برای چه مشاغلی میتوان تبلیغات در صفحه گوگل انجام داد؟ بسیاری از کسانیکه با ما تماس میگیرند و درباره ی تبلیغات در گوگل مشاوره میخواهند، تاکید میکنند من یک مهندس هستم و یا یک پزشک هستم.در این جمله ی خبری آنها یک پرسش نهفته است و آن اینکه گوگل ادوردز میتواند به زمینه ی کاری من مرتبط باشد یا خیر.

سوالی که سعی میکنیم در این نوشته پاسخ آن را بدهیم کمی به عقب برمیگردیم و بر سر معنی کسب و کار با هم توافق میکنیم.میپذیریم در دنیای کسب و کار حرفه ای و تجارت؛ افراد در برابر کاری که میکنند، خدماتی که ارائه میدهند یا علمی که در اختیار دیگران قرار میدهند بهای آن را دریافت میکنند.

پس در چنین دنیایی میل به رقابت هم جزئی جدانشدنی است.چرا که انسان ها ذاتا افزون طلب هستند و آموزگاری که در موسسه ی علمی، دانش خود را در اختیار شاگردانش قرار میدهد هم، از جذب شاگرد بیشتر احساس رضایت میکند.

مهندس‌کامپیوتری که خدمات طراحی سایت ارائه میدهد،پزشکی که به دنبال توسعه ی کلینیک خودش است، طبیعتا اهل رقابت است. یا پیمانکاری که ترجیح میدهد با بهترین قیمت مصالح ساختمانیش را به فروش برساند تمایل به سودآوری بی نهایت دارند.

درواقع صدها فعال در حوزه ی اقتصاد میل به دیده شدن و چه بسا بهتر دیده شدن با راههایی دارند که شناخته شده است.تیم تولید محتوای پارینا در این مقاله نگاهی گذرا به این موارد خواهد داشت.

شیوه های مختلف تبلیغات:

شیوه های تبلیغات نیز امروزه بسیار متنوعست که از جمله ی آنهاست:

1- تبلیغات محیطی: مانند بیلبورد،مبلمان شهری،وسایل حمل و نقل،استرابورد،استند تبلیغاتی،ایستگاه ها،تابلوی سر در فروشگاه ها.مانند تلویزیون های تبلیغاتی،جعبه های نور یا لایت باکس،حروف نگاری روی پنجره ی فروشگاه ها،دیوارنگاری،سایه بان جلوی درب فروشگاه ها،عرشه ی پل ها،لامپ ال ای دی،لامپ های نئون،لمپوست بنر و ویترین ها.

2- تبلیغات موبایلی و تلفنی: مانند اینستاگرام و توئیتر یا ارسال اس ام اس (sms)

3- تبلیغات چاپی: این دسته از تبلیغات که خود روزی از مهم ترین شیوه های تبلیغات بود، امروزه استقبال مخاطبان از آن کمرنگ شده است.

تقسیم بندی تبلیغات چاپی

1- تبلیغات تناوبی

2- بروشورها،برگ نامه ها و تبلیغات در نقطه ی فروش

3- تبلیغات پستی مستقیم

4- تبلیغات چریکی

5- تبلیغات رادیویی و تلویزیونی

6- تبلیغات خدمات عمومی (که اغلب جنبه ی تجاری ندارند)

7- تبلیغات نامشهود

اما در میان این شیوه های مختلف تبلیغاتی که با یکدیگر بر سر دیده شدن رقابت میکنند امروزه تبلیغات دیجیتالی، به خوبی جای خود را در میان مردم بازکرده اند.این دسته از تبلیغات گره با دنیای اینترنت و فضای مجازی خورده اند و از شناخته شده ترین آنها در طول زمانی کمتر از بیست سال گوگل ادوردز میباشد.

پایه و اساس تبلیغات در صفحه گوگل

اساس تبلیغات کلیکی یا همان تبلیغات در صفحه گوگل بر اینترنت بنا شده و پیش نیاز آن داشتن یک سایت استاندارد مطابق با قوانین گوگل است.مادامیکه این رکن اولیه را داشته باشید گوگل ادوردز از شما استقبال میکند؛ مطمئنا با خوشرویی.به دلیل اینکه این دسته از تبلیغات طیف وسیعی از مخاطبان را در برمیگیرد.

چه کسانیکه با تلفن همراه و تبلت کلمات مد نظرشان را سرچ میکنند چه کسانیکه معمولا در محل کار با لپ تاپ به جستجو میپردازند.چرا که در روزگاری که درخواست تاکسی اینترنتی هم جای خود را در زندگی مردم باز کرده درک نیاز زمانه و تطبیق خود با آن نشانه ای از هوش خانم ها و آقایان فعال در عرصه ی اقتصاد است.

دلیل دیگر این محبوبیت اینست که از زمان سفارش آگهی تا پذیرش آن از سوی گوگل، معمولا 1 تا 72 ساعت زمان لازمست. البته در اکثر اوقات حداقل این زمان برای گوگل کافیست.

دیگر مزیت ها

از مزایای دیگر گوگل ادوردز اینست که پرداخت به ازای هر کلیک میباشد نه به ازای هربار نمایش.در این شرایط بعضی از سفارش دهندگان تمایل دارند تا حد اکثر اطلاعاتشان در متن آگهی جای بگیرد به این دلیل که جستجوگران در صورت نیاز به رویت سایت وارد آن شوند.

بنابراین در شرایطی، پیش می آید که با یک نمایش ساده شما موفق میشوید به هدف خود دست یابید و سود خود را بدون کسر هزینه بدست آورید.حال که به بررسی ویژگی های گوگل ادوردز و ارتباط با صاحبان مشاغل پرداختیم مجال خوبی برای پاسخ به یک سوال اساسی فراهم میشود.

آنهم اینکه آیا سفارش دهنده بعد از نمایش گرفتن در صفحه ی اول، در صورتیکه درخواست هر گونه ویرایش و تغییر در اکانت، باید هزینه ی دوباره پردازد یا خیر.این تغییرات اعم از اضافه یا کم کردن گروه، کمپین، ساعات و روزهای نمایش، کلمات کلیدی و تغییر در متن تبلیغ میباشد.پاسخ مجری واقعی و حرفه ای گوگل ادز به این سوال قطعا خیر است.

کسانیکه مدیریت اکانت شما را به عهده میگیرند در قبال هیچ یک از این تغییرات نباید هزینه ای جداگانه دریافت کنند و دریافت هزینه ی مجدد فقط در صورت سفارش یک سایت جدید جهت تبلیغات در گوگل پذیرفتنیست.قانون دیگری که مجریان حقیقی تبلیغات در گوگل از جمله شرکت پارینا، به آن پایبندند، برگرداندن هزینه ی کامل آگهی در شرایط عدم پذیرش آن از سوی گوگل است.

عودت وجه در شرایط خاص

در موارد کمی هم پیش می آید که پس از آنالیز کامل سایت و تشخیص سلامت تکنیکال از سوی متخصص تبلیغ در گوگل، گوگل آگهی سفارش داده شده را برای نمایش نپذیرفته و هزینه ای هم کسر نکرده است.در این شرایط تمام وجه دریافتی به سفارش دهنده ی تبلیغات در صفحه گوگل عودت داده میشود.

تا کنون ویژگی های برجسته ی گوگل ادوردز را برشمردیم اما میتوان به مهم ترین آن اشاره کرد.ویژگی ممتاز گوگل ادوردز، بری بودن از آلودگی های محیطی و فیزیکی است.این دسته از تبلیغات مانند بروشورها محیط را آلوده نمیکنند و با طبیعت سازگار.

چرا که در فرایند این دسته از تبلیغات برگه ای هدر نمیرود و آلودگی صوتی و تصویری ایجاد نمیکند.در این دسته از تبلیغات مخاطبان خود به دنبال هدف هستند در صورتیکه در انواعی از آگهی ها سفارش دهنده به دنبال جذب مشتریست.چه بسا در روند این نوع سفارشات آگهی ضررهایی به طبیعت و محیط اطراف ما تحمیل شود.

اما اساسا تبلیغات در گوگل کاملا با محیط زیست دوستانه رفتار میکند.این تابعی از قوانین گوگل نیز میباشد که برنامه های کلانی حتی در زمینه ی سلامت دارد و در نوشته های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.حال که این ویژگی ها را برای تبلیغات در گوگل برشمردیم، میتوانیم ادعای گوگل را مبنی بر پرطرفدار بودن تبلیغات در گوگل بپذیریم. آن هم در شرایطی که بیش از دو سوم جمعیت جهان کاربر گوگل هستند.

با این اوصاف چه زمانی بهتر از لحظه ی پیش رو که با طراحی یک سایت مناسب و انتخاب کمترین پلن برای سفارش تبلیغ، به گوگل سلام کنیم.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up