اگرچه استوری ها انواع مختلفی از قبیل love story و eyes story دارند اما به نظر میرسد این روزها،پر طرفدارترینشان instagram story باشد. که در واقع معجونی از همه ی اقسام استوری های اینستاگرامی است.تیم تولید محتوای تبلیغات در گوگل پارینا برآنست تا مطلبی کاملا متفاوت از مطالب پیشین را به شما مخاطبان عرضه کند.

بعد از تولد اینستاگرام با قلب تپنده ای به نام لایک، کاربران میل به سر زدن به صفحات مختلفی را حس میکردند. حتی متعلق به افراد ناشناس.

به این معنی که شاید تا پیش از طراحی شبکه های اجتماعی اینترنتی همچون فیسبوک و اینستاگرام، بسیاری کارها ناممکن مینمود. مثلا به اشتراک گذاشتن فیلم یا تجربه ای شخصی با دیگران که کاری دشوار و یا حتی دور از ذهن بود.با ادامه ی مطلب استوری های اینستاگرامی در بخش بلاگ سایت پارینا همراه باشید.

دنیای مجازی متحول میشود!

اما با ظهور این رسانه های مجازی، با هر سیستم مجهز به اینترنت ولو نه پر سرعت توانست دنیای مجازی را متحول کند. با سیستم عامل هایی که منطبق بر این نیازها، یک حساب کاربری در اختیار سیاحان دهکده جهانی قرار گرفت.تا اتفاقات خوشایند و ناخوشایند روز جهان را به سرعت دریافت کنند، حتی سریعتر از خبرگویان خوش صدا.بدیهی است که این شبکه مجازی همچون رسانه های مشابه از همان ابتدا به دنبال کسب محبوبیت در جغرافیایی به پهنای کره زمین بود.

ازین رو میان هیچیک از کاربرانش تفاوتی نگذاشت. هر کس از هر قومیت و ملیتی با هر رنگ و نژادی توانست با رعایت پیش نیاز دسترسی به اینترنت و یک سیستم عامل اندروید یا آی او اس با چاشنی ای به نام آدرس ایمیل،برای خود صفحه یا پیجی بگشاید.

به جهت اشتراک گذاشتن برش هایی از زندگی که خود آنها را تجربه کرده یا دیگرانی در گوشه هایی دیگر از این کره خاکی با او سهیم گردیده اند. و در آن سوی نگاه خود، رصد کند آنچه را که دیگران تمایل به انتشار آن دارند.

استوری ها را دست کم نگیرید!

بی شک طراحان این رسانه ها شناخت خوبی از بخش های روشن و تاریک ذهن انسان داشته اند. که موفق به حکمرانی بر آن در لحظات استفاده از این برنامه ها شده اند یا حتی وقت فراغت از آن.
به نظر میرسد استوری ها در میان تمام قابلیت هایی که اینستاگرام برای کاربران خود طراحی کرده، محبوب ترند.

و شاید مهم ترین دلیل آن، دیده شدن بهتر بویژه برای کسانیست که وقت یا حوصله زیر و رو کردن همه پست های آپلود شده در طول یک روز را ندارند، خصوصا آنها که فالوئر تعداد زیادی صفحه اینستاگرامی هستند.اما این، همه ی دلیل محبوبیت استوری ها نیست. از آنجا که استوری ها همچون گزینه وضعیت یا STATUS واتساپ، امکان نمایش بینندگان خود را دارند تبدیل به فضایی پرطرفدار برای ثبت برشی از زمان در ذهن مخاطبان خود شده اند.

و به اشتراک گذارنده میتواند تعداد و نام و عکس بازدیدکنندگانی را ببیند که با دایره ای از رنگی برگرفته از لوگوی اینستاگرام، به بازدید از استوری او، اشتیاق نشان داده اند.

در سالهای اخیر و در پی افزایش های قابلیت های اینستاگرام دسته بندی های جالبی را برای استوری ها تعریف کرده اند. به عنوان مثال در شرایط همه گیری ویروس کرونا افرادی که موضوع استوری آنها این ویروس بود از استیکری کمک میگرفتند. در توضیح این طراحی میگوییم که اگر شما میخواستید خبری تازه در این باره زودتر به دوستان خود برسانید با استفاده از استیکر مشترک Stay Home میتوانستید در دسته ی استوری های مرتبط قرار بگیرید.

هایلایت استوری

گرچه اینستاگرام، پس از بارگذاری تنها بیست و چهار ساعت به هر استوری مهلت نمایش میدهد. اما انتخاب گزینه ای به نام هایلایت، میتواند عمر استوری شما را به اندازه یک پست اینستاگرامی ابدی کند.

شما حتی میتوانید با دسته بندی هایلایت ها، برای خود آلبوم عکسی مجازی فراهم بیاورید. و وقایع مهم ثبت شده برای بیست و چهار ساعت در طول روز را، بعد از ماهها و سالها، همچنان ورق بزنید.
وقتی از امکانات استوری و دلایل محبوبیت آن صحبت میکنیم. نمیتوانیم امکان اظهار نظر و جواب دادن(ریپلای) را بصورت شخصی و مستقیم به بارگذارنده، نادیده بگیریم.

چرا که گاهی ما تمایلی به اینکه کاربران نظرات همدیگر را ببینند نداریم. دقیقا مثل آنچه زیر پست ها ممکنست اتفاق بیفتد و حتی چند کاربر، نظر یک نفر را با لایک تایید کنند.

یا به او هم اصطلاحا، ریپلای بزنند. بنابراین ترجیح میدهیم شکل دریافت نظرات خصوصی و مستقیم به خود ما باشد که در این شرایط وارد بخش پیام یا مسیج میشویم.و حتی به خاطر امکان ارسال صداهای یک دقیقه ای یا عکس و قلب معروف دوست داشتنی در این بخش از اینستاگرام سپاسگزاریم.

همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است استوری های اینستاگرام حتی پس از بیست و چهار ساعت هم قابلیت به اشتراک گذاری دارند.شما میتوانید یک عنوان برای دسته ای از استوری های هایلایتی مانند آنچه در بالا میبینید انتخاب کنید.

پست های اینستاگرامی

در صفحه هر کاربر علامتی مانند ” + ” میبینیم. که با انتخاب آن، شخص میتواند تصویر یا تصاویر و فیلم یا فیلمهایی حداکثر یک دقیقه ای به اشتراک بگذارد.با متنی که عموما با عنوان کپشن میشناسند منتشر کند. که با اشتراک اول باری و ارسال پیام یا نوتیفیکیشنی از سوی اینستاگرام به گوشی های دنبال کنندگان صفحه مورد نظر، اتفاق جالبی میفتد.

این اپلیکیشن از آن ها دعوت میکند به دوست خود خوشامد بگویند و قلب سرخ و معروف اینستا، لایک را برایش به تپش دربیاورند. و استقبال گرمی از او بکنند.بینندگان پست ها حتی میتوانند در صورت باز بودن بخش نظرات، زیر پست کاربر، نظر (کامنت) بگذارند. در سوی دیگر این میدان مجازی، به اشتراک گذارنده امکان لایک نظرات برای جبران لطف مخاطبان را در کنار پاسخ دادن به آنها دارد.

میگفتند اینستاگرام قابلیت نمایش فیلم های بیش از یک دقیقه ای را ندارد.اما مدتی پیش طراحی ای با عنوان IGTV با قابلیت پخش طولانی، این معضل کاربران را برطرف کرد.بنابراین شما حتی میتوانید فیلمی از یک کنسرت را با خیال راحت در IGTV برای دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.چرا که نه، اینستاگرام در قسمت کردن لحظات بخشنده است.

باکس سوال و جواب

این روزها یکی از پرطرفدارترین امکانات اینستاگرام، باکس های سوال و جواب هستند. شاید شما هم تجربه ی این باکس ها در استوری ها را دارید و هر جا از آنها میبینید فرصت را مناسب می یابید تا سوال خود را از دوستانتان بپرسید.همانطور که انتظار میرفت این قابلیت بسیار مورد توجه شرکت ها و ادمین های اینستاگرامی آنها قرار گرفت. چراکه از همان ابتدا پل ارتباطی خوبی را میان فروشندگان و مشتریان برقرار میکرد که دو سر مهم خرید و فروش بودند.

همانطور که در تصویر پایین میبینید میتوانید در نوار مشخص شده سوال یا جمله ی خود را به اشتراک بگذارید. و اگر صاحب اکانت بخواهد میتواند پاسخ آن را بدهد و آن را دوباره در اینستاگرام منتشر بکند یا نکند.اما از یاد نبرید که تعداد زیاد استوری ها هم میتواند حوصله ی مخاطب یا فالوئرتان را سرببرد. و حتی ممکن است استوری های شما را میوت یا بی صدا کند. تا برایش نوتیفیکیشن استوری های جدید شما نرود.

بنابراین در کمک گرفتن از رشته استوری های تان به این نکته حساس باشید تا تعادل را بین فعالیت در اینستاگرام و حوصله ی مخاطب به هم نزنید. این یکی از مسائل مهم در روانشناسی استفاده از اینستاگرام میباشد.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up