در بحث تبلیغات در گوگل و حوزه ی گوگل ادز کمپین ها اجزای سازنده ی تبلیغات به حساب می‌ آیند ‌که ما امروز و در این مقاله قصد داریم به تنظیمات پیشرفته ی کمپین بپردازیم.

اجزای مختلف تنظیمات پیشرفته کمپین

تنظیمات کمپین (Campaign settings) شامل اجزای مختلفی می باشد که با هم می خوانیم:

تنظیم بودجه در تنظیمات پیشرفته کمپین

شما میتوانید در قسمت budget در بخش تنظیمات برای هر کمپین بودجه ی روزانه ی مشخصی را مقرر کنید .گوگل به شما اجازه ی تعیین چگونگی مصرف بودجه را نیز داده است. برای اینکار باید گزینه ی delivery method را برگزینید و تغییرات دلخواهتان را اعمال کنید .حال با دو معیار accelerated و standard مواجه می شوید.

در حالت عادی گزینه ی standard فعال است. اگر شما در فعالیت اقتصادیتان با محدودیت بودجه روبرو هستید پیشنهاد ما به شما گزینه ی استاندارد میباشد چرا که انتخاب این گزینه باعث میشود شما بتوانید با بودجه ی مورد نظرتان هر روزه نمایش پیدا کنید. اما اگر گزینه ی delivery method را انتخاب کنید سرعت مصرف بودجه ی شما افزایش پیدا خواهد کرد و اگر با محدودیت بودجه روبرو باشید در ساعات اولیه ی فعالیتتان بودجه به اتمام خواهد رسید.

تنظیم زمان

یکی دیگر از تنظیمات پیشرفته ی کمپین که شما را قادر خواهد ساخت به صورت هوشمندتری به مدیریت اکانت خود بپردازید امکان تعیین زمان فعالیت کمپین میباشد شما میتوانید زمان شروع فعالیت و پایان فعالیت کمپین را خودتان مشخص کنید و اگر اینکار را انجام ندهید به محض ساخت کمپین فعالیتش آغاز می شود. شما میتوانید از طریق start data تاریخ آغاز فعالیت را مشخص کنید.

تفاوتی که در تعیین زمان آغاز فعالیت و پایان فعالیت وجود دارد این است که زمان آغاز را باید در همان ابتدای ساخت کمپین مشخص کنید ولی زمان پایان یا end data را میتوانید در هر زمانی در حین فعالیت تغییر دهید. نکته ای که در مورد end data وجود دارد این است که تاریخی را که شما برای آن مشخص میکنید، فعالیت کمپین تا آخرین دقیقه ی تاریخ مشخص شده اعمال می شود .

ترتیب نمایش آگهی ها

ترتیب نمایش آگهی ها نیز نکات مخصوص به خودش را دارد . همانطور که میدانید میزان نمایش آگهی ها یکسان نیست و بعضی آگهی ها بیشتر و بعضی آگهی ها کمتر نمایش داده میشوند . گوگل در این مورد از قوانین هستی تبعیت می کند و به بهترین ها اهمیت بیشتری می دهد.معیار برتری گوگل برای آگهی ها یکسان بودن راستای حرکت آگهی با هدف تعیین شده می باشد.

برای مثال اگر شما website traffic را برگزیده باشید هرچه ctr شما بالاتر باشد شما آگهی مطلوب تری را خواهید داشت .اگر sales انتخاب شما باشد conversion معیار نمایش بهتر میباشد . شاید نکته ای که مدنظر شما باشد این است که همه ی آگهی هایتان باهم برابر باشند برای این کار به قسمت ad rotation بروید و گزینه ی do not optimize را برگزینید .

امکان دیگری که وجود دارد این است که با گزینه های موجود ویژگی هایی را به URL تبلیغات بیافزایید .منظورمان از ویژگی ها KEY و VALUE میباشد که به صورت معمول پس از علامت سوال به URL می شوند.دو دسته ویژگی وجود دارد که یکی از آنها content modifying میباشد که کاربرد آن تغییر در اطلاعات صفحه میباشد و ویژگی دیگر tracking است که برای پیگیری اطلاعاتی که در حوزه ی کلیک ها وجود دارد استفاده می شود.

گوگل آنالیتیکس

یکی از وسیله هایی که با آن میتوانید به پیگیری فعالیت سایت خود بپردازید گوگل آنالیتیکس میباشد که برای این امر‌ میتوانید ارتباط میان گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس را ایجاد نمایید .اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده نمیکنید بدون استفاده از ویژگی tracking کار شما سخت خواهد شد.

همیشه و در همه ی برند های دنیا که در حوزه ی نتورک فعالیت میکنند امر مرسومی است که برای محصولاتشان یکسری از ویژگی ها و تنظیمات اولیه را ارائه دهند و با حرکتی رو به جلو و برای جذب درصد بالاتری از رضایت مشتریان ویژگی های بروز شده و پیشرفته تری را ارائه می دهند.

گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست و همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم گوگل سعی دارد خود را به بهترین وجه ممکن برای مشتریانش نمایش دهد . شاید در دنیای امروز این پیشرفت ها یک بعد از نمایش قدرت باشد که در رقابتی تنگاتنگ برند های مختلف سعی در بروز آن به بهترین شکل دارند .

شرکت پارینا نیز که سالهاست در حوزه ی تبلیغات در گوگل فعالیت میکند تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با جدیدترین بروزرسانی هایی که از طرف گوگل اعمال میشود خود را هماهنگ کرده که از تمامی امکانات موجود برای کاربرانش استفاده کند  .این مقاله و سایر مقالاتی که ما برای شما کاربران گرامی تهیه میکنیم در راستای رسیدن به این هدف میباشد و امید است که توانسته باشیم در این راه به هدفمان که جلب رضایت شماست دست پیدا کنیم.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up