مرغ‌های مگس‌خوار پرندگانی هستند که در طبیعت به سرعتشان شهره‌اند تا جایی که برخی از آزمایشات سرعت این پرنده را در هنگام جفتگیری بیش از هشتاد و سه کیلومتر بر ساعت تخمین میزنند اما ویژگی‌های انحصاری آنها تنها محدود به سرعتشان نیست این پرندگان همچنین از دقت بینظیری برخوردارند که گوگل با اتکا به همین دو ویژگی سال ۲۰۱۳ الگوریتم جدید خود را با نام الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل منتشر کرد. امیدواریم که خواندن این مطلب در سایت تبلیغات در گوگل پارینا برای شما مفید باشد.

سرگذشت الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل

هشت سال پیش بود که گوگل پس از انتشار دو الگوریتم پاندا و پنگوئن و موفقیت‌های نسبی حاصل از آن و تجربه‌هایی که به‌دست آمده‌بود تصمیم به انتشار الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل گرفت. الگوریتمی که پس از پاندا و پنگوئن که تمرکز خود را بر روی محتوای بی‌ارزش و لینک‌سازی‌های اسپم گذاشته‌بودند میبایست راه را برای خود جهت بهبود محتوای سایت‌ها باز میکرد.

دیدن نتایج سرچ گوگل و شکایاتی که از سوی کاربران از بی ربط بودن عنوان سرچ شده و محتوای ارائه شده به دست گوگل میرسید مدیران ارشد این کمپانی را بیش از پیش بر این واداشت که به واکاوی این موضوع و میزان کیفیت ارتباط سرچ‌ها و نتایج بپردازند و الگوریتم‌هایی را برای رفع نواقص طراحی کنند.

زمانی که ایده‌ی ‌طراحی الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل شکل گرفت هدف اولیه این بود که در این الگوریتم به مفاهیم کلمه‌ها و میزان ارتباطشان با یکدیگر پرداخته شود چرا که قوانینی که سابقا بر گوگل حاکم بودند به صورت ناخودآگاه مدیران وبسایت‌ها را برای دریافت نتیجه‌ی بهتر و آسانتر به‌ سمت استفاده‌ی مکرر از کلمات کلیدی سوق میداد که این کار دو جنبه‌ی منفی داشت.

یکی آنکه سایتها پر میشد از مطالب بی‌کیفیت و دیگر آنکه سایتهایی که محتوای با کیفیت داشتند مورد ارزیابی عادلانه قرار نمیگرفتند و در نتایج سرچ گوگل به جایگاه واقعی‌شان دست نمیافتند.

الکوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل راه گذشتگان خود را نمیرود!

پس در سال ۲۰۱۳ الگوریتم مرغ مگس‌خوار با هدف ایجاد ارتباط میان کلمات سرچ‌شده و کلماتی که از لحاظ معنایی در ردیف آنها قرار میگرفت شروع به کار کرد هرچند که این الگوریتم به‌مانند اجدادش یعنی پاندا و پنگوئن همچنان روی خوشی به سایتهایی که پر از کلمات کلیدی و محتوای نامطلوب و کپی بودند نشان نمیداد. با ادامه ی مطلب در سایت پارینا همراه ما باشید.

گوگل پس از سال ۲۰۱۳ به درک متقابلی از کاربران و خواسته‌هایشان رسید. آنها دیگر‌ در روند هر سرچ به‌خوبی میدانستند صفحات و مطالب مدنظر کابران چیست و سعی میکردند کاربردی‌ترین نتایج پس از سرچ برای شما حاصل شود. دیگر زمان آن سرچ‌هایی که به نتایجی غیر مرتبط و صفحاتی مملو از محتوای بی‌کیفیت و تبلیغات فراوان ختم میشد سر آمده بود.

اما ماموریت مرغ مگس‌خوار به همین حوزه محدود نمیگردید چرا که آنها بیشتر از هر زمان دیگری آماده‌ی خدمت‌رسانی و بهبود خدمات خود بودند. آنها قابلیتی طراحی کردند که به‌دنبال سرچ یک عنوان مطالبی‌ که میتوانند در ارتباط با آن باشند یا میتوانند برای کاربر از جذابیت قابل توجهی برخوردار باشند نیز نمایش داده میشد.

تدابیر جهت ادامه حیات الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل 

البته پیش از این گوگل پایه‌های این کار را بنا نهاده‌بود زمانی که یک سال قبل از آن یعنی در سال ۲۰۱۲ آنها knowledge graph یا گراف دانش را طراحی کردند که وظیفه‌ی آن گردآوری اطلاعاتی میباشد که از منابع مختلف تهیه میشود و پس از سرچ یک موضوع تمامی موضوعات مرتبط با آن در knowledge panel یا پنل دانش برای کاربر نمایش داده‌میشود.

یکی دیگر از زیرساخت‌هایی که به ادامه‌ی حیات مرغ مگس‌خوار کمک کرد semantic search بود به این معنا که دیگر پس از این ما به دنبال کلمه‌ی مدنظر شما نیستیم بلکه ما مفاهیمی را که در ذهنتان است میخواهیم بیابیم.

در این قابلیت گوگل‌ با استفاده از محل زندگی شما و اطلاعاتی که از شما در اختیار دارد و همچنین با نگاهی دقیق به سرچ هیستوری یا تاریخچه‌ی جستجوی شما نتایج جستجویتان را تنظیم میکند که این دو مقوله یعنی گراف دانش و semantic search به‌واقع کمک شایانی به اهدافی که گوگل در مرغ مگس‌خوار به دنبالش بود کرده‌است.

مرغ مگس‌خوار به نظر شما احترام میگذارد!

بله درست متوجه شدید نظر‌ات کاربران همیشه از اولویت‌های گوگل‌ است و منظورمان از تیتر بالا آن است که ماموریت الگوریتم مرغ مگس‌خوار نیز در همین راستا میباشد. به این منظور اگر سایتی در نتیجه‌ی جستجوی یک عبارت در رده پنجم نمایش داده‌شود ولی در مدت زمان مشخصی‌ استقبال‌ و بازدید کاربران از این سایت رده پنجمی از سایتی که در رده ی اول لیست نمایش قرار دارد بیشتر باشد گوگل نیز با احترام به مخاطبانش رتبه‌ی این سایت را بهبود میبخشد.

و اما پیشنهاد ما به شما در جهت بهبود روابطتان با مرغ مگس‌خوار این است که میتوانید از تکنیک تصویر‌های مناسب و زیبنده استفاده کنید. همچنین استفاده از مطالبی با اندازه‌های متفاوت نیز میتواند کاربران را به بازدید از سایت شما ترغیب کند و مانند همیشه در این زمینه نیز بهینه‌سازی کلمات توصیه میشود.

ما در پارینا یکی از شعارهایی که به آن پایبندیم این است که تبلیغات در گوگل ابتدا نیازمند آگاهی است و ما در راستای پایبندی به این شعار این مطالب را در جهت افزایش آگاهی از قوانین این بازی هیجان‌انگیز در اختیار شما قرار میدهیم با این امید که در راستای آگاهی سازی موثر واقع شود.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up