همانطور که در مقاله پیشین اشاره ای گذرا به بحث خوانایی در سه سطح مختلف کردیم یادآوری میکنیم که درجه خوانایی هر محتوا با سه رنگ مشخص میشود که عبارتند از رنگ قرمز، نارنجی و سبز. آنچه در این مقاله با عنوان خوانایی خوب تبلیغات در گوگل موردبررسی قرارمیگیرد راههای رسیدن به رنگ سبز است.

از شما دعوت میکنیم با این مقاله در بخش بلاگ سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه باشید.
میدانیم که بعد از بارگذاری هر مطلب نوشته ها از دو نظر مورد آنالیز قرارمیگیرند. اولی که بسیار مهم است و به طور مستقیم حتی روی میزان موفقیت تبلیغات در گوگل سایت اثر میگذارد سئو است که آن هم دربرگیرنده سه سطح ضعیف با رنگ قرمز، تایید با رنگ نارنجی و سبز با رنگ خوب است.

دلیل و توجیه منطقی تاثیر سئو بر موفقیت تبلیغات در گوگل هم بالارفتن کوالیتی اسکور کلمه است که منجر به کاهش هزینه پرداختی به گوگل نیز میگردد. اما دومین مورد که نباید از تاثیر غیرمستقیم آن بر تبلیغات در گوگل غافل ماند خوانایی خوب است.

خوانایی خوب با رنگ سبز مشخص میشود که نویدبخش استقبال مخاطبان از مخاطبان شماست. بنابراین اگر استقبال مخاطبان از مطالبی که منتشر میکنید افزایش یابد ترافیک سایت بالامیرود و به هنگام بازکردن حساب تبلیغات در گوگل، شرکت کارگذار که همان کمپانی گوگل است بهای کمتری برای کلمه درنظر میگیرد.

این مساله ثابت میکند که گوگل جانب بازدیدکنندگان را رعایت میکند و برای وقت آنها ارزش قائل است. پس در همین راستا شرکت هایی که در احترام به مخاطب با این کمپانی هم نظرند و افراد متخصص در تولید محتوا را به کارمیگیرند ارج مینهد.

اما چه نکاتی جهت رسیدن به خوانایی خوب می بایست رعایت گردد؟

نکاتی که در این زمینه لازم است نویسندگان درنظربگیرند اگرچه در ابتدا ساده و پیش پاافتاده به نظرمیرسند اما واقعا عرصه نوشته را بر نویسنده تنگ میکنند. بخصوص اینکه به زعم نویسنده این سطور، بخشی از این قوانین اصلا با زبان فارسی مطابقت ندارند اما آنهایی که منطق پشتشان قابل درک است را اینجا می آوریم.

اولین این نکات تعداد کلمه در هر پاراگراف است که پیشنهاد میشود کمتر از صدوپنجاه کلمه باشد. اگر حتی یکی از پاراگراف های نوشته شما شامل بیش از این تعداد کلمه باشد آنالیزگر سایت به شما خطا میدهد. مورد بعدی تعداد کلمه هاییست که ذیل هر زیرعنوان مجازید به کارببرید.

این آیتم را برای هر زیرعنوان سیصد کلمه درنظر گرفته اند که اگر خلاف آن را انجام دهید یعنی حتی سیصدویک کلمه بنویسید دکمه هشدار روشن میشود.‌ آنالیزگر در این بخش حتی به شما تعداد بخش هایی که بیش از سیصد کلمه در زیرعنوان دارند هم اعلام میکند.

مثلا مینویسد دو یا سه بخش از متن شما در زیر عنوان شامل بیش از سیصد کلمه میشود. این نکته ای که به نگارندگان محتوا گوشزد میشود بسیار مهم است چون به آنها کمک میکنند متنشان را مخاطب پسند بنویسند. نکته مهم بعدی جملات کوتاه است که گرچه آنالیزگر طوری تنظیم شده که تا حدی از جملات طولانی را مجاز میداند اما بیش از آن را یک پوئن منفی اعلام میکند.

ملاک برای کوتاهی یا بلندی جمله هم نقطه است یعنی اگر جمله شما در میانه با نقطه ویرگول قطع شود و با جمله بعدی و نقطه کاملا به پایان برسد هم در آنالیز جمله بیش از اندازه طولانی محسوب میشود. چراکه ملاک برای پایان جمله مشخصا نقطه است نه نقطه ویرگول.

اینها مهم ترین نکات جهت رسیدن به خوانایی خوب هستند که اگر رعایت شوند شانس سبزشدن خوانایی بالامیرود. در پی آن بدیهی است که مخاطب که میخواهد در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را از مطلب شما به دست بیاورد بواسطه متن روان و خوانای شما زمان استانداردی را در سایت شما صرف میکند.

بعلاوه در دفعات بعدی و جهت رفع سوالاتش مطالب سایت شما را به خاطر می آورد که میتواند با آنها ارتباط برقرارکند پس دوباره به آنها سرمیزند. بنابراین الگوی تکرارشونده رجوع بازدیدکنندگان ترافیک سایت شما را افزایش میدهد و کوالیتی اسکور یا همان سطح کیفیت کلمات مدنظرتان افزایش می یابد و بهنگام تبلیغات در گوگل هزینه مناسبتری جهت آگهی خواهیدپرداخت.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up