن است.

در ستون فرعی سمت چپ، بر روی گزینه Acquisition کلیک کنید.در قسمت All Traffic یک علاقه خاص را فهرست کرده است.این قسمت، فهرستی از منابع اصلی فرستنده ی مشتریان به وب سایت ارائه میکند.در نتیجه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد منابع خاصی که مشتریان را به سوی سایت گسیل میدهند، مانند بازدیدکنندگان اجتماعی، بازدیدکنندگان ایمیل و غیره، از کلید Channels استفاده میشود. با توضیحات بیشتر درباره چگونگی استفاده از گوگل آنالیتیکس در بخش بلاگ سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه ما باشید.

گزارش Organic Search

به منظور نظارت بر عملکرد سایت در موتورهای جستجو، استفاده از گزارش جستجوی اساسی، امری ضروریست.در گزارش جستجوی عملکرد، میتوانید تعداد دفعاتی را مشاهده کنید که سایت از طریق یک موتور جستجو، یک بازدیدکننده دریافت کرده است.قابل ذکرست که در سالهای نه چندان دور، گوگل تغییراتی را در تحلیلگر گوگل اجرا نمود که هنوز هم متخصصین بازاریابی و صاحبان موتور جستجو نسبت به آن عصبانی هستند.

در اوایل سال 2012، گوگل با دشوار ساختن روند کسب اطلاعات دقیق در مورد کلمات کلیدی که مشتریان از آنها برای رسیدن به سایت استفاده میکنند، با تغییر این ابزار سهم بزرگی از اطلاعات مربوط به کلمه کلیدی را پنهان ساخت.اکنون در صورت عدم ورود با حساب کاربری گوگل، در هنگام تایپ یک کلمه در گوگل، کلمات کلیدی مورد جستجوی بازدید کننده، به عنوان یک کلمه ی ” ارائه نشده ” در گزارش تحلیلگر گوگل، نمایش داده میشود.

با این اتفاق، هیچ اطمینانی نسبت به کلمه کلیدی تایپ شده توسط کاربر قبل از رسیدن به سایت، وجود ندارد.میزان اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی پنهان شده از سوی گوگل تدریجا در حال افزایش ست، اما نگران نباشید، هنوز میتوانیم با جستجوی افزایش ها و کاهش های کلی در گزارش جستجوی اساسی، عملکرد کلی مربوط به ترافیک موتور جستجو را مورد سنجش قرار دهیم.

در ادامه بحث چگونگی استفاده از گوگل آنالیتیکس

به منظور مشاهده گزارش جستجوی اساسی، بر روی کلید Acquisition در قسمت چپ ستون فرعی کلیک و به ترتیب با کلیک بر روی کلیدهای All Traffic و Channels ، بر روی Organic Search  کلیک کنید.1

در مقالات بعدی به توضیح اصطلاحات رایج در گوگل آنالیتیکس وب خواهیم پرداخت.امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان چگونگی استفاده از گوگل آنالیتیکس برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید.

همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

 

1. یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو با استفاده از استراتژی های بازاریابی هوشمند، کلارک،آدام.م:یاسینی، الهام السادات

keyboard_arrow_up