پنگوئن ها پرندگانی هستند که پرواز نمیکنند و سازگار با اقلیم های سردند. آنها به جای پرواز شنا را به خوبی یاد گرفته‌اند و به طرز اعجاب‌انگیزی از ماهی‌ها تغذیه میکنند. در سال ۲۰۱۲ گوگل به صورت رسمی از الگوریتم جدید خود که برای جلوگیری از لینک‌سازی‌های غیرطبیعی طراحی شده‌بود خبر داد. هر چند که برای اولین بار مت کاتس آنرا الگوریتم پنگوئن گوگل نامید و پس از آن توسط گوگل این نام تایید شد ولی هرگز گوگل درباره‌ی چرایی نامگذاری این الگوریتم توضیحی ارائه نداد.

کارکرد الگوریتم پنگوئن گوگل

در این بخش از مقاله حاضر از مقالات سایت تبلیغات در گوگل پارینا این موضوع را بررسی میکنیم که اجرای عدالت همیشه از اولویت‌های گوگل بوده‌است چرا که مدیران ارشد آن به‌خوبی میدانند که اعتبار یک کمپانی بزرگ به میزان صداقت و عدالت در حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات به کاربران میباشد پس آنها در سال ۲۰۱۲ تصمیم به اجرای الگوریتم پنگوئن گرفتند.

هدف اصلی الگوریتم پنگوئن گوگل پوشاندن ایرادات سیستم ارزشیابی گوگل بود که به کاربران این اجازه را میداد که با لینک‌سازی‌های غیرطبیعی و اسپم به رتبه‌های بالایی در سرچ گوگل برسند. این الگوریتم هنوز هم به حیات خود ادامه میدهد و در بازه‌های زمانی مشخص با بررسی وبسایت‌ها در صورت ردیابی خطایی در سیستم، وبسایت مربوطه را جریمه خواهد کرد.

و اما ایرادی که الگوریتم پنگوئن گوگل برای پوشاندن آن طراحی شد این بود که تا قبل از آن ربات‌های گوگل سایت‌ها را بر اساس تعداد لینک‌ها ارزشیابی میکردند و توجهی به محتویات سایت نداشتند و سایت‌هایی که بیشترین تعداد لینک را داشتند در بالاترین مرتبه قرار میگرفتند و این امر باعث شده بود کاربران به سمت لینک‌های اسپم سوق پیدا کنند.

با شروع به کار این الگوریتم تاثیرگذاری قابل مشاهده‌ای در رتبه‌بندی سایت‌ها مشاهده شد و با جریمه‌شدن سایت‌های خاطی رتبه‌بندی عادلانه‌تری توسط گوگل انجام گرفت.

یکی از اهدافی که این الگوریتم در نظر گرفت بی اعتبار کردن تکرار کلمات کلیدی بود و این روش که تا پیش از این برای کسب جایگاه بهتر در ارزیابی‌ها حائز اهمیت بود از روش‌های مغضوب گوگل‌ نام گرفت.

ارزیابی‌های اولیه‌ی گوگل در سال ۲۰۱۲ حاکی از تاثیر سه درصدی این الگوریتم بر روی نتایج جستجو بود که کارشناسان گوگل با ارائه‌ی بروزرسانی‌هایی که برخی از آنها به صورت رسمی اعلام شد و برخی هرگز رسمی نشدند سعی در افزایش این تاثیرگذاری داشتند.

گوگل بخشنده است!

این جمله سیاست اولین به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل بود که در مارس ۲۰۱۲ ارائه شد و گوگلی‌ها اقدام به بخشودگی سایت‌هایی کردند که خود را با الگوریتم تطبیق داده بودند.

اکتبر ۲۰۱۲ نوبت به به‌روزرسانی دوم الگوریتم رسید که زمان قدرت‌نمایی بیشتر رسیده بود و حالا دیگر دامنه‌ی فعالیت الگوریتم تنها محدود به سایت‌های انگلیسی‌زبان نمیشد.

و سایت‌هایی با زبان‌های مختلف را نیز در بر میگرفت. در ماه مه ۲۰۱۳ گوگلی‌ها برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی نسخه‌ای را منتشر کردند که هسته‌ی الگوریتم را هدف گرفته بود و حالا دیگر تمامی جزئیات سایت ها را طبق الگوریتم بررسی میکرد و دامنه‌ی فعالیت آن فراتر از گذشته بود ‌که با ارائه‌ی این نسخه ۲.۳ درصد از نتایج تحت‌تاثیر‌ قرار گرفت و برای رفع مشکلات این نسخه گوگل سریعا آپدیت چهارم الگوریتم را منتشر کرد.

در به‌روزرسانی پنجم نیز گوگل مجددا اقدام به بخشش خاطیانی که در راستای قوانین گوگل وبسایت‌هایشان را تصحیح کرده بودند نمود و در آخرین آپدیت که در سال ۲۰۱۶ تحت عنوان نسخه‌ی ۴ ارائه شد گوگل در مورد خاطیان تغییر نگرش داد و اقدامی در جهت بی‌ارزش کردن لینک‌های اسپم انجام داد و از مجازات آنها صرف نظر‌ کرد.

در انتهای بحث الگوریتم پنگوئن گوگل

از آنجایی که سئو و گوگل ادروردز در زمینه‌ی تبلیغات در گوگل در راستای هم قدم برمیدارند توصیه‌ی ما در پارینا به شما این است که اگر‌ قصد دارید در حوزه‌ی ادوردز بهترین بازخورد را همراه با صرف کمترین هزینه داشته‌باشید بهتر است که محتوای سایت خود را تقویت کنید.

البته برای انجام این کار راهی جز قدم برداشتن در راستای اهداف و قوانین گوگل پیش روی شما وجود ندارد. امیدواریم که اطلاعات و مطالبی که ما در اختیار شما قرارمیدهیم توانسته باشد در ایجاد دیدگاهی نوین و راهگشا برای پیشبرد نگرش شما در راستای بهبود کسب و کارتان موثر واقع شود.

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید.

همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود.

در شرایط التهابی ارز قیمت ها لحظه ای اعلام میگردد و این سیاست این روزهای شرکتهاست. حداقل پکیج درنظرگرفته شده معادل 2000 بات تایلند است. و شارژ اکانتی کمتر از آن برای شرکت تبلیغات در گوگل پارینا مقدور نمیباشد.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up