یکی از سوالات متداول شما مشتریان محترم چگونگی محاسبه قیمت کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل میباشد .لازم به ذکر است در واقع به صورت قطعی نمیتوان قیمت یک کلمه کلیدی را در تبلیغات در گوگل پیش بینی کرد.چرا که قیمت این کلمه به فاکتورهای زیادی بستگی دارد .به عنوان مثال :

  1. landing page
  2. میزان رقابتی بودن کلمه
  3. رنک وبسایت
  4. جایگاه آگهی
  5. نحوه ساخت اکانت
  6. مدت زمان آگهی و تاثیر آن بر روی avg cpc

به بخشی از این عوامل در این مقاله و قسمت های دیگر آنها در مقالات بعدی مفصل میپردازیم . سپس تر جزئیات هر 6 عامل مذکور را در بالا در قالب مقالات جداگانه واکاوی و بررسی مینماییم .

اهمیت کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

اهمیت کلمه کلیدی ،تا آنجاست که چنانچه کلمه کلیدی به درستی در صفحات html سایت ایندکس شده باشند.و از گوگل امتیاز مناسبی دریافت کند ،قطعا هزینه کلمه کلیدی کمتری نسبت به وب سایتی که landing page مناسبی ندارد، پرداخت میکند .پس بنابراین این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است .

متاسفانه اکثرا افراد تصور میکنند که قیمت یک کلمه کلیدی را تنها کارشناس گوگل میتواند تعیین کند .در صورتی که بخشی از تعیین قیمت بر عهده کارشناس تبلیغات در گوگل میباشد که با ساخت اکانت بهینه و انتخاب کلمات کلیدی مناسب ،میتواند هزینه ها را کنترل و کاهش دهد.

و در مقابل بخش دیگر برای تعیین هزینه کلمات بستگی به خود وبسایت و قیمت کلمه کلیدی و landing page دارد که از عهده کارشناس تبلیغات در گوگل خارج است .به عنوان مثال قیمت یک کلمه کلیدی بر اساس برآورد گوگل ۰.۱ دلار تعیین میگردد ،پس بنابراین برای نمایش نمیتوان قیمت کمتری تعیین کرد.

چرا که تبلیغ نمایش مناسبی نخواهد گرفت و از سوی دیگر چنانچه رقبای شما هزینه کلمات کلیدی را بالا ببرند ، شما نیز برای تصاحب جایگاه بالاتر مجبور به افزایش هزینه می باشید و در نهایت حالت مناقصه و مزایده پیدا میکند .البته اگر شرایط وبسایت شما نسبت به رقبا بهتر باشد ، وبسایت شما با هزینه کمتر میتواند در جایگاه مناسب تری قرار بگیرد.

پس بنابراین توصیه ای که به مشتریان محترم میکنیم این است که تا حد امکان از وبسایت خود قافل نشوند و به وبسایت خود به صورت دائمی رسیدگی نمایند و تا حد امکان تولید محتوا و خبر را در وبسایت خود جای دهند .

تمرکز بر تولید محتوا

زیراکه جدیدا گوگل به تولید محتوا بسیار اهمیت میدهد ، چنانچه اگر صفحات داخلی مطالب مناسب و مرتبط داشته باشند که منجر شود تا بازدید کننده مدت زمان بیشتری در سایت شما سپری کند .در این حالت گوگل به سایت شما امتیاز مناسب تری خواهد داد و بنابراین به سئوی وبسایت شما نیز کمک شایانی خواهد کرد .

در کنار همه ی اینها، امروزه افراد بر یافتن راه حل از طریق امکانات تکنولوژی روز اصرار دارند . برای مثال وقتی میخواهند تکنیک تبدیل عکس به ویدئو را بدانند از سایت های مرتبط کمک میگیرند .

مثال پیرامون اهمیت تولید محتوا

بهترین سایت ها آنهایی هستند که گزارش مرحله به مرحله ی این موضوع را بارگذاری کرده باشند . اگر حرفه ای تر باشند عکس تمام مراحل را هم در سایت به اشتراک میگذارند .با این اطلاعات کامل آنها محتوای خوب و مفید تولید کرده اند پس مدت زمان حضور افراد در آن زیاد است . علاوه بر این، آنها اعتماد جستجوگران را جلب میکنند تا برای دفعات بعدی اول از همه به سراغ سایت آنها بروند .

مثال دیگر زمانی است که شما با فریز شدن تلفن همراه یا لپ تاپتان مواجهید . کافی است سوال خود یا کلمات کلیدی را در نوار جستجوی گوگل بنویسید .با راهکارهای فنی و درستی که سایت های معتبر به شما ارائه میدهند قادر خواهید بود بدون رجوع به نمایندگی ها مشکل خود را برطرف کنید .

این معامله ای دو طرفه است و البته دو سر سود . شما بدون پرداخت هزینه و صرف زمان در نمایندگی ها جواب سوالتان را میگیرید، صاحب سایت هم اعتبار و کیفیت سایتش را بالا میبرد .اگرچه در گذشته تولید محتوا به سبک امروزی امری بیهوده مینمود اما گوگل و شرکت های مشهور دنیا این پیش فرض را رد کردند .

سیاست گذاری آنها از عوامل موثر در اعتبار یافتن دانش تولید محتوا بود که تا امروز هم عاملیت دارد.برای مشاوره جهت تبلیغات در گوگل به صفحه اصلی سایت پارینا و یا صفحه تماس با ما مراجعه کنید .

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up