گوگل ادسنس Google Adsense یک روش بسیار مناسب جهت کسب درآمد از تبلیغات میباشد.در این شیوه گوگل کار فروش را برای تولید کننده و ارائه دهنده خدمات انجام میدهد و به هرآنچه از مسایل فنی که افراد ملزم به رعایت آن هستند پایبند است.در این شیوه باید کدهای مورد نظر را بعد از طراحی بر روی صفحات وب قرار بدهید و آنها تبلیغاتی را مطابق با موضوع صفحات وبسایت طراحی شده نمایش میدهند .

میلیونها دلار پرداخت سالانه گوگل به افراد مختلف در سراسر جهان برای تبلیغات از سوی گوگل نتیجه این شیوه از تبلیغات است .در واقع تبلیغات در گوگل زیرمجموعه هایی همچون گوگل ادوردز و گوگل ادسنس را در سالهای اخیر معرفی کرده است که هر کدام طرفداران خودشان را دارند.

بنابراین طبیعیست که این بخش از تبلیغات را گوگل دسته بندی و مدیریت کند.برای توضیح بیشتر باید بگوییم گوگل ادسنس یک سرویس تبلیغاتیست که شما میتوانید در آن نه به عنوان تبلیغ دهنده، بلکه به عنوان نمایش دهنده ی تبلیغ فعالیت کنید.درواقع این سرویس رایگان تبلیغاتی به ناشران تبلیغ در Display Network اجازه میدهد تا از تبلیغ های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چندرسانه ای بهترین استفاده را کنند.

آنهم در شرایطی که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی سایت خود قرار دهند. این شرایط به آنها این امکان را میدهد که از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند.مثلا به سایت های انگلیسی زبان رجوع کنید و آنجا با تبلیغات بنری یا ویدئویی بیشتر آشنا شوید.این تبلیغات را در گوشه و کنار سایت ها خواهید دید.این تبلیغات همان گوگل ادسنس است.

قوانین مربوط به گوگل ادسنس که هر کاربری را ملزم به  رعایت آن میکند:

1- پیروی از قوانین گوگل

این قوانین را گوگل سالها پیش در رابطه با سیاست های مربوط به گوگل ادسنس تصریح کرد. برای مثال اینکه شما به عنوان رابط آنها چه کارهایی باید انجام دهید و یا چه کارهایی نمیتوانید انجام دهید .برای حفاظت از تبلیغات گوگل ادسنس یک سازماندهی پیشرفته به منظور حفاظت از تبلیغات خود تعریف کرده اند.

اگر به دنبال راهی برای تقلب در آن هستید ، با یک نه بزرگ مواجه خواهید شد .همچنین بازدیدکنندگان وبسایت خود را برای کلیک روی تبلیغات هرگز نباید تحریک کنید .این خلاف مقررات تعریف شده از سوی گوگل در زمینه گوگل ادسنس است .حتی شما اجازه ندارید که تبلیغات را کلیک کنید ، اگر تمایل به انجام این کار دارید در نظر بگیرید ارزش منع شدن از دریافت پول را دارد ؟حال تصمیم با شماست .دوست دارید از این روش درآمد کسب کنید یا خیر؟

2- تمرکز هر صفحه در تبلیغات

جهت تبلیغات گوگل ادسنس یک سری از اضافات ورد پرس مناسب هستند و در کمترین زمان قابل دسترسی.این امر کار را برای نمایش آگهی در صفحات وبسایت شما بسیار آسان میکند.شما میتوانید با ساده نگه داشتن وبسایت خود بدون به هم ریختن صفحات سایت با بنرهای دیگر تبلیغات در صفحه معین را نمایش دهید که نتیجه آن دریافت کلیک بیشتر است.

3- تولید محتوای با کیفیت

یکی از کارهایی که برای بهینه سازی سایت ملزم به انجام آن هستید ارتقای اطلاعات در گوگل ادز است. این مطالب باید منحصر به فرد باشد.چرا که آنها میخواهند به جستجو گران هدف خود تجربه مطلوبی از طریق وبسایت شما القا کنند .

هر آنگاه که مفیدترین ، پرمحتوا ترین و ارزشمند ترین مطالب را در سایت خود ارائه کردید، کمپانی گوگل نیز با افزایش رنکینگ سایت شما مراتب سپاسگزاری خود را اعلام خواهد کرد.مقالات متعددی در سایت پارینا قرار دارد که با رجوع به آنها میتوانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

4- تمرکز بر روی کلمات کلیدی وبسایت

به این معنی که در ازای ساخت هر صفحه  در وبسایتتان یک عبارت کلیدی به کار بگیرید .گوگل به این مقوله علاقه مند است چرا که توسط این عبارت کلیدی صفحات وبسایت آسان تر رَنک خواهد گرفت . آن هم توسط خودش .

گوگل ادسنس

5- کلمات کلیدی هدفمند به منظور پرداخت بیشتر

بهتر است بین 5 الی 7 عبارت کلیدی هدفمند در وبسایتتان داشته باشید و به ازای هر صفحه یک عبارت کلیدی هدفمند به هنگام طراحی سایت .معماری سایت شما باید بر پایه این کلمات هدفمند باشد تا توسط آنها درآمد بیشتری از این راه کسب کنید .

آنچه مشخص است این است که 68 درصد از درآمد تبلیغاتی را که نمایش میدهید گوگل به شما بازپرداخت میکند .اینگونه شما میتوانید اطلاعات آنلاین برای آنالیز EPC  ایجاد عبارتهای کلیدی به دست آورید که یکی از ابزار های رایگان آن گوگل ادوردز میباشد .

گوگل در این سالها در پی گسترش سرویس های تبلیغی خود، امکانات خوبی را در اختیار کاربران و صاحبان کسب و کار قرار داده است.هدف نهایی این کمپانی جذب حداکثری مشتری برای صاحبان مشاغل دارای سایت است که در نهایت به توسعه این کمپانی کمک مینماید.

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up