گوگل ادوردز یا همان تبلیغات در گوگل شیوه ای هدفمند از تبلیغات است که آن را برای بینهایت کلمه ی کلیدی و بصورت هدفمند طراحی کرده اند.اساس گوگل ادوردز را بر کلیک های کاربران اینترنت قرار داده اند با کلمه های کلیدیی که صاحبان سایت ها تعریف میکنند.

این کلمات نامحدودند و از بیزنسی به بیزینس دیگر تفاوت دارند.گاهی ما برای شرکت هایی تنها با یک یا دو کلمه ی کلیدی اکانت می سازیم.در عین حال بیشتر مشتریان ما درخواست ده ها کلمه ی کلیدی را ثبت میکنند.و ازینکه مدام بر اساس خواست کاربران و پیشنهادات گوگل میتوانیم کلمات را به روز کنیم استقبال میکنند.

به اینگونه از تبلیغات، تبلیغات کلیکی نیز میگویند.چرا که گوگل بر اساس هر کلیکِ کاربران اینترنت هزینه ای از حساب صاحب سایت کسر میکند.این شیوه از تبلیغات،هدفمند است. زیرا هر کلمه ی کلیدی که مدیران سایت ها بخواهند در مقیاس بینهایت اینگونه نمایش میگیرد که ذکر خواهیم کرد.

این که در هر ساعتی از شبانه روز و در هر جای کره ی زمین امکان نمایش پیدا میکند و کاملا قابل کنترل و مدیریت است.درباره قابلیت کنترل اکانت گوگل ادز باید بگوییم شما میتوانید در هر ساعتی از ساعات تنظیمی اکانت را متوقف کنید.

مثلا زیاد پیش می آید که مشتریان ما در روزهای شلوغ و موفق کاری بعد از گذشت دو یا سه ساعت دستور توقف تبلیغات گوگلی را میدهند.یا بر عکس از ما میخواهند ساعات بیشتری را به تنظیمات ادز آنها اضافه کنیم.این امتیاز تبلیغات کلیکی گوگل است که هواداران را وفادار خود میکند.

در مقاله ی حاضر برآنیم تا شما را با این حوزه که شرکت دیجیتال مارکتینگ پارینا بر آن تمرکز دارد آشنا نماییم. از شما دعوت میکنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اما گوگل ادوردز بستر چه تحولاتی است؟

امروزه،با توجه به رقابتی شدن دنیای کسب و کار صاحبان مشاغل تنها به این عنوان بسنده نکرده بلکه صاحبان سایت هایی با حال و هوای مربوط به کسب و کار خود گشته اند.

بعلاوه حال و هوای یک سایت متعلق به محصولات صنعتی کاملا متفاوت از سایتی که عرضه کننده ی محصولات فرهنگی یا کودک است.اما در تمامی این سایت ها گوگل ادوردز جریان دارد. تنها به یک دلیل ساده؛ رقابت در میان صاحبان سایت ها جریان دارد.همچنین میانگین سرچ روزانه ی کاربران دنیای اینترنت به طرز اعجاب آوری رو به افزایش است.

در این شرایط رقابتی مدیران و طراحان سایت به بهینه سازی وب توجه عمده ای نشان میدهند. و حاضرند برای بهینه سازی وبسایت خود هزینه هایی پرداخت کنند که به اعتقاد آنها سرمایه گذاریست.یکی از راهکارهایی که گوگل به کاربران خود پیشنهاد میکند گوگل ادوردز است که به دو چیز کمک میکند. یکی اینکه بهبود کیفیت سایت را در پی دارد و به سئوی آن کمک میکند.

دیگری اینکه در مدت زمان بسیار کمتری در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی کاربران را به نتیجه ی سرمایه گذاریشان میرساند.علاوه بر همه ی اینها کسانیکه به منظور تبلیغات کلیکی دست همکاری بسوی گوگل دراز میکنند رضایتمند از این همکاری در لینکهای اول گوگل در کمترین زمان ممکن فرصت نمایش سایت خود را پیدا میکنند؛ بالاتر از دیگران.اینگونه است که اصطلاحا گفته میشود با تبلیغات در گوگل به فکر اضافه کردن خطوط تلفن خود باشید.

گوگل وفادار همکاران:

اما موضوع به همینجا ختم نمیشود؛ تبلیغات در گوگل گرچه هزینه بر است اما مزایایی برای کاربران خود دارد.به این معنی که اگر شما برای مدتی گوگل ادوردز را انتخاب کنید هزینه هایی که روز اول برای دیده شدن بر روی تاپ لینکها میپردازید متفاوت است با بهایی که در آخرین روز صرف میکنید.

برای توضیح بیشتر معمولا وقتی چند روز از حضور سایتی در جرگه ی طرفداران گوگل ادوردز میگذرد و دیگران آن سایت را میشناسند هزینه ی کلمات کلیدی نسبت به روز اول کاهش می یابد.و اصطلاحا گفته میشود که سایت نزد گوگل rank گرفته است.

بعلاوه گوگل پیشنهاد میدهد برای مدیریت هزینه های خود به وضعیت سایتتان رسیدگی کنید.چرا که مدیریت سایت یک علم است که باید مطابق با تغییرات گوگل دانش خود را برای بهبود آن به روز کنید.اینگونه هر کسی که به سایت شما مراجعه میکند میتواند از کیفیت کارتان اطمینان بیابد.سایت شما اعتبار کسب و کارتان است.

زمانی را در نظر بگیرید که معرف و واسطه ای برای همکاری با یک مجموعه وجود ندارد و تنها رابط شما با آن شرکت سایت آن است.شما به بخش های مختلف و لینکهای داخلی مراجعه میکنید.پس از برآورد کلی شما میتوانید تا حد زیادی مطمئن باشید از حرفه ای بودن یا نبودن آن گروه.از سویی دیگر در روند تبلیغاتی گوگل این مهم را در نظر میگیرند و یکی از عوامل رنک یا جایگاه گرفتن یک سایت همین است.

بینندگان را شما انتخاب میکنید:

گوگل ادوردز به شما این امکان را میدهد که مدیریت هزینه های خود را با انتخاب بازار هدف بهینه کنید.شما میتوانید انتخاب کنید که کاربران اینترنت در چه کشورهایی تبلیغات شما را نبینند و یا در چه شهرهایی.البته بنا به خواست شما این امکان فراهم است که کاربران اینترنتی در سراسر دنیا تماشاگر تبلیغ اینترنتی شما باشند.

برای مثال ما مشتریانی داریم که در یک شهرستان فعالیت میکنند. تاکیدی که آنها همیشه دارند اینست که دیگر شهرها بصورت نگتیو تعریف کنیم تا هزینه ی بیهوده نپردازند.آنها نمیخواهند مشتریان همان محصول و خدمات که در شهری دیگر هستند تبلیغ آنها را ببینند.

دلیلش هم عدم توانایی عرضه ی محصولات و خدماتشان در خارج از محدوده و شهر خودشان میباشد.در نظر بگیرید که این خواست بعضی از مشتریانست و رویکرد همه یکسان نیست.شما ممکن است صاحب شرکتی در جنوب کشور باشید ولی هیچ محدودیتی برای دیگر مناطق تعریف نکنید.

حتی تمایل داشته باشید جوری اکانتتان را تنظیم کنیم که در دیگر کشورها آگهی شما را ببینند.این کاملا به پتانسیل سایت و خدمات و محصولات شما ربط دارد.اگر صاحب رستوران های زنجیره ای در شهرهای مختلف هستید، طبیعتا دست شما برای سرچ مثلا بهترین کنتاکی در منطقه ی ایکس باز است.اما اگر تنها در شهر خودتان یک رستوران یا چندین شعبه دارید قاعدتا منطقی است شهرهای زیادی بصورت نگتیو تعریف کنید.

مثالهایی برای کلمات کلیدی گوگل ادوردز

اگر فروشنده ی محصولی هستید از کلماتی مانند خرید، فروش، قیمت میتوانید در ردیف کلمات کلیدی استفاده کنید.اینها بسیار مهمند و مخاطبان در بیشتر جستجوهای خود درباره ی این کلمات سرچ میکنند.اینها برای شما که فروشندگان واقعی هستید مشتریان واقعیند و به کاربستن آنها برای نتیجه گرفتن حیاتیست.

خرید دستگاه حضورغیاب، فروش دستگاه حضورغیاب، خرید وی پی ان، قیمت یونولیت، قیمت تور ترکیه و… نمونه ی این کلمات هستند.اگر فروشنده ی محصولی نیستید بلکه ارائه کننده ی خدماتید عبارت هایی که با تعمیر یا تعمیرات آغاز میشوند مهم ترین واژه های کلیدی حرفه ی شما هستند.

مثلا تعمیر لپتاپ، تعمیر لپ تاپ، تعمیرات لپتاپ، تعمیر یخچالِ… و مانند اینها کلمات سودمندی هستند که به کار جذب مشتری می آیند.و یا مثلا اگر آموزشگاه های زبان و موسیقی دارید از این کلمات میتوانید بهره بگیرید که در پی ذکر میکنیم.بهترین آموزشگاه در…، معلم خصوصی انگلیسی، کلاس انگلیسی آنلاین، معلم خصوصی گیتار و… .جهت تبلیغ در گوگل به صفحه اصلی سایت پارینا مراجعه کنید.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up