کمپین universal app

چگونه کمپین universal app بسازیم ؟

زمانی که ما درباره ی تبلیغات در گوگل بحث میکنیم بیشتر مطالبی با عنوان های فروشگاه ها اینترنتی در ذهن تداعی می شود. اما یک روی داستان تبلیغات در گوگل مربوط به تبلیغات اپلیکیشن ها میشود که مربوط به حوزه ی کمپین  universal app می شود.
تعداد بیشماری از اپلیکیشن ها ی موبایلی وجود دارند که برای هرچه بیشتر دیده شدن و کسب موفقیت روزافزون ناچار به تبلیغات هستند که بخشی از این تبلیغات از طریق گوگل انجام می شود.

کمپین universal app چیست؟

کمپین universal app نوعی از کمپین میباشد که خودکار خوانده می شوند و به شما امکان افزایش نصب و فعالیت های درون برنامه مانند ایجاد حساب کاربری را می دهد . این امکان تنها برای سیستم های عامل اندروید و ای او اس در حال حاضر وجود دارد .امروزه استفاده از کمپین universal app از کارآمد ترین روش های تبلیغات و افزایش نصب به حساب می آید.

این تبلیغات در چه جا هایی نمایش پیدا میکنند؟

جایگاه های مختلفی برای تبلیغات نصب گوگل در‌ نظر گرفته شده است .یکی از این جایگاه ها در نتایج جستجوی گوگل میباشد . جایگاه دیگر در تبلیغات گوگل پلی(Google play)می باشد. جی میل و یوتیوب نیز از این جایگاه ها می باشد. گوگل در ابتدا از شما می خواهد که اطلاعات موردنظرتان را برای نحوه ی ارائه ی تبلیغ ارائه دهید.

این اطلاعات شامل متن تبلیغ، اهداف کمپین و سیاست های اقتصادی ای است که شامل میزان هزینه ی موردنظر شما به ازای هر نصب میباشد . پس از این گوگل با تغییرات متعدد به دنبال بهترین نحوه ی ارائه ی تبلیغ شما میگردد و سعی میکند تبلیغ شما در عالی ترین حالت ممکن قرار گیرد.

اهداف کمپین خود را مشخص کنید؟

شما برای ارائه ی تبلیغ و مشخص کردن راستای حرکت خود باید اهدافی را مشخص کنید. شما برای انتخاب سیاست اقتصادیتان دو انتخاب دارید. انتخاب اول شما پرداخت هزینه به ازای هر نصب میباشد و انتخاب بعدی شما پرداخت هزینه به ازای انجام عملی خاص می باشد. در حالت اول شما سقف هزینه ای را در ازای هر نصبی که میگیرید انتخاب خواهید کرد و در حالت بعدی شما با گوگل قراردادی را خواهید بست که در ازای آن گوگل مشتریانی را برایتان جذب خواهد کرد که تمایل بالاتری برای انجام یک فعالیت دارند و هزینه ی تان را صرف‌ چنین مشتریانی خواهید کرد.

برای اینکار باید ابتدا conversion tracking را به حالت فعال درآورید تا گوگل به دنبال اطلاعات کاربرانی باشد که انجام فعالیت هایی درون اپلیکیشن در نظر دارند.

ردیابی فعالیت کاربران در کمپین های یونیورسال اپ چگونه است؟

در این روند گوگل قصد دارد کاربرانی را بیابد که برای ما اهمیت بیشتری دارند . حال باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کاربرانی برای ما از ارزش بالاتری برخوردارند؟پاسخ به این سوال آسان است .کاربرانی که قصد انجام یک فعالیت درون برنامه ای که موردنظر ما میباشد را دارند از سایر کاربران برای ما اهمیت بالاتری دارند.

فعالیتی که کاربر انجام میدهد میتواند در وهله ی اول باعث درآمدزایی مستقیم نشود اما در دراز مدت باعث درآمدزایی شود.
اگر مقاله ای را که ما تحت عنوان گوگل آنالیتیکس در سایت پارینا به اشتراک گذاشتیم را مطالعه کرده باشید قطعا با آن آشنایی دارید . گوگل در این حوزه هم ابزاری دارد که مانند گوگل آنالیتیکس کار میکند .

نام این ابزار فایربیس میباشد که رایگان است و داده هایی را به ما ارائه میدهد که مربوط به استفاده ی کاربران از اپلیکیشن و فعالیت های آنها میباشد . این ابزار توانایی ارائه ی گزارش هایی را نیز دارد که به بررسی رویداد های مختلف می پردازد.
حال قصد داریم شما را با اصطلاحی به نام conversion window آشنا کنیم .این اصطلاح به معنای فاصله ی زمانی ایست که میان کلیک برای نصب یک اپلیکیشن و انجام فعالیتی که موردنظر ماست وجود دارد.

چگونه یک کمپین برای نصب اپلیکیشن در گوگل ادز بسازیم؟

به مانند ساخت سایر کمپین ها ابتدا باید وارد اکانت ادوردز خود شوید و به قسمت کمپین ها بروید. گزینه ی پلاس (+)را انتخاب کنید و برای هدف app promotion را برگزینید. پس از این برای نوع کمپین app را انتخاب کنید. سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید و از داخل گوگل پلی یا اپ استور نام برنامه ی خود را انتخاب کنید.
در این مقاله تمام تلاش خود را به کارگرفتیم تا شما را با دنیای گسترده ی تبلیغات اپلیکیشن ها در تبلیغات گوگل ادز آشنا کنیم. امروزه اپلیکیشن های موبایلی وسعت بسیاری پیدا کرده اند و رقابت تنگاتنگی میان کمپانی های تولید کننده ی آن ها درگرفته است. پس اگر شما هم عضوی از این خانواده ی بزرگ هستید پیشنهاد پارینا به شما این است که هرگز از این فرصت تبلیغاتی فوق العاده غافل نشوید.

نوشتهٔ پیشین
چگونه گواهینامه گوگل ادز را اخذ کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
استوری های اینستاگرامی و کاربردشان چیست؟

نتیجه‌ای پیدا نشد.
keyboard_arrow_up