به چه دلیل بر اهمیت کلمات کلیدی سئو تاکید می شود؟ پاسخ کوتاهست: به دو دلیل جستجوی کلمات کلیدی ، مهم ترین گام در هر پروژه ی سئو تلقی می شود. جهت دریافت پاسخ از این سوال با ما در سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه باشید.

1- شما در صورت رتبه بندی سایت با کلمات کلیدی اشتباه، زمان و تلاش بسیاری را صرف یافتن کلمات کلیدی می کنید که هیچ ترافیکی در پی نخواهد داشت .

2- در صورت عدم تحقیق در مورد رقابت پذیری کلمات کلیدی، صرفا برای فهمیدن میزان رقابت پذیری یک کلمه، حتی برای قرار گرفتن در صفحه نخست، زمان و تلاش بسیاری را صرف یک کلمه کلیدی خاص می کنید .برای مثال کلمه تبلیغات در گوگل و یا تبلیغ در گوگل.

اغلب تصمیم گیرنده نهایی، برای تصمیم گیری در مورد میزان موفقیت هر پروژه سئو با این دو ریسک مواجه می شود .این فصل چگونگی جلوگیری از وقوع این ریسک ها و همینطور یافتن بهترین کلمات کلیدی را ارائه خواهد داد.نخست باید به تعریف دقیق کلمه کلیدی بپردازیم.

تعریف دقیق کلمه کلیدی؛ عنصری با اهمیت در سئو

در ادامه مقاله اهمیت کلمات کلیدی سئو خاطرنشان میکنیم که اگر یک کاربر تازه کار سئو هستید، احتمالا از تعریف کلمه کلیدی، متعجب خواهید شد.در واقع یک کلمه کلیدی، هر عبارتی است که تمایل دارید سایت با آن کلمه، در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی شود.کلمات کلیدی میتواند به صورت تک کلمه ای یا ترکیبی از کلمه ها باشد.

در صورتیکه به دنبال انتخاب یک تک کلمه هستید، بهتر است بدانید که یافتن یک تک کلمه به عنوان کلمه کلیدی، کار دشواری است.کلمات کلیدی تک کلمه ای بسیار رقابتی هستند و استفاده از آنها برای قرار گرفتن در رتبه بندی برتر، کار مشکلی به شمار می رود.

در اینجا برخی از کلمات کلیدی متفاوت آورده شده است:

کلمات کلیدی با دنباله طولانی: کلمات کلیدی با سه یا بیش از سه عبارت، مانند فیلم های کلاسیک آکیرا کروساوا .

کلمات کلیدی هدایتی: کلمات کلیدی مورد استفاده برای تعیین یک برند یا وب سایت. فیس بوک، یوتوب یا جی میل نمونه هایی از این کلماتند.

کلمات کلیدی اطلاعاتی: کلمات کلیدی مورد استفاده برای یافتن یک موضوع خاص.این دسته، کلمات کلیدی ای را در بر می گیرند که با چگونه یا کدامیک بهترین هستند، آغاز می شوند.

کلمات کلیدی تجاری: کلمات کلیدی وارد شده در گوگل توسط مشتریانی که خواهان کامل کردن یک فعالیت تجاری هستند، مانند خرید آنلاین ژاکت.

در بیشتر موارد انتخاب کلمات کلیدی اصلی یا هدایتی برای برندهای دیگر یک موضوع رقابتی محسوب می شود و ارزش صرف زمان و تلاش را ندارد.به طور کلی با وجود ترافیک بالا، وجود آنها منجر به فروش نخواهد شد.از سویی دیگر، برای بیشتر پروژه های سئو کلمات کلیدی با دنباله های طولانی اطلاعاتی و تجاری، کلمات کلیدی مناسب هستند.به طوریکه منجر به افزایش بازدید مشتریان می شوند.

چگونگی ایجاد فهرستی طولانی از کلمات کلیدی

راه های بسیاری برای کلمات کلیدی صحیح، وجود دارند.البته در نظر گرفتن این نکته هم ضروریست: پیش از آنکه کلمات کلیدی با بار ترافیکی در گوگل را بیابید، نخست باید فهرستی از کلمات کلیدی قابل قبول و مرتبط با کار خود، پیدا کنید.از سویی دیگر مرتبط بودن، موضوع بسیار مهمی است.در صورت صرف زمان بسیار برای طراحی یک صفحه گسترده، می توانید به انتخاب کلمات کلیدی نامرتبط برای بازدیدکنندگان پایان دهید.

و این یکی از نکات مهم در مقوله اهمیت کلمات کلیدی سئو میباشد. برای مثال، در صورتیکه یک خرده فروش آنلاین ژاکت فوتبال در ایالات متحده باشید، کلمات زیر می تواند نمونه هایی از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما باشد:

خردید ژاکت فوتبال، خرید آنلاین ژاکت، فروشگاه آنلاین ژاکت فوتبال ایالات متحده امریکا

همینطور کلمات کلیدی نامرتبط به صورت زیر خواهند بود:

تصاویر ژاکت فوتبال، چگونگی دوخت ژاکت فوتبال برای خودتان، کارخانه های ژاکت فوتبال، چگونگی طراحی ژاکت فوتبال

با توجه به دو مجموعه فوق شما می توانید دریابید چگونه مجموعه نخست، از کلمات کلیدی دارای بیشترین ارتباط با بازدیدکنندگان مورد هدف در حوزه خرده فروشی ژاکت فوتبال هستند و چگونه دومین مجموعه از کلمات کلیدی با وجود مرتبط بودن، قابلیت جذب بازدید مشتریان را ندارند.

با ایجاد ارتباط در ذهن، به عنوان یک مرجع به ایجاد فهرستی از ترکیب های کلمات کلیدی ممکن بپردازید، آن هم به گونه ای که پس از تهیه آن بتوانید با میزان مطلوبی از ترافیک ماهیانه در گوگل، این روند را ادامه دهید و بهترین کلمات کلیدی را بیابید.همچنین می توانید به منظور کمک در ایجاد این فهرست از استراتژی های تاثیرگذاری که در ادامه ارائه می شوند، استفاده کنید.

چه تاکتیک هایی تاثیرگذارند؟

1- سرقت کلمات کلیدی از رقبا

2- با تدبیر، میتوانید این امکان را به رقبای خود بدهید تا آنها این کار دشوار را برای شما انجام دهند، بدین معنا که از کلمات کلیدی سایت آنها استفاده کنید.موضوع به همین جا ختم نمیشود. ابزارهای بسیاری برای این هدف ساخته شده اند.برای مثال تحلیلگر کلمات کلیدی سئو بوک، ابزاری ساده و رایگان است که برای این هدف طراحی شده.

اگر با استفاده از این ابزار برای چند ثانیه وارد یک صفحه شوید، فهرستی از کلمات کلیدی به دست می آورید که رقبای شما آنها را در صفحه خود بهینه سازی کرده اند.بنابراین شما می توانید از این فهرست به منظور جمع آوری کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

تحلیلگر کلمات کلیدی سئو بوک

http://tools.seobook.com/general/keyword-density/

در حالیکه تحلیلگر کلمات کلیدی سئوبوک، ابزاری عالی و ساده برای پیدا کردن کلمات کلیدی بهینه شده در صفحه رقباست، اما ابزار جستجوی اصلی و تحلیل دامنه ی اس ای ام راش، یکی دیگر از ابزارهای تاثیرگذار در این حوزه است.

کارکرد این ابزار برآورد کلمات کلیدی است که بیشترین میزان ترافیک را به وبسایت رقبای شما می فرستند.از لحاظ منطقی این برآوردها، برآوردهای صحیحی هستند و می توانند مرجع ارزشمندی برای جمع آوری فهرست کلمات کلیدی باشند. کسی هم منکر تاثیر این مورد بر اهمیت کلمات کلیدی سئو نیست.

با وجود اینکه برآوردهای semrush، ارائه دهنده مفاهیم موثری هستند اما استفاده از آنها منوط به پرداخت هزینه است.شما می توانید ده کلمه کلیدی نخست را به صورت رایگان مشاهده کنید اما در صورت نیاز به داده های بیشتر باید از طرح های این تحلیلگر استفاده کنید، برای کاربران حرفه ای این طرح ها از مبلغ ماهیانه 69.95 دلار آغاز می شود.

تحلیل دامنه semrush

https://www.semrush.com/

استفاده از تکنیک طوفان مغزی برای جمع آوری فهرست اصلی

با فرض جستجوی مو شکافانه رقبا برای یافتن کلمات کلیدی،باز هم این استراتژی همیشه بهترین استراتژی نیست؛ با بهره گیری از تکنیک طوفان مغزی در ترکیب کلمات کلیدی، می توانید فهرست بسیار طولانی از کلمات کلیدی ممکن ایجاد کنید.برای انجام این کار، شبکه ای از کلمات احتمالی مورد استفاده توسط مشتری هدف را استخراج کنید.برای انجام این کار، شبکه ای از کلمات احتمالی مورد استفاده توسط مشتری هدف را استخراج کنید.سپس این کلمات را به صورت پسوندها و پیشوندهای متفاوت جدا و با استفاده از ابزار رایگان ادوردز آنها را در فهرستی طولانی قرار دهید.با این استراتژی می توانید به سرعت و به سادگی فهرستی طولانی از کلمات کلیدی مرتبط بسازید.

www.mergewords.com

 

خرید، من باید کجا خرید کنم، کلمات میانی، پارچه کشباف NFL، لباس فرم NFL، ژاکت NFL، آنلاین، کلمات ترکیبی، پارچه کشباف NFL، پارجه کشباف آنلاین NFL، لباس فرم NFL، لباس فرم آنلاین NFL، ژاکت NFL، ژاکت آنلاین NFL، خرید پارچه کشباف NFL، خرید آنلاین پارچه کشباف NFL، خرید لباس فرم NFL، خرید آنلاین لباس فرم NFL، خرید ژاکت NFL، خرید آنلاین ژاکت NFL بخرم، من کجا پارچه کشباف NFL بخرم، من کجا پارچه کشباف آنلاین NFL بخرم، من کجا لباس فرم NFL بخرم و…

چگونگی یافتن کلمات کلیدی فرستنده ی ترافیک به سایت که برای سئو با اهمیت هستند:

اکنون فهرستی از کلمات کلیدی در اختیار دارید که باید بفهمید این کلمات کلیدی در گوگل، چه میزان ترافیکی دریافت می کنند. می توانید بدون بررسی داده های ترافیکی، به انتخاب کلمات کلیدی که بدون جستجو هستند، پایان دهید. با استفاده از دانش کاربردی می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به صورت ماهیانه دارای صدها یا حتی بیش از صدها بازدیدکننده بالقوه هستند.

نخست باید با استفاده از لینک رائه شده در زیر، در گوگل ادوردز یک حساب کاربری ایجاد کنید. البته برای ورود به حساب کاربری نیاز به ابزاری به نام کی ورد پلنر است.

پس از ایجاد حساب کاربری می توانید وارد حساب کاربری خود شوید، روی ابزارها در منوی بالا کلیک و سپس با انتخاب کی وردپلنر ، بر روی get search volume data and trends کلیک، و پس از کپی کردن کلمات کلیدی، آنها را در کادر بچسبانید. در ادامه کشور خود را انتخاب و بر روی دکمه آبی رنگ get search volume کیک کنید.

پس از اتمام این کار، داده هایی در مورد زمان صرف شده در گوگل برای جستجوی هر کلمه کلیدی به دست خواهید آورد.داده های جدید، داده هایی هستند که ما به آنها نیاز داریم.

اکنون میدانیم کدام کلمات کلیدی در مقایسه با سایر کلمات بیشتر جستجو شده اند و مهمتر از همه می دانیم کدام کلمات کلیدی هرگز جستجو نشده اند، با استفاده از این داده ها می توانید روی کلمات کلیدی که برای سایت ترافیک ایجاد می کنند، تمرکز کنید.

www.google.com/intl/adwords

چگونگی یافتن کلمات کلیدی برای رتبه بندی های ساده

اکنون باید میزان رقابت پذیری کلمات کلیدی مطلوب را مورد توجه قرار دهیدو با درک میزان رقابت پذیری کلمات کلیدی مطلوب، میتوانید کلمات کلید را پیدا کنید که سایت با استفاده از آنها می تواند به صورت کاربردی در گوگل رتبه بندی شود.

فرض کنید شما یک فروشنده کتاب های دست دوم هستید و هدف شما ( فروشگاه آنلاین کتاب ) است. بعید به نظر می رسد، بهتر از آمارون،بارونز و نوبل باشید.با این حال احتمالا گوهر مخفی در فهرست شما وجود دارد، چیزی شبیه فروشگاه آنلاین کتاب قدیمی که تعداد بسیار کمی از افراد به دنبال آن هستند.

در صورتیکه رقبا در مورد کلمات کلیدی مورد هدف و انتخابی شما فکر نکرده باشند، از یک مزیت نسبی برخوردار می شوید. در نتیجه برای داشتن شانس قرار گرفتن در رتبه بندی بهتر نسبت به رقبا، باید سئوی بهتری برای سایت خود فراهم کنید.پس نیاز است تا با استفاده از یک روش، این فهرست را مورد بازبینی قرار دهید، چنانچه از بین کلمات کلیدی ساده که هیچ کس به آن فمر نمی کند، به جداسازی کلمات کلیدی رقابتی و خنده دار بپردازید.

تصورات بسیاری در مورد نحوه انجام این کار وجود دارد.در ادامه مقاله حاضر که درباره اهمیت کلمات کلیدی سئو است محبوب ترین شیوه های جستجوی رقابت پذیر و تصور خودم نسبت به هر کدام از آنها ارائه خواهد شد.

این فهرست را به صورت دستی آزمون و رتبه بندی آن را مشاهده کنید، سپس ظاهر شدن صفحات با کیفیت پایین در نتایج بالای صفحه را مورد بررسی قرار دهید.

فهرستی در راستای اهمیت کلمات کلیدی سئو

این روش مناسبی برای مرور سریع میزان رقابت پذیری یک بازار است.با این وجود به دلیل غیر قابل اعتناد بودن این روش، باید نتایج آن را با داده های واقعی، تکمیل کنید.

1- تعداد نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی انتخابی در گوگل را بررسی کنید.

2- پس از نوشتن کلمات کلیدی، تعداد نتایج جستجو برای این کلمه در زیر کادر جستجو نمایان می شود. این تاکتیک، روشی رایج اما غیر قابل اعتماد در دوره های آموزشی آنلاین و سطح پایین سئو است. به همین دلیل، این استراتژی از نظر من داری کمترین مطلوبیت است.

به این علت که احتمالا برای یک کلمه کلیدی خاص، تعداد صفحات رقابتی بسیار کمی وجود دارد، این در حالی است که سایت های رتبه بندی شده در بالای نتایج می توانند بی نظیر باشند.

3- استفاده از امتیاز رقابتی با ابزار جستجوی کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل

وسوسه نشوید، این ابزار یک ابزار معمولی است و در اینترنت به عنوان روشی ساده به منظور قضاوت در مورد رقابت پذیری سئو برای کلمات کلیدی پیشنهاد شده اما واعا این کار را انجام نمی دهد.

امتیاز رقابتی موجود در ابزار جستجوی کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل تنها برای ادوردز در نظر گرفته شده است، این امتیاز شاخصی برای تعیین میزان رقابت پذیری یک کلمه کلیدی خاص از طریق تبلیغات است. در واقع این موضوع، موضوع کاملا نامرتبط با سئو محسوب می شود.

از ابزار تحلیل رقابتی غافل نشوید!

4- استفاده از یک ابزار تحلیل رقابتی مانند ابزار دشواری کلمه کلیدی موز

به منظور درک مفهوم واقع بینانه از شانس شما در رتبه بندی بالا برای کلمه کلیدی خاص باید نسبت به نقاط قوت صفحات قرار گرفته در 10 رتبه برتر اطلاع پیدا کنید.ابزار دشواری کلمه کلیدی موز یک ابزار عالی برای این منظور است.با استفاده از آن می توانید به سادگی کلمات کلیدی را وارد ابزار خود کنید .

در ادامه check difficulty  را انتخاب و سپس بر روی view serp analysys reports  کلیک کنید. در نتیجه این ابزار آمارهای مهم مربوط به صفحات ظاهر شده در 10 رتبه برتر نمایش می دهد. مهم ترین این آمارها مربوط به هشتک دامنه های اصلی لینک شده به صفحه و هشتک دامنه های اصلی لینک شده به دامنه اصلی است.

این دو آمار اطلاعات مربوط به تعداد سایت های منحصر به فردی است که به رتبه بندی صفحع ای خاص اشاره می کند و تعداد سایت های منحصر به فرد لینک شده به هر قسمتی از سایت را در اختیار شما قرار می دهد.پس از آن در صورت وارد کردن وبسایت خود در ابزار اکسپلورر اوپن سایت موز می توانید آمارهای مشابه از سایت خود را در آن مشاهده و در نتیجه نسبت به تعداد لینک های مورد نیاز برای برتری نسبت به رقبا مطلع شوید.

تکنیک هایی درباره کلمات کلیدی 

با داشتن این دانش میتوانید کلمات کلیدی ساده با رقابت پذیری ضعیف را جستجو و به منظور قرار گرفتن در فهرست برتر اهدافی را  برای تعداد لینک های مورد نیاز تنظیم نمایید.همچنین می توانید با ورود به نمونه آزمایشی رایگان و سی روزه ابزار دشواری موز از این ابزار استفاده کنید.

با توجه به تجربه من تعداد گزینه های کمی در زمینه انتخاب ابزارهای کلمه کلیدی وجود دارد که از سطح دقت مطلوبی برخوردار باشند.با این وجود از نظر من market Samurai ابزار مفید دیگری است که گزارش هایی مشابه با گزارش های موز را ارائه می دهد.

امیدواریم که خواندن این مقاله که حول ذمحور اهمیت کلمات کلیدی سئو بود برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت تبلیغات در گوگل پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up