پانداها موجودات با مزه‌ای هستند که کشور چین زیستگاه اصلیشان است و اخیرا به علت تعداد کم آنها و روند رو به انقراضشان مورد توجه و حمایت ویژه‌ای از طرف طرفداران محیط‌ زیست قرار گرفته‌اند تا جایی که در چند سال گذشته تبدیل به یکی از نمادهای ملی چین شده اند که بر سکه‌ها و تمبرهای چینی نقوش آنها قابل مشاهده‌است. در این مقاله از مجموعه مقالات سایت تبلیغات در گوگل پارینا برآنیم تا به به اقدامات گوگل در راستای طراحی الگوریتم پاندا بپردازیم.

سرگذشت الگوریتم پاندای گوگل

گوگل در سال ۲۰۱۱ اقدام به انتشار الگوریتمی با نام الگوریتم پاندای گوگل نمود که در راستای بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت محتوای سایتها گام برمیداشت.

در سال ۲۰۱۰ به دنبال افزایش سایتهایی که محتوایی کم‌کیفیت ارائه میدادند و تاثیر چشم‌گیری که در موتور جستجوی گوگل گذاشته‌بود و مشکلاتی که این موتور جستجو با آن دست‌وپنجه نرم میکرد مدیران گوگل برای خروج از این بحران خودساخته اقدام به طراحی و پیاده‌سازی الگوریتم پاندای گوگل نمودند.

خودساخته از این‌رو به این بحران اطلاق می‌شود که قوانین و مقررات وضع‌شده توسط گوگل برای موتور جستجویش که قرار بود بر مبنای رضایت کاربران عمل کند، ایراداتی داشت که به سایت‌ها اجازه میداد با انتشار مطالب بی‌کیفیت و بعضا بدون رعایت حقوق کپی‌رایت در ارزیابی سرچ گوگل رتبه‌ی بهتری کسب نمایند.

پس نیاز بود آنها برای رهایی از چنین وضعیتی که آبرو و اعتبار موتور جستجویشان را به بازی گرفته‌بود اقدامی‌ جدی و کاربردی داشته باشند.

گوگل دوباره برمیگردد!

میگویند‌ شکست بخش جدایی‌ناپذیری از زندگیست و آنچه مهم است نحوه‌ی رویارویی و مدیریت آن است. شکست به معنی بازنده‌شدن نیست و آنچه را که ما از آن به عنوان باخت یاد میکنیم همان عدم توانایی رهایی از شکست میباشد.

زمانی که در سال ۱۹۹۸ گوگل ثبت شد با شعار “ارائه‌ی خدمات تا بینهایت” شروع به کار کرد پس آنها نهایتی برای خود متصور نبودند. در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۱ الگوریتم پاندا با هدف بازگرداندن اعتبار به گوگل منتشر شد که طبق اعلام اولیه‌ی گوگل باعث تغییر ۱۱/۸ درصدی در نتایج جستجوی گوگل گردید.

حالا دیگر گوگل به سایتهایی که از محتوای کپی و بی‌کیفیت استفاده کرده‌بودند رتبه‌های پایین‌تر را اختصاص میداد و سایتهایی که زحمت بیشتری برایشان کشیده شده بود مزد زحماتشان را میگرفتند و رتبه‌های برتر از آنِشان میبود که اینکار باعث شد مجددا جریان اعتماد میان گوگل و کاربرانش برقرار شود.

مزرعه ی محتوا به آتش کشیده شد؛ الگوریتم پاندای گوگل قاطعست!

یکی از مهمترین مفاهیمی که الگوریتم پاندای گوگل با آن به مبارزه پرداخت اصطلاحی به نام مزرعه‌ی محتوا بود که به سایتها اجازه میداد مملو از اطلاعات بیهوده تکراری و کم‌ارزش و پرتعداد و در جهت ایجاد لینک اسپم باشند و رتبه‌ی خوبی کسب نمایند که با قدرت‌نمایی پاندا این مزرعه به خرابه‌ای تبدیل شد.

استانداردهای پاندا علاوه‌بر محتوای فاقد کیفیت با طراحی‌هایی که از لحاظ زیبایی حرفی برای گفتن نداشتند و یا سایتهایی که توجه ویژه‌ای به نکات نگارشی نمیکردند مغایرت داشت.پانداها تفاوت صداقت را از دروغ را خوب میدانند، پس بیایید گول ظاهر با مزه و شاید کم‌هوششان را نخوریم.

آنها هیچگاه ما را نخواهند بخشید. اگر‌ وبسایتی که زیر‌نظر شماست طبق قوانین این الگوریتم نباشد شما جریمه خواهید شد و برای اجتناب از آن راه سختی در پیش‌ ندارید. شما تنها باید از محتوای باکیفیت در سایت خود بهره ببرید و از انتشار محتوای کاذب جلوگیری کنید و در ضمن هیچ‌گاه به فکر این نباشید که در ظاهر برای سایت خود از محتوای معتبر استفاده کنید و میان آنرا با محتوای بی‌کیفیت پر کنید که سخت‌ترین مجازات در انتظارتان خواهد بود.

مانند همیشه ما برآنیم که اطلاعات لازم را در ارتباط با قوانین گوگل به کاربرانی بدهیم که بنای کسب‌وکارشان را بر پایه‌ی تبلیغات در گوگل گذاشته‌اند چرا که شما برای ادامه‌ی بقا در گوگل به‌مانند تمامی مسائل وجودی و تمامی سرزمین‌ها نیازمند رعایت قوانین و آداب خاصی هستید که پیش‌نیاز رعایت این آداب، آگاهی و به‌روز بودن شما در این حوزه میباشد.

و در انتها برای پانداها این موجودات دوست‌داشتنی ‌‌که الهام بخش نجات گوگل و حیات دوباره‌ی آن بودند آرزوی بقای گونه‌شان را داریم و امیدواریم همانطور که طبیعیت در نهایت مهربانی با ما انسان‌ها برخورد میکند ما نیز با دیدگاهی مهربانانه‌تر به مسائل محیط زیستی بنگریم.

ضوابط سایت تبلیغات در گوگل پارینا

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان الگوریتم پاندای گوگل چیست؟ برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

لازم به ذکر است که هزینه پکیج ها در سایت پارینا با توجه به نوسان نرخ ارز تغییر خواهد کرد. توضیحات تکمیلی در بخش تعرفه ها درج گردیده است. همه پکیج ها مطابق ارز بات تایلند محاسبه میگردد و شامل ارز دیگری نمیشود. در شرایط التهابی ارز قیمت ها لحظه ای اعلام میگردد و این سیاست این روزهای شرکتهاست. حداقل پکیج درنظرگرفته شده معادل 2000 بات تایلند است. و شارژ اکانتی کمتر از آن برای شرکت تبلیغات در گوگل پارینا مقدور نمیباشد.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up