امروزه غول های تکنولوژی خواسته یا ناخواسته مجبور به گسترش روابط با یکدیگر هستند و به خوبی به این نکته آگاهند که تقویت روابط چند جانبه میان آنها نتیجه اش تقویت همه ی پلتفرم ها در نتیجه ی افزایش رضایت کاربرانشان است .گوگل ادز و یوتیوب نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در راستای افزایش ارتباط میان این دو پلتفرم اقدامات موثری انجام شده است . اگر شما در یوتیوب به صورت جدی و به عنوان یوتیوبر فعالیت میکنید به شما پیشنهاد میکنیم این مقاله را که ارتباط میان گوگل ادز و یوتیوب را بررسی میکند در سایت تبلیغات در گوگل پارینا مطالعه کنید.

یکی از راه های میانبر برای رسیدن به سابسکرایبر های بیشتر و افزایش دیده شدن ویدیو ها در یوتیوب لینک کردن کانال یوتیوب به گوگل ادوردز میباشد . این کار در راستای تبلیغات هدفمند صورت میگیرد .تبلیغاتی که جامعه ی هدف خاصی را برای خود مشخص میکند .

این جامعه ی هدف میتواند شامل کاربرانی باشد که در گذشته ویدیوهای شما را مشاهده کرده اند و یا از یک ویدیوی خاصی که شما منتشر کرده اید بازدید کرده‌اند .همچنین کاربرانی که در گذشته ویدیو هایتان را لایک کردند نیز در این دسته قرارمیگیرند یا مثلا برای ویدیو های شما کامنت گذاشته اند .

ایجاد کمپین ویدئویی در اکانت تبلیغات در گوگل

شما برای ورود به این دنیای جذاب نیاز به ایجاد کمپین ویدیویی در اکانت گوگل ادوردز دارید تا امکان دسترسی شما به تبلیغات کانال یوتیوبتان از این طریق فراهم شود.ارتباط میان گوگل ادز و یوتیوب به دو طریق میتواند برقرار شود .یکی از این راه‌ها خود کانال یوتیوب میباشد و یکی دیگر اکانت گوگل ادوردز معرفی شده است . از شما دعوت میکنیم با سایت تبلیغات در گوگل پارینا همراه باشید.

برای اتصال از طریق گوگل ادوردز میتوانید از گزینه ی stools and settings استفاده کنید سپس linked accounts را انتخاب کنید و در آنجا یوتیوب را مدنظر قراردهید . سپس به details بروید و add channel را برگزینید و آدرستان را وارد کنید تا نام کانالتان مشخص شود .

اگر قصد دارید از طریق یوتیوب اقدام کنید utube studio را انتخاب کنید سپس به setting بروید و advanced settings را در channel انتخاب کنید و به google ads linking بروید.

مزایای ارتباط میان گوگل ادز و یوتیوب برای کاربران چه میباشد؟

شما تصور کنید یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی در یکی از شلوغترین نقاط شهر دایر کردید .از دو دیدگاه باید به این مسئله توجه کرد .یک جنبه از دیدگاه مغازه دار و جنبه ی دیگر از دیدگاه مشتریان .

شما اگر‌ به عنوان مشتری برای اولین بار وارد این فروشگاه بزرگ بشوید به قطع باید زمان زیادی را برای یافتن اجناس مورد نظرتان صرف کنید و حتی این امکان وجود دارد که نتوانید به هدف موردنظر دسترسی پیدا کنید و در نتیجه ی خستگی از جستجو دست بکشید که در اینجا ما با یک بحران روبرو میشویم .بحرانی به بزرگی‌ نارضایتی مشتریان و عدم سودآوری فروشگاه .

حال بیایید ما صاحب این فروشگاه بزرگ بشویم .فروشگاهی که مشتریان به بهانه ی خرید وارد آن میشوند ولی دست خالی از آن خارج میشوند و همچنین تلاش بیهوده ی آنها برای پیداکردن اجناس  باعث شلوغی بی‌حاصل فروشگاه و کاهش ظرفیت پذیرش مشتریان میشود .

بله درست متوجه شدید ما در این فروشگاه چه به عنوان صاحب فروشگاه و چه به عنوان مشتری دچار یک دور باطل شده ایم. پس باید برای خروج از این بحران چاره ای اندیشید .

سلیقه مشتریان را دست کم نگیرید!

اگر بتوانیم سلیقه ی هر یک از مشتریانمان را حدس بزنیم و یا قبل از ورود آنها اهدافشان را بدانیم شاید بتوانیم به نحوی برنامه‌ریزی انجام دهیم که آنها در کمترین زمان ممکن به اجناس موردنظر خود دسترسی پیدا کنند که این امر باعث حصول رضایت مشتریان و صاحبان مغازه خواهدشد .

پایه ی ارتباط میان گوگل ادز و یوتیوب براساس همین معیار بنا شده‌است . این رابطه باعث میشود تبلیغات هدفمندتر ارائه شود . مفهوم هدف به واقع برای صرف هزینه ی کمتر در راستای رسیدن به  بالاترین راندمان میباشد . از مزایای اصلی لینک شدن گوگل ادز و یوتیوب  هزینه ی کمتر تبلیغات از این راه میباشد .

از دیگر مزایای این روش تبلیغات این است که شما افرادی را می‌یابید که پیش از این به طرقی علاقه ی خود را به زمینه ی کاری شما از طریق‌ بازدید ویدیوها و یا لایک کردن و کامنت گذاشتن اعلام کرده اند و شما آنها را مورد ریمارکتینگ قرار میدهید.

وسعت زمینه ی تبلیغات در گوگل این نکته را به ما یادآور میشود که این پلتفرم تبلیغاتی تا چه اندازه میتواند در زمینه ی تبلیغات جهانی موثر باشد و نشان‌دهنده ی نقش انکارناپذیر آن در اکثر فیلدهای تبلیغاتی میباشد .پس‌ شما نیز اگر‌ صاحب کسب‌وکار هستید، توصیه تیم متخصص تبلیغات در گوگل پارینا برای ارتقای سطح فعالیتتان این است که در آشنایی با این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up