ما در این مقاله برآنیم تا به اختصار به موضوع مهمی با عنوان معایب تبلیغات در گوگل و فراز و نشیب های آن در جامعه بپردازیم. چرا که اعتقاد داریم آنچه آسیب اصلی به این شرایط میزند ورود تکنولوژی پیشاپیش فرهنگ استفاده و دانش مرتبط با آنست که منجر به بروز مشکلاتی عدیده میشود. در زیر به مواردی همچون سوء استفاده از عدم آگاهی مردم درباره ی تبلیغات گوگل اشاره میکنیم. که اگر چه خواندن بعضی از آنها تلخ است اما برای بهبود شرایط موجود پذیرش آنها اولین قدم است:

1- تاثیر نوسانات نرخ ارز بر تبلیغات در گوگل

2- عدم آشنایی بسیاری از صاحبان سایت با قوانین تبلیغات کلیکی گوگل

3- آفتی به نام کلیک هرز که یک پدیده صد در صد انسانیست و ضد اخلاقی

4- تغییر چشمگیر قوانین گوگل از جمله تاثیر ترافیک سایت بر مصرف بودجه روزانه تا دو برابر و در عوض جبران آن در طی یک ماه

5- سوء استفاده بعضی از شرکت های فعال در زمینه گوگل ادوردز. از جمله استفاده سوء از لفظ واحد دلار و دلالت آن بر گونه های مختلف از جمله دلار آمریکا، دلار استرالیا، دلار نیوزیلند، دلار کانادا و مانند اینها.

آن دسته از معایب تبلیغات در گوگل که با کمک مشتریان تبدیل به مزایای آن میشود

6- از دیگر معایب تبلیغات در گوگل به زعم ما عدم آگاهی بعضی از مشتریان نسبت به داشتن امکاناتی که گوگل ادوردز در اختیار آنها قرار داده. و اعلام کرده داشتن آنها باعث امتیاز گرفتن سایت از تبلیغات در گوگل میشود. به این معنی که برخی شرکت ها با ادعای ساخت اکانت با هزینه های بسیار کم توجهشان را از حقوقی که متعلق به آنهاست دور میکنند. و با یک اکانت اقدام به تبلیغ در گوگل برای تعداد زیادی سایت میکنند که این خود حقیقتا تخلف محسوب میشود. آن هم در روز روشن.یکی از نشانه های این تخلف عدم امکان تنظیم ساعت تبلیغ مطابق زمان مورد نظر شماست.

7- انتظار مشتریان از تبلیغات گوگل در حد معجزه. به این معنی که توقعی که مدیران سایت از تبلیغات کلیکی و هدفمند گوگل دارند، اینست که به ازای هر ورودی تماس داشته باشند. در صورتیکه این عامل نه تنها برای این حوزه بلکه برای همه جنبه های تبلیغاتی منتفی است. مثل این می ماند که انتظار داشته باشیم همه مردمی که از مقابل اتوبان رد میشوند با آگهی دهنده تماس بگیرند و سفارش دهند‌.

پر واضحست که چنین چیزی فقط یک رویاست چرا که بسیاری از اوقات مشتریان با دیدن چندین سایت در صفحه اول تصمیم به تحقیق بیشتر میگیرند. تا با بهترین انتخاب برنده بیزینس خود باشند و از شرایط رقابتی کسب و کار نهایت استفاده را کنند.این دیگر هنر شماست تا با ارائه بهترین خدمات و محصولات با مناسبترین شرایط آخرین تکه پازل کسب و کار خود را کامل کنید. و مشتری بالقوه را تبدیل به بالفعل و با دادن حق انتخاب به مخاطب خود باز هم او را ملاقات کنید.

زیان کم تجربگی را دست کم نگیرید

8- یکی دانستن مفهوم سئو و تبلیغ در گوگل. گاهی با کسانی مواجه میشویم که وقتی درباره تجربه تبلیغات در گوگل با آنها صحبت میکنیم‌ ما را به سویی میبرند که متوجه میشویم کاملا با آن بیگانه اند.آنها اگرچه برای بهبود شرایط و رنک سایت خود هزینه کرده اند اما هزینه آنها با این رکن دیجیتال مارکتینگ زمین تا آسمان تفاوت دارد.به همین خاطر اگر کسی به شما درخواست تبلیغات در گوگل را داد مطمئن شوید منظور خود را درست رسانده.

9- بالا بودن هزینه کلمات کلیدی برای بعضی از سایت ها به خاطر وضعیت نامطلوب لندینگ پیج. تجربه سالها فعالیت در حوزه گوگل ادز ثابت کرده که برخی از تبلیغ دهندگان هزینه بی توجهی به لندینگ پیج را با بهای زیاد برای هر کلمه، به گوگل میپردازند.

اگر برای تبلیغات دو سایت در یک حوزه کاری با شرایط کاملا متفاوت کار میکنید حتما متوجه این نکته شده اید که هزینه برای کلمات کلیدی یکسان چقدر متفاوتست. مشخصا برای یک جایگاه.به همین خاطر ما همیشه به مشتریان خود پیشنهاد میکنیم. برای اینکه همکاری سودآوری با گوگل برای تبلیغات داشته باشند به سئوی سایت مطابق با قوانین گوگل توجه کنند.

چالش های کارگزاران تبلیغات در گوگل

10- خلط دو اصطلاح دریافت گزارش با دسترسی. این موضوع به مانند مفهوم سئو و تبلیغات در گوگل، گرفتاری های زیادی برای کارگزاران‌ گوگل ادوردز پیش آورده.چه بسیار کسانیکه برای پلن های اولیه مصرانه تقاضای دسترسی دارند و وقتی دلیل را جویا میشویم. متوجه میشویم منظور آنها از دسترسی همان دریافت گزارش های روزانه و هفتگی است برای نظارت بر شرایط اکانت خود که بی شک از آنها دریغ نمیکنیم.

و البته یکی دیگر از نشانه های اختصاصی بودن اکانت، ارسال گزارش های روزانه و هفتگی به صورت مستقیم از سوی گوگل است. که شرکت های متخلف توان فراهم کردن چنین امکانی را برای مشتریان خود ندارند. چرا که گزارش همه سایت ها یک جا ارسال میشود.

11- دست کم گرفتن کلمات پیشنهادی گوگل: وظیفه هر شرکتی که در زمینه تبلیغات در گوگل فعالیت میکند، اینست که بعد از ساخت اکانت کلمات پیشنهاد شده از سوی گوگل را به مخاطبش ارائه دهد.این کلمات برای رقابت مشتریان بسیار کارآمدند و عدالت گوگل در این زمینه چشمگیر است.البته این نکته را هم بدانید که همیشه همه کلمات پیشنهادی آنهایی نیستندکه سرچ خوبی داشته باشند. بنابراین روی همه آنها سرمایه گذاری نکنید.

12- درخواست مشتریان برای حضور در لینک اول: در بحث مربوط به لندینگ پیج تا حدودی به تاثیر آن بر کاهش یا افزایش کلمات کلیدی اشاره کردیم. اما چرا مشتریانی که سایت آنها پتانسیل حضوری راحت و بی دردسر در لینک اول را ندارد از این هزینه بالا شکایت میکنند.این مساله ارتباطی به کارگزار‌ گوگل ادوردز ندارد و برای یافتن ریشه مشکل باید به اصل سایت رجوع کنند.

13- بی توجهی به مشاوره متخصصان بخش تکنیکال؛ که معنی این عبارت را این افراد خود بهتر از هر کس دیگری میدانند.

تقصیر یا قصور در حوزه دیجیتال مارکتینگ؟

14- تقصیر یا قصور برخی کارگزاران تبلیغ در گوگل برای متوقف کردن آگهی پیش از تعطیلات رسمی: قصور در زبان عربی به معنای کوتاهی عمدی است.در این زمینه کسانی قصور میکنند که به خاطر چیزی مثل فراموشی، اکانت مشتریانی که تمایل ندارند در روزهای تعطیل نمایش داشته باشند را متوقف نمیکنند. و هزینه این قصور را صاحب سایت میپردازد که به شرط عدم تکرار قابل بخشش است.

اما کوتاهی برخی تا حد تقصیر است که بی ارتباط نیست با نکته ای که در چند سطر پیش به آن پرداختیم.کسانیکه اکانت اختصاصی برای سفارش دهنده ی تبلیغات نمیسازند و چندین سایت را با یک اکانت مدیریت میکنند! امکان متوقف کردن آنها را برای مدیران وبسایتهایی که نمیخواهند در تعطیلات یا روزهایی خاص نمایش داشته باشند، ندارند.

چرا که حتی اگر یک سایت هم بخواهد در چنین شرایطی نمایش داشته باشد بقیه باید به پای او ناخواسته بسوزند و شاید هم خواسته. خواسته ازین جهت که از روز اول به ارزان بودن سوال برانگیز پلن های آن شرکت توجه نموده اند و فارغ از میزان کیفیت و خدمات و اطمینان از اختصاصی بودن اکانت دست همکاری با آن ها را به سادگی فشرده اند.

امیدواریم که خواندن این مقاله با عنوان معایب تبلیغات در گوگل برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت میکنیم جهت آشنایی بیشتر با موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز، به بخش بلاگ سایت پارینا مراجعه فرمایید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان پارینا طی ساعات کاری تماس حاصل فرمایید. اگر چناچه مایل به ارسال پیام بودید ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام شرکت راه دیگر ارتباطی با مشاوران ماست.

 

با ما موفقید.

keyboard_arrow_up