زمانی که شما وارد یک مغازه ی لباس‌فروشی میشوید و قصد خرید یک لباس را دارید به محض ورود ، شما مشخصات لباس موردنظر خود را به فروشنده اعلام میکنید و او نیز به صورت متقابل با توجه به صحبت‌ها و استایل شما پیشنهادهایی را به شما ارائه میدهد.

چنین سیستمی نیز در  برای تبلیغات در گوگل به نام پیشنهاد های گوگل می باشد و در حوزه ی گوگل ادوردز پیاده کرده است و از آن بعنوان پیشنهادهای گوگل ادز یا ad suggestions یادمیکند. درواقع پیشنهادهای گوگل ادز، پیشنهاد هایی است که گوگل در حوزه ی کمپین‌هایتان به شما ارائه میدهد در راستای افزایش کارایی تبلیغاتتان. این پیشنهادهای گوگل ادز معمولا از طریق اکانت ادوردزتان به دست شما میرسد و یا از طریق جیمیل.

نحوه استفاده از پیشنهاد های گوگل

اگر در اکانت ادوردز به سراغ recommendations بروید پیشنهاد های گوگل را می یابید. در آنجا پیشنهادهایی که از طرف‌ گوگل ارائه‌شدند را میبینید و به شما این اجازه داده شده‌است که آنها را بپذیرید یا تغییراتی در آنها اعمال‌کنید و یا اصلا دست رد به سینه ی آنها بزنید درست مثل مغازه ی لباس‌فروشی. شما میتوانید پیشنهاد فروشنده را بپذیرید یا ردکنید. اما مسئله ای که در اینجا باید به آن توجه شود این است که اگر با زبان فارسی و ضرب‌المثل‌هایش آشنایی داشته‌باشید حتما این ضرب‌المثل به گوش‌تان خورده‌است که سکوت علامت رضاست. گوگل نیز به این نکته معتقد است. اگر پس از چهارده روز از زمان ارائه ی پیشنهاد‌هایش شما هیچ واکنشی به آنها ندهید گوگل به صورت اتوماتیک آنها را اعمال‌ می کند. اما همه ی ما به این نکته واقفیم که گوگل هیچگاه خودکامه نبوده‌ است و حق انتخاب را همیشه برای کاربرانش درنظر گرفته است. در رابطه با موضوع اعمال خودکار تغییرات پس از چهارده روز نیز این نکته صادق است و گوگل این اجازه را به شما میدهد که به  recommendations بروید و در قسمت auto apply این تغییرات خودکار را مدیریت کنید  تا به درستی از پیشنهاد های گوگل بهره ببرید.

اما اگر همه ی این تغییرات پیشنهادی از سوی گوگل به سود کاربران میباشد چرا گوگل باید چنین امکاناتی را برای مدیریت آنها فراهم کند؟ یا به قول یکی از ضرب‌المثل های شیرین زبان فارسی نیکی و پرسش؟ پاسخ این سوال این است که خیر همه ی این تغییرات برای اکانت ادوردز شما مفید نخواهدبود و حتی ممکن‌است با سیاست‌های تبلیغاتی شما در تضاد نیز باشد. مثلا ممکن است اعمال برخی پیشنهاد‌های گوگل باعث افزایش هزینه‌های شما شود. برای مثال تصورکنید گوگل یکسری کلمات پیشنهادی را برای افزودن به کلمات کلیدی‌تان ارائه‌کرده‌است اما به کاربردن این کلمه‌ها نه‌تنها باعث افزایش کارامدی تبلیغات‌تان نمیشود بلکه با افزایش سرچ‌های هرز باعث افزایش هزینه‌های شما میشود. حال اگر تا کنون با این موضوع آشنایی نداشتید و اکنون اضطراب وجود شما را فراگرفته که تا این لحظه و بدون اطلاع شما چه تغییراتی در اکانت شما لحاظ‌شده‌است پیشنهاد ما به شما این است که به auto apply بروید و در قسمت history تاریخچه ی تغییرات را مشاهده‌کنید تا از تغییرات اعمال‌شده به صورت دقیق مطلع‌شوید.

گوگل وعده داده‌بود که از اوایل سال ۲۰۲۱ optimization score در تبلیغات گوگل تاثیرگذار شود. Optimization score امتیازی است که در صورت عمل به پیشنهادهایی که از طرف گوگل ارائه‌ می شود افزایش پیدامی کند. این امتیاز از طرف گوگل از صد محاسبه میشود و نمرات بالای هشتاد تا حدود زیادی قابل‌قبول و قابل دسترسی می باشد اما برای رسیدن به نمره ی صد باید تلاش بیشتری انجام‌دهید. یکی از نکاتی که باید برای رسیدن به نمره ی صد داشته باشید زمان است. به این معنا که رسیدن به نمره ی صد هیچ‌گاه سریعا رخ‌ نمی دهد و پروسه‌ای زمان بر میباشد. حال که صحبت از زمان به میان آمد برای رفع خستگی بد نیست جمله ای از کتاب نظم زمان نوشته کارلو روولی را یادآور  شویم که میگوید《باید ساعت مچی‌ات را خاک کنی،باید بکوشی که بفهمی آن زمانی که فکر میکنی او اندازه‌اش گرفته فقط حرکت عقربه‌هایش بوده و بس،بیایید وارد جهان بدون زمان شویم》

پس اگر بخواهیم یک جمع‌بندی از این مبحث داشته باشیم باید به تیتر مبحث مجددا رجوع کنیم جایی که ما از پیشنهادهای گوگل ادز سخن به میان‌ آوردیم. اصالتا واژه ی پیشنهاد به موضوعی اطلاق میشود که ماهیتش پذیرش یا عدم پذیرش است چرا که اگر پذیرفته‌شده‌ بود هیچ‌گاه نمیتوانستیم از آن به عنوان پیشنهاد یادکنیم. پیشنهادهای گوگل نیز به همین صورت است و کاربران میتوانند درصورت دلخواه آنها را بپذیرند یا ردکنند. اما تشخیص اینکه چه پیشنهادهایی برای شما مفید میباشد و کدام پیشنهادها با سیاست‌های تبلیغاتی‌تان در تضاد است را کارشناسان ما در پارینا با کمک شما معین میکنند و با مشورت با شما دیدگاه‌های شما را در پیشنهادهای  تبلیغات گوگل‌ اعمال می کنند.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up