زندگینامه سوندار پیچای که نام کامل او پیچای سونداراراجان است موضوع این مقاله از سری مقالات سایت تبلیغات در گوگل پاریناست. اگرچه نوشتن از چهره های مشهور و تاثیرگذار گوگل در بخش بلاگ این سایت بی سابقه نبوده اما با اطمینان میگوییم که این مقاله با دیگر مقالات تفاوت چشمگیری دارد و دلیل آن هم خود سوژه است؛ سوندار پیچای.

چراکه او چهره‌ای هندی-آمریکایی است که در پیچ و خم گذر از فرازونشیب ها خود را در اوان جوانی به سیلیکون ولی رسانده تا به پدر ثابت کند حرف های او را در کودکی خوب گوش میداده. آن زمان که پدرش مهندس برق بوده و احتمالا خسته اما با آب و تاب از دنیای فناوری و اتفاقات روزانه در شرکت جنرال الکتریک انگلیسی حرف میزده و پیش خودش فکر میکرده هر لحظه ممکن است پسر نوجوانش با سرفه ای صحبت های او را قطع کرده و دنبال کاروزندگیش برود.

معتقدیم در مرور سرگذشت انسانهاست که دلایل موفقیت و شکستشان را درمی یابیم و شاید بتوانیم زمانی از آنها کمک بگیریم و حالا برمیگردیم به داستان زندگی سوندار پیچای؛ پسری متولد ایالت تامیل نادو در جنوب هندوستان. دور از انتظار نبود دسترسی خانواده به تلفن برای او بیشتر شبیه سفری هیجانی باشد درحالیکه پیش از آن ایشان حتی تلویزیون و ماشین نداشتند. درواقع میتوان گفت جهان فناوری ثروتی مانند سوندار پیچای را مدیون مخترع تلفن است.

سوندار در مسیر استنفورد

سوندار نوجوان که شگفت زده از امکانات تلفن جهت برقراری ارتباط شده بود اولین بارقه های علاقه به تکنولوژی را به روی دنیای نوجوانیش تاباند. گذشت و در زمان ورود به دانشگاه سرنوشت سوندار به مهندسی متالورژی گره خورد آن هم در موسسه فناوری هند کاراگپور.

پس توانست با موفقیت مدرک کارشناسی خود را ازین دانشگاه بگیرد اما او حواسش جای دیگری بود. دانشگاه استنفورد و بورسیه تحصیلی دانشگاه پیشکشی بود به یکی دیگر از آینده داران گوگل. سوندار که حتی خرج سفر به آمریکا را از پس انداز پدر تهیه کرده بود در آمریکا به یک مدرک بسنده نکرد.

او در مقطع کارشناسی ارشد علم مواد خواند و از استنفورد فارغ التحصیل شد و مدرک مدیریت کسب و کار یا همان ام بی ای معروف را از مدرسه ای به نام وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد. از شما دعوت میکنیم با ادامه مرور زندگینامه سوندار پیچای در سایت پارینا همراه باشید.

سوندار پیچای و سوابق مدیریتی او

همانگونه که پیشتر اشاره کردیم سوندار در مقطعی به مطالعه رشته مدیریت کسب و کار روی آورد و همین دوره بر زندگی کاری او تاثیر بسزایی گذاشت. او پس از دوره ای همکاری با موسسه مکنزی و شرکا به گوگل پیوست که همان بزنگاهی بود که پدرش مطمئن بشود رویاهای پسرش ارزش خرج پس اندازهای یکسالش را داشته است.

در سال ۲۰۰۴ میلادی سوندار پیچای جوان سمت مدیریت تیم نوآوری گوگل کروم را از آن خود کرد و در پروژه های دیگری چون افزونه فایرفاکس و اپلیکشین جیمیل گوگل و… هم نقشی کلیدی ایفاکرد.این بازیگر فناوری تا آنجا خوش درخشید که در سال ۲۰۱۱ توئیتر با پیشنهادی استثنایی قصد جذب او را داشت اما گوگل با پنجاه میلیون دلار آقای مهندس را برای خود حفظ کرد.

سوندار پیچای، مدیرعامل اجرایی گوگل شد!

تیتری کوتاه اما حاکی از تغییر و تحولات بسیار در دهم اوت ۲۰۱۵ که در ارتباط مستقیم با تاسیس شرکت مادر آلفابت رقم خورد. شرکتی که پس از تاسیس به دست پسران گوگل و تغییرات ساختاری، جانشینی لری پیج را برای سوندار به ارمغان آورد.

اتفاق جالب دیگر چهارسال بعد رقم خورد و آن هم کناره گیری همزمان لری پیج و سرگئی برین بود که مسئولیتی به مسئولیت های سوندار حالا دیگر هندی-آمریکایی اضافه کرد. آن کودک اهل ایالت تامیل نادوی هندوستان حالا دیگر مدیرعامل اجرایی آلفابت هم هست.

راهنمای سایت تبلیغات در گوگل پارینا

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان سوندار پیچای؛ استعدادی که به گوگل صادر شد! برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن سوالاتی حول محور تبلیغات در گوگل میتوانید با کارشناسان پارینا تماس بگیرید. لازم به ذکر است که پشتیبانی اکانت ها میتواند به انتخاب شما به عهده کارشناسان پارینا صورت گیرد یا همکاران بخش آی تی شرکت شما؛ باری همکاری و تعامل ما با شما یک اصل ثابت میباشد.

کارشناسان ما پکیج های تبلیغاتی گوگل را از 2000 بات تایلند تعریف کرده اند و این حداقل بسته تبلیغاتی درنظرگرفته شده میباشد. ذکر این نکته ضروری مینماید که گرچه سود شرکت پارینا تعریف شده و ثابت است، به جهت نوسانات بازار ارز تعرفه ها در سایت به روزرسانی میشود. این به این معناست که با کاهش قیمت بات تایلند امکان کاهش تعرفه تبلیغات در گوگل نیز وجود دارد.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up