به نظر شما چگونه میتوانیم مدیریت تبلیغات در گوگل را به بهترین شکل انجام دهیم؟ هر یک از اکانت های تبلیغات در گوگل میتواند کمپینهای فروانی را در خود جای دهد.

هر کمپین نیز میتواند گروههای های فراوانی داشته باشد (ad group ) و هر گروه در خود تعداد زیادی متن تبلیغاتی جای میدهد و هر متن تبلیغاتی میتواند تعداد فراوانی کلمه داشته باشد.طراحی اکانت های گوگل امروز به صورت درختی میباشد و به مانند چارتهای سازمانی به زیر شاخه های کوچکتر تقسیم میگردند.

حال این سوال پیش می آید که چگونه میتوان یک کمپین تبلیغاتی را مدیریت کرد.هر اکانت میتواند شامل تعداد زیادی کمپین باشد؟ کمپین های تبلیغاتی هر وب سایتی را میتوانند در خود جای دهند؟در هر گروه تبلیغاتی چندین متن تبلیغات باید تعریف کرد؟ متن های تبلیغات در گوگل باید از کلمات و اصطلاحات خاصی استفاده کنند؟در متن تبلیغات میتوان از هر نوع علامت اختصاری استفاده کرد؟

آیا در متن تبلیغات میتوان از شماره تماس استفاده کرد؟ آیا نام کمپین از اهمیت خاصی برخوردار است؟نیاز است که برای هر کمپین از call out extention و site link استفاده کرد؟سایت لینک ها چه هستند؟شعارهای تبلیغاتی برای چه منظوری تعریف میشوند.در این مقالات قصد داریم تا به تمام سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم.

البته بیشتر در مورد تبلیغات متنی صحبت میکنیم.زمانی که قصد دارید اکانت تبلیغات در گوگل خود را بسازید.با ادامه این مطلب در سایت پارینا همراه باشید.

آنالیز وبسایت در راستای مدیریت تبلیغات در گوگل

ابتدا بهتر است که وبسایت خود را آنالیز  کنید.وبسایت حتما باید از یک سری استاندارها برخوردار باشد.شما هرگز نمی توانید برای وب سایتی که قواعد گوگل را رعایت نمیکند و یا مغایر با استانداردهای گوگل است را در گوگل تبلیغ کنید.

گوگل یک مجموعه استانداردهای خاصی را وضع کرده به این منظور که تمام حقوق افرادی که هم تبلیغات در گوگل را مشاهده میکنند و افردای ‌که این نوع تبلیغات را انجام میدهند حفظ شود.برای نمونه کلمه الکل و یا مواد مخدر جزو کلماتی هستند که هرگز نمیشود تبلیغ داده شوند.این با اصول مدیریت تبلیغات در گوگل مغایرست.

از طرف دیگر سایت هایی که شما میخواهید برایشان تبلیغات در گوگل انجام دهید حتما باید از نظر یک سری مسائل فنی مورد قبول گوگل قرار بگیرند.به عنوان مثال پارک دامین خلاف قوانین گوگل است.یعنی وبسایت های شما نباید دامنه های پارک داشته باشند.

چنانچه وبسایت شما مورد قبول گوگل قرار نگیرسد، گوگل ادز شما را نمایش نخواهد داد و تا برطرف کردن مسئله فوق ، اجازه تبلیغات به شما داده نخواهد شد.شما برای اینکه بتوانید دقیق تر در مورد حل مسائل جویا شوید، کافیست با متخصصین گوگل از طریق ایمیل و یا شماره تماس ارتباط برقرار کنید.

معمولا بین یک تا سه روز کاری طول میکشد تا پاسخ نامه شما از طرف متخصصین گوگل ارسال گردد.پس از اینکه وبسایتتان را مورد بررسی قرار دادید، حال زمان آن است که تبلیغات خود را فعال کنید.

نحوه ساخت اکانت

متن تبلیغات بسیار مهم است.متن تبلیغات باید جذاب و شفاف باشد تا مخاطب را به خود جذب کند.اگر اینگونه عمل کنید انتخاب جستجوگر خواهید بود.در متن تبلیغات متنی شما هرگز نمی توانید هر تعداد کاراکتر که دوست داشته باشید قرار دهید.این متون قواعد خاص خودش را دارد که باید از طرف تبلیغ دهنده رعایت شوند.

در حال حاضر عنوان اول ۳۰ کاراکتر، عنوان دوم ۳۰ کاراکتر و بخش توضیحات ۸۰ کاراکتر میباشد.آدرس url هم مهم است و باید تعیین کنید که صفحه فرود در چه لینکی قرار بگیرد.یکی از سوالات متداول که خیلی از مشتریان ما میپرسند در مورد شماره تماس است.شماره تماس نباید در متن تبلیغات قرار بگیرد.

اما یکی از آیکن ها در اکانت قرار داده شده که در آن شما میتوانید شماره تماس خود را بگذارید تا در انتهای تبلیغ به صورت رندم نمایش داده خواهد شد.در روبه روی آدرس سایت هم دو خط ۱۵ حرفی پیش بینی شده که چنانچه شما توضیحات اضافه تر در مورد آدرس سایت دوست داشتید نمایش دهید، میتوانید این خطوط را هم پر کنید.

اما نکته مهم اینجاست که بتوانید از تمام پتانسیل متن تبلیغات استفاده کنید تا تبلیغی کامل،جامع و پر شاخ و برگ داشته باشید، چرا که هر چقدر متن آگهی بیشتر باشد، آگهی چشم نواز تر و گویاتر خواهد بود.امیدواریم خواندن این مقالات در سایت تخصصی تبلیغات در گوگل پارینا برای شما مفید باشد.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up