اگر به دنیای پرندگان علاقمند باشید حتما با کبوترهای نامه‌بر آشنایی دارید . کبوترهای نامه‌بر دسته‌ای از پرندگان میباشند که قابلیت به یادسپاری دو نقطه‌ی مکانی خاص را دارند و میتوانند بین این دو نقطه تردد کنند. و این آغاز مطلبی مهم با عنوان الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ از سری نوشته های سایت تبلیغات در گوگل پاریناست.

این ویژگی‌ منحصربه‌فرد آنها در مکان‌یابی باعث نام‌گذاری آنها به این نام شده‌است و روایت‌هایی از استفاده‌ی انسان از این پرندگان در عهد باستان نیز وجوددارد . الگوریتم کبوتر گوگل با الهام از این پرنده و به نام آن منتشرشد که در این مقاله ی بخش بلاگ سایت پارینا قصدداریم به آشنایی بیشتر شما با این الگوریتم بپردازیم.

حتما برایتان پیش‌آمده شبی با خستگی حاصل از کار بی‌وقفه به خانه آمده باشید و زمانی که به یخچال خانه‌ی‌تان نگاهی انداختید با منظره‌ی یخچال خالی مواجه‌شدید و برای یافتن غذا در ساعات پایانی شب به گوگل پناه‌بردید و عباراتی همچون نزدیکترین رستوران به من یا رستوران نزدیک من را سرچ کرده‌اید و گوگل نیز استقبال خوبی از شما به عمل‌آورده و بهترین گزینه‌ها را در اختیارتان قرارداده‌است .

کارکرد الگوریتم کبوتر 

اما سوالی‌ که پیش‌می‌آید این است که گوگل چطور به سرچ همچین عباراتی پاسخی اینچنین درخور ارائه میدهد. اگر خاطرتان باشد در مقالاتی جداگانه به هرکدام از الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار، گورخر و… پرداختیم و نحوه‌ی کارکرد آنها و هدف ایجادشان را به تفصیل بررسی کردیم.

در‌ پاسخ به سوالی که مطرح کردیم مبنی براینکه گوگل چگونه نیازهای مطرح‌شده را پاسخ میدهد نیز پای یکی از الگوریتم‌های دیگر گوگل به نام الگوریتم کبوتر گوگل درمیان میباشد .
گوگل سالهاست که مبنا را محتوا گذاشته‌ و تمام متر و معیارهای خود را براین اساس قرارداده‌است .

گوگل از کاربرانش‌ محتوا میخواهد و برای آنها بهترین محتوا را تدارک میبیند . یعنی درواقع مبادله‌ی محتوا درازای محتوا. برای گوگل نوع محتوا تفاوتی نمیکند آنها در هر زمینه‌ای‌ که فکرش را کنید ورود میکنند و حول آن موضوع محتوا را گسترش میدهند.

یکی از حوزه‌هایی که اخیرا برای گوگل اهمیت بالایی پیداکرده‌‌است موقعیت جغرافیایی میباشد. گوگل برای سروسامان دادن به موضوع موقعیت جغرافیایی الگوریتم کبوتر گوگل را منتشرکرد. در بحث سئو و بهینه‌سازی محتوا این الگوریتم ارتباط موثری با سئوی لوکالیزه دارد.

بنظر شما این الگوریتم با چه مکانیسمی کار میکند که اینچنین دقیق پاسخگوی نیازهای مرتبط میباشد؟
همانطور که در ابتدای بحث نیز به آن اشاره کردیم این الگوریتم و نحوه‌ی کار آن کاملا الهام گرفته از پرندگانی‌ از دسته‌ی کبوترها میباشد.

پرندگانی که استعداد موقعیت‌یابی فوق‌العاده‌ای دارند و مزیت آنها این است که در سرعت‌های بالا نه تنها از دقتشان کاسته نمیشود بلکه دقیق‌تر و کارآمدتر نیز‌ عمل‌ میکنند. گوگل نیز طبق همین ویژگی‌ها موقعیت‌یابی خود را تقویت کرده‌است و تدابیری اندیشیده‌است که در سرعت‌های بالا نه‌تنها دچار اختلال نمیشود بلکه عملکردش تقویت نیز میشود و عبارات جست‌وجو شده را بی‌کم‌وکاست به شما ارائه میدهد.

هدف از ارائه‌ی این الگوریتم چه بود؟

گوگل در زمانی با بخشی از درخواست‌ها مواجه‌شد که جامعه‌ی محلی را هدف گرفته بود. و همچنین و به صورت همزمان دچار خلا بزرگی از ناحیه کاربران محلی‌ بود که تولید محتوایی از جانب آنها صورت نمیگرفت.

پس یک جای کار گوگل با مشکل روبرو بود. مثل همیشه اینبار هم گوگل برای خروج از بحران از الگوریتم‌هایش کمک گرفت و به کمک کبوتر توانست تاحدی این خلا را حل کند. کبوتر توانست با ترغیب کسب‌وکارهای محلی به تولید محتوا بخش عمده‌ای از خواسته‌ها را برآورده‌سازد.

دیگر قابلیت های الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر گوگل همچنین با درنظرگرفتن موقعیت و پیشینه‌ی شما در زمان سرچ مواردی را به شما ارائه میدهد که به سلایق و شرایط شما نزدیکتر باشد و از پیشنهادات بیهوده جلوگیری میکند.

مانند مقالات تمامی الگوریتم‌ها این قسمت از مقاله را به نحوه‌ی ارتباط بهتر با این الگوریتم میپردازیم. یکی از کارهایی که باید در این راستا انجام‌دهید این است که روی گوگل مپ مشخصات کسب‌وکار خود را ثبت کنید. نکته‌ی دیگر که به کمک شما می‌آید این است که مشخصات خود را در تمام صفحات بارگذاری‌کنید با اینکار شما مختصات خود را به کبوترها اعلام‌کنید.

 

همسان بودن این اطلاعات و اطلاعات درج‌شده برروی گوگل مپ باعث افزایش رضایت کبوترها میشود . حتما تابحال با سایت‌هایی مواجه‌شدید که اقدام به معرفی یکسری‌ کسب‌وکار یکسان میکنند و اطلاعات کلی آنها را ارائه میدهند و به مقایسه‌ی آنها و کسب نظرات مشتریان میپردازند.

ثبت سایت شما در اینگونه سایتها به افزایش سازش‌پذیری سایت شما با الگوریتم کمک میکند. امروزه دموکراسی در همه‌ی‌ زمینه‌ها حرف اول را میزند کبوترها هم موجودات دموکراتی هستند و از آن استقبال میکند. پس‌ پیشنهاد‌ ما به شما در این راستا این است که اجازه‌دهید کاربرانتان داخل سایت درمورد شما نظرات خود را بیان کنند.

در این مقاله از سری مقالات سایت پارینا تمام تلاش خود را به کارگرفتیم تا شما را با دوستان جدیدمان یعنی کبوترها تا حد امکان آشنا کنیم. و امیدواریم که  آشنایی بیشتر با کبوترها شما را در زمینه ی تبلیغات در گوگل به دیدگاه وسیعتری رسانده باشد.

keyboard_arrow_up